Gå til innhold

Husk å sjekke skattelistene i dag

Fremhevede innlegg

Skrevet

I dag er dagen for å tråle 2024-listene på dem du er nysgjerrig på, husk å gjøre deg ferdig like før 05 natt til onsdag. Da vises det ikke ettersom loggen da slettes med listen klokken 05! :) Sjakktrekk 

Anonymkode: e02c6...d1d

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Obs, mente selvsagt 2023-listene!

Skrevet

Gi meg én god grunn for hvorfor jeg skulle gidde det?

Så nysgjerrig er jeg ikke. Jeg er fornøyd med livet mitt, så jeg behøver ikke bry meg med andres økonomi. Jeg ser ingen grunn til å sjekke skattelistene med mindre jeg hadde mistenkt noen for å unndra seg skatt eller svart arbeid.

Anonymkode: d7d81...8e3

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Dessuten så er mye misvisende i disse listene. Og - er du nå helt sikker på at snokingen ikke blir registrert??? 

Anonymkode: ae9d0...736

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Gi meg én god grunn for hvorfor jeg skulle gidde det?

Så nysgjerrig er jeg ikke. Jeg er fornøyd med livet mitt, så jeg behøver ikke bry meg med andres økonomi. Jeg ser ingen grunn til å sjekke skattelistene med mindre jeg hadde mistenkt noen for å unndra seg skatt eller svart arbeid.

Om du ikke kommer på noen grunn selv til å gjøre det, er det nok liten vits i å be noen her gi deg en grunn heller.

Anonymkode: 9fbb6...842

Skrevet

Dessuten så er mye misvisende i disse listene. Og - er du nå helt sikker på at snokingen ikke blir registrert??? 

Anonymkode: ae9d0...736

Selvfølgelig blir det registrert…

Anonymkode: f7910...5a2

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg er helt uinteressert i andres økonomi. Har nok med min egen. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Sånt tull bruker jeg ikke tid på.

Anonymkode: 61dca...9b8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

I dag er dagen for å tråle 2024-listene på dem du er nysgjerrig på, husk å gjøre deg ferdig like før 05 natt til onsdag. Da vises det ikke ettersom loggen da slettes med listen klokken 05! :) Sjakktrekk 

Kilde til påstanden din om at søkene ikke registreres takk!

Anonymkode: 163ab...632

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva andre tjener er jeg ikke nysgjerrig på, men hver sin lyst.

Anonymkode: 74882...e9b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Om du ikke kommer på noen grunn selv til å gjøre det, er det nok liten vits i å be noen her gi deg en grunn heller.

Man kan jo fortelle om hvorfor man selv synes det er så utrolig viktig, spesielt når man kommer med en så sterk oppfordring.

Skrevet

Søkte opp meg selv, jeg er student og det står jeg tjente 23K. Men det stemmer ikke jeg tjente 200K ...

Anonymkode: 6c084...dac

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Søkte opp meg selv, jeg er student og det står jeg tjente 23K. Men det stemmer ikke jeg tjente 200K ...

Anonymkode: 6c084...dac

Slik er det for alle. Inntekten i skattelistene er jo ikke den reelle lønnsinntekten, ergo er det meningsløst å snoke i skattelistene for å finne ut hvor mye naboen tjener.

Anonymkode: 9a954...5b2

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kilde til påstanden din om at søkene ikke registreres takk!

Anonymkode: 163ab...632

Handler ikke om at det ikke blir registrert, men at det ikke synes for den enkelte. Sånn er det nå hvert år, statistikken viser bare søk siden forrige liste ble sluppet. Det vil si at hvis du søker like før det slippes en ny liste, og sjansen ganske laber for at vedkommende du søkte opp fanger det opp siden svært få er inne og sjekker den «hvem har søkt meg opp» siden såpass hyppig. 

Anonymkode: d4bcd...56c

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Obs, mente selvsagt 2023-listene!

Eeh, nei det er 2024 skatten som legges ut nå! 

Anonymkode: ad876...614

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Selvfølgelig blir det registrert…

Anonymkode: f7910...5a2

Poenget til ts er at det kommer nye lister, og den du sjekker er høyst sannsynlig ikke inne og ser der de få timene fra du har sjekket til ny liste og ny logg ligger der.

• Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor skulle jeg gidde gjøre det?

Anonymkode: eb61b...d38

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eeh, nei det er 2024 skatten som legges ut nå! 

Anonymkode: ad876...614

Ja, men vedkommende mente listene for 2023 - siste sjanse for å sjekke de nå.

Anonymkode: 7b8a1...7e4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Slik er det for alle. Inntekten i skattelistene er jo ikke den reelle lønnsinntekten, ergo er det meningsløst å snoke i skattelistene for å finne ut hvor mye naboen tjener.

Anonymkode: 9a954...5b2

Men ved hjelp av kombinasjonen skattemessig inntekt, formue og betalt skatt er det mulig å estimere den faktiske bruttoinntekten. Dette gjør kredittopplysningsbyråene, og det finnes kalkulatorer på nett for å gjøre det samme. 

Men jeg lurer på om TS kan dokumentere påstanden om at innsynsloggen for tidligere års skattelister slettes når nye lister legges ut.

Anonymkode: 459cd...c93

• Liker 2
Skrevet

Man kan jo fortelle om hvorfor man selv synes det er så utrolig viktig, spesielt når man kommer med en så sterk oppfordring.

Oppfatter det ikke som en oppfordring og overhodet ikke en sterk en. Heller ikke "utrolig viktig"

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...