AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:38 #21 Skrevet tirsdag kl. 10:38 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor skulle jeg gidde gjøre det? Anonymkode: eb61b...d38 Det vet bare du. Anonymkode: 9fbb6...842 1
AdonisFFM Skrevet tirsdag kl. 10:54 #22 Skrevet tirsdag kl. 10:54 Slik snoking er forferdelig og ødelegger mange forhold med sjalusi og sinne som utfall. Alle jeg har jevn kontakt med er klar over at om noen snoker, så vil de ALDRI komme inn i varmen igjen og i tillegg få lide så langt det er mulig innen lovens grenser. Jeg husker når idrettslag fikk betalt for å dele ut disse i posten. Absolutt vannvittig, men samtidig endel av hjernevaskingen for å normalisere dette. Flott vi kan sjekke hvem som HAR snoket nå. Det forhindrer at mange våger. 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:11 #23 Skrevet tirsdag kl. 11:11 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Oppfatter det ikke som en oppfordring og overhodet ikke en sterk en. Heller ikke "utrolig viktig" Anonymkode: 9fbb6...842 Så hvorfor lage en egen tråd hvor det oppfordres til å snoke på andres inntekt? Anonymkode: 9639a...9c0 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:18 #24 Skrevet tirsdag kl. 11:18 AdonisFFM skrev (22 minutter siden): Slik snoking er forferdelig og ødelegger mange forhold med sjalusi og sinne som utfall. Alle jeg har jevn kontakt med er klar over at om noen snoker, så vil de ALDRI komme inn i varmen igjen og i tillegg få lide så langt det er mulig innen lovens grenser. Jeg husker når idrettslag fikk betalt for å dele ut disse i posten. Absolutt vannvittig, men samtidig endel av hjernevaskingen for å normalisere dette. Flott vi kan sjekke hvem som HAR snoket nå. Det forhindrer at mange våger. Du har snakket med alle du har jevn kontakt med at skattelistene er off limits og "dumpegrunn"? Det var jo et spesielt samtaletema. Har aldri snakka med noen jeg kjenner om skattelistene. Anonymkode: 74882...e9b 4
AdonisFFM Skrevet tirsdag kl. 11:22 #25 Skrevet tirsdag kl. 11:22 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har snakket med alle du har jevn kontakt med at skattelistene er off limits og "dumpegrunn"? Det var jo et spesielt samtaletema. Har aldri snakka med noen jeg kjenner om skattelistene. Anonymkode: 74882...e9b Det kom fram under diskusjon etter at en venn hadde hatt noen som snoket på ham. Han ville jo helst "ta ham", men det er jo sjelden beste løsning. Utifra den diskusjonen var vel stort sett alle enige om at dette er noe andre ikke har noe med. Det er rett og slett ikke interessant å kjenne slike folk. 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:35 #26 Skrevet tirsdag kl. 14:35 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kilde til påstanden din om at søkene ikke registreres takk! Anonymkode: 163ab...632 Leste du ikke hva jeg skrev? Jeg skrev at loggen slettes med den nye listen. Ergo det registreres, som alle søk gjør, men blir bare stående der til listen erstattes av ny liste klokken 5! Dette har jeg også fått personlig bekreftet av Skatteetaten. Men det er også logisk - loggføringen er knyttet til den konkrete listen du åpner. Når du åpner 2023-listen, logges oppslaget på akkurat denne listen. Når 2023-listen fjernes, forsvinner også loggen. Oppslaget flyttes ikke over til 2024-listen eller andre lister - den gjelder kun for den spesifikke listen som ble åpnet. Anonymkode: e02c6...d1d 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:46 #27 Skrevet tirsdag kl. 14:46 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Leste du ikke hva jeg skrev? Jeg skrev at loggen slettes med den nye listen. Ergo det registreres, som alle søk gjør, men blir bare stående der til listen erstattes av ny liste klokken 5! Dette har jeg også fått personlig bekreftet av Skatteetaten. Men det er også logisk - loggføringen er knyttet til den konkrete listen du åpner. Når du åpner 2023-listen, logges oppslaget på akkurat denne listen. Når 2023-listen fjernes, forsvinner også loggen. Oppslaget flyttes ikke over til 2024-listen eller andre lister - den gjelder kun for den spesifikke listen som ble åpnet. Anonymkode: e02c6...d1d Jeg kan bekrefte at det er slik de pleier å gjøre det. Anonymkode: 7b8a1...7e4 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:22 #28 Skrevet tirsdag kl. 16:22 Stemmer det at fra i morgen blir ikke søk registrert slik som det har blitt tidligere? Altså at det er fritt frem for å søke, uten at noen får vite om det? Synes jeg leste det et sted. Anonymkode: bcb41...8de
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:29 #29 Skrevet tirsdag kl. 16:29 Hvilken interesse skulle jeg ha av det? Anonymkode: 3b3bf...b12
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:32 #30 Skrevet tirsdag kl. 16:32 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Stemmer det at fra i morgen blir ikke søk registrert slik som det har blitt tidligere? Altså at det er fritt frem for å søke, uten at noen får vite om det? Synes jeg leste det et sted. Anonymkode: bcb41...8de Det var et forslag for noen år siden, men fikk ikke flertall. Om man ønsker å søke opp noen anonymt, finnes det flere tjenester som ikke er altfor dyre. Anonymkode: 7b8a1...7e4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:36 #31 Skrevet tirsdag kl. 16:36 Hvis man er så utrolig nysgjerrig, hvorfor kan man ikke stå for at man har søkt på noen? Kanskje man heller burde gå tilbake til sånn som det var i gamle dager, da de mest nysgjerrige sladrekjerringene måtte reise til skattekontoret og gjøre sine oppslag i skattelistene der? Anonymkode: d7d81...8e3 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:59 #32 Skrevet tirsdag kl. 16:59 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det var et forslag for noen år siden, men fikk ikke flertall. Om man ønsker å søke opp noen anonymt, finnes det flere tjenester som ikke er altfor dyre. Anonymkode: 7b8a1...7e4 Takk! Synes det godt kan være slik som det er. Hadde det vært anonymt, så hadde jeg sikkert søkt på et par stykker, men klarer meg fint uten. Anonymkode: bcb41...8de 1
Brunello Skrevet tirsdag kl. 17:12 #33 Skrevet tirsdag kl. 17:12 AdonisFFM skrev (6 timer siden): Slik snoking er forferdelig og ødelegger mange forhold med sjalusi og sinne som utfall. Alle jeg har jevn kontakt med er klar over at om noen snoker, så vil de ALDRI komme inn i varmen igjen og i tillegg få lide så langt det er mulig innen lovens grenser. Jeg husker når idrettslag fikk betalt for å dele ut disse i posten. Absolutt vannvittig, men samtidig endel av hjernevaskingen for å normalisere dette. Flott vi kan sjekke hvem som HAR snoket nå. Det forhindrer at mange våger. Det koster noen tiere å sjekke anonymt.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:40 #34 Skrevet tirsdag kl. 17:40 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvilken interesse skulle jeg ha av det? Anonymkode: 3b3bf...b12 Tydeligvis en stor en, siden du må spørre for å virke uskyldig? AdonisFFM skrev (6 timer siden): Slik snoking er forferdelig og ødelegger mange forhold med sjalusi og sinne som utfall. Alle jeg har jevn kontakt med er klar over at om noen snoker, så vil de ALDRI komme inn i varmen igjen og i tillegg få lide så langt det er mulig innen lovens grenser. Meget spesielt. Hva er så fælt med at noen ser tallene dine? Hvordan kan det skade deg? Du er jo altså så redd for det at du skriver svart på hvitt at de som måtte gjøre det skal få livet rasert av deg personlig? Sykt Anonymkode: e02c6...d1d 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:43 #35 Skrevet tirsdag kl. 17:43 AdonisFFM skrev (6 timer siden): Det kom fram under diskusjon etter at en venn hadde hatt noen som snoket på ham. Han ville jo helst "ta ham", men det er jo sjelden beste løsning. Utifra den diskusjonen var vel stort sett alle enige om at dette er noe andre ikke har noe med. Det er rett og slett ikke interessant å kjenne slike folk. Høres ikke helt i vater ut verken han eller gjengen din. Kunne aldri falle meg inn å «ta noen» eller kutte kontakt for noens nysgjerrighet. Jeg ville ikke en gang tatt opp tema, hvis jeg hadde møtt på denne personen på et senere tidspunkt. Anonymkode: 91dde...ea5 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:49 #36 Skrevet tirsdag kl. 17:49 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tydeligvis en stor en, siden du må spørre for å virke uskyldig? Meget spesielt. Hva er så fælt med at noen ser tallene dine? Hvordan kan det skade deg? Du er jo altså så redd for det at du skriver svart på hvitt at de som måtte gjøre det skal få livet rasert av deg personlig? Sykt Anonymkode: e02c6...d1d Kan du forklare hva du behøver informasjonen du får ut av å søke opp andre i skattelistene til? Er det på grunn av at du er misunnelig på noen, noe å sladre med andre om, eller hva? Anonymkode: d7d81...8e3 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:17 #37 Skrevet tirsdag kl. 18:17 Da kommer jeg til å ta oppfordringen. Logge meg inn. Men kun for å se hvem som sniker på meg 😇 Anonymkode: 85c56...81c 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:45 #38 Skrevet tirsdag kl. 18:45 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Kan du forklare hva du behøver informasjonen du får ut av å søke opp andre i skattelistene til? Er det på grunn av at du er misunnelig på noen, noe å sladre med andre om, eller hva? Anonymkode: d7d81...8e3 Jeg er ikke den personen du siterer, men i år vurderer jeg å søke opp en person i skattelistene fordi han har veldig mange suspekte «triks» for å spare skatt og slippe å rapportere inntekt (noe han skryter av i sosiale sammenhenger). Jeg har masse økonomer i omgangskretsen som snakker om legale tips for å spare skatt. Personen det er snakk om bruker «triks» som jeg sjelden hører om fra dem, for å si det slik. Jeg vil ikke gjengi hva det dreier seg om her, av frykt for å bli gjenkjent. Men det er ikke snakk om å skrive opp en kaffetrakter man kjøper for å bruke privat i firmaregnskapet sitt eller lignende. Dette er potensielt ganske omfattende økonomisk kriminalitet. Dessverre er personen akkurat så vag at jeg har lite å gå på dersom jeg skal tipse Skatteetaten / Økokrim. Hensikten med å søke opp er å se om den innrapporterte inntekten står i stil med forbruket vedkommende har, eller om det er mye penger i omløp som ikke rapporteres til skattemyndighetene. Offentlige skattelister kan brukes til mye mer enn sladder… Anonymkode: 35268...8d7 1 2 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:41 #39 Skrevet tirsdag kl. 19:41 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg er ikke den personen du siterer, men i år vurderer jeg å søke opp en person i skattelistene fordi han har veldig mange suspekte «triks» for å spare skatt og slippe å rapportere inntekt (noe han skryter av i sosiale sammenhenger). Jeg har masse økonomer i omgangskretsen som snakker om legale tips for å spare skatt. Personen det er snakk om bruker «triks» som jeg sjelden hører om fra dem, for å si det slik. Jeg vil ikke gjengi hva det dreier seg om her, av frykt for å bli gjenkjent. Men det er ikke snakk om å skrive opp en kaffetrakter man kjøper for å bruke privat i firmaregnskapet sitt eller lignende. Dette er potensielt ganske omfattende økonomisk kriminalitet. Dessverre er personen akkurat så vag at jeg har lite å gå på dersom jeg skal tipse Skatteetaten / Økokrim. Hensikten med å søke opp er å se om den innrapporterte inntekten står i stil med forbruket vedkommende har, eller om det er mye penger i omløp som ikke rapporteres til skattemyndighetene. Offentlige skattelister kan brukes til mye mer enn sladder… Anonymkode: 35268...8d7 Dette er jo en legitim grunn, og den faktiske formålet med at skattelistene er tilgjengelige. Jeg har likevel inntrykk av at de fleste som ikke likte det den gangen man ble synlig ved søk, var folk som bare ville snoke i hva som står på naboen eller kollegaer. Anonymkode: d7d81...8e3 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:05 #40 Skrevet tirsdag kl. 20:05 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Dette er jo en legitim grunn, og den faktiske formålet med at skattelistene er tilgjengelige. Jeg har likevel inntrykk av at de fleste som ikke likte det den gangen man ble synlig ved søk, var folk som bare ville snoke i hva som står på naboen eller kollegaer. Anonymkode: d7d81...8e3 Det kan godt hende. Jeg har aldri hatt behov for å søke opp noen tidligere. Vet ikke engang hva kjæresten min tjener. Men når det gjelder personen jeg skrev om er det mange indikasjoner på at noe er helt feil. Og det er ikke nødvendigvis noe Politiet eller Skattetaten kan oppdage bare ved å se på innrapporterte tall. Jeg sier ikke at åpne skattelister ikke har negative sider, men jeg tror faktisk at det kan bidra til å stoppe kriminalitet. Anonymkode: 35268...8d7 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå