Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 
Jeg har kun en mistanke og ingen bevis og gå etter, og saken plager meg veldig. Det gjelder min samboer som jeg tror har kontakt med sin eks. Grunnen for at jeg mistenker det er små ting han har sagt, også har jeg ikke stilt spørsmål ved det der og da, men det har slått meg i ettertid.

Vi har vært sammen i litt over 2 år og er samboere. Det var et forhold han tydeligvis slet med og komme seg over og jeg tror egentlig han ikke er over henne enda, innerst inne. Jeg har sett henne en gang tilfeldig, da var vi i butikken og de hilste, jeg spurte da vi gikk ut fra butikken hvem jenta han hilste på var, han sa det var sin eks, grunnen for at jeg spurte var fordi han alltid fortalte meg hvem vi møtte dersom han hilste på noen jeg ikke kjente til. Han sa også at de ikke hadde noe kontakt den gangen. En annen gang var vi ute å kjørte og i disse nyere bilene så popper det opp på displayet når man mottar sms, det popper opp 2 sms’er fra hans eks, jeg husker jeg blir kjempe irritert. Jeg mener sms’ene kom i senere tid etter møtet i butikken. Han sa da at han svarte henne med at de ikke kunne ha kontakt fordi han var i et nytt forhold. Dette er hendelser som skjedde ifjor. 
For en del uker siden «innrømmet» han til meg at han var usikker når det gjaldt og gå inn i et forhold med meg, pga han slet sånn etter forholdet med eksen, vi trener alle på samme senter. Så han sa han hadde møtt henne der noen ganger og måtte se henne og prate litt med henne for og faktisk forstå at han var ferdig med henne. Og jeg husker ikke om dette ble sagt samtidig eller senere, men han fortalte meg at eksen hadde byttet treningsstudio. Jeg ble litt sånn små irritert inni meg og skulle ha spurt «hvordan vet du det», men jeg spurte ikke og jeg angrer idag, fordi, hvordan skal han vite at hun har byttet lokalet om de ikke har kontakt? 
Ikveld pratet han med en kompis i telefonen og de snakker om alt mulig og kom til slutt inn på hva slags treningsstudio som er i vårt området, da nevnte han lokalet eksen går på(uten og nevne eksen sin), han sa det var et lite lokalet, med få apparater og kun et speil, bla bla. Dette hadde han hørt av noen han kjenner som går der og sett bilder da. Var det jeg hørte fra samtalen, og jeg tenkte der jeg satt i sofaen, du kjenner ingen som går der utenom din egen eks, er det hun som har oppdatert deg om dette da. 
Altså jeg føler jo jeg blir paranoid. 
Under enkelte av samtalene vi har hat om henne, før vi ble sammen hadde han kun gode ting og si om henne, etter vi ble sammen er det mye negativt, hun er gal, at de to i det hele tatt var sammen var jo bare helt på trynet så forskjellig som de er. 
Hun dukket også plutselig opp som forslag på min snapchat forrige uke eller noe, jeg spurte så min samboer «er ikke dette din eks?», «jo» sier han, «jeg kjente igjen navnet skjønner du, så jeg ville bare høre. Har du henne på snap?» spør jeg, «nei, jeg har ikke hun på snap, hun bruker jo ikke snap en gang» svarer han, og noe mer snakk ble det ikke. Vi er voksne over 30 år. Jeg føler tema er helt tragisk, men noe i meg gir en mistanke om at de har kontakt. At de møtes tviler jeg noe på, med tanke på jobbene våres, og hvor mye tid vi tilbringer sammen på fritiden. 
Er det bare jeg som er totalt paranoid for dette? 
Skal sies at han ikke husker min bursdag om han ikke ser den på snap, jeg får aldri noen ekstra oppmerksomhet i hverdagen, måten han var på før vi ble sammen, vartet meg litt mer opp, var mer romantisk, det er jo totalt borte nå, skulle trodd vi hadde vært gift i 20 år. Han har null fantasi når det gjelder og kjøpe bursdag/julegave, jeg må spesifikk fortelle hva jeg ønsker meg. Jeg syns det er veldig liten innsats. Så jeg har jo begynt og tvile på forholdet av flere små grunner, men dette med eksen plager meg mest. Skal også nevnes at de gangene hun har vært et tema, blir han irritert og det ser jeg på som forsvar, som igjen føles ut som han er skyldig/skjuler noe. Han er ikke pliktig til og vise meg sine kontakter på snapchat f.eks., men han kunne gjort det om han ikke hadde hat noe og skjule og for og faktisk bevise at, nei jeg har henne ikke se selv. Jeg føler det blir så utrolig fjortis. 

Anonymkode: 2a0b0...357

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger et liv og terapi.

Anonymkode: bc18d...f99

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke så rart at han fremdeles har et slags forhold til sin ekskjæreste, de har tross alt vær sammen over tid før han traff deg. 

Men det er deg han er sammen med nå, og en grunn for at de splitta opp. 

Om det er venner eller ekskjærester, det er ikke lett å bare glemme de! 

Du må akseptere at han har en fortid, der hans venner også kanskje er venn med hans x, og sånn er det. 

At han ikke er like elskverdig som han var som de første 5 mnd dere var sammen er veeeldig vanlig.  Etter to år sammen blir men mer trygg på hverandre vanligvis, forelskelse  går over til, vi elsker hverandre?  

Anonymkode: f131c...56c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hæ? Han virker ikke til å stole på spør du meg. Og det faktum at han ikke betrygger deg når du virker usikker, eller husker bursdagen din?! Man trenger å føle seg spesiell i et forhold, dette her hadde jeg ikke tatt til takke med.. 

Anonymkode: cbd13...5f7

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Faktum er at du ikke lenger har det godt i dette forholdet, at du er sammen med en mann som virker å ikke være interessert i deg, en som ikke ser deg, ikke lytter til deg. 

Han oppfører seg også på en måte som gjør at det er umulig å ha tillit til ham. Og uten tillit, ikke noe forhold heller.

Jeg hadde gått ut av et slikt forhold.

Anonymkode: c3b2d...3fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...