Nysgjerrigperson Skrevet mandag kl. 22:57 #1 Skrevet mandag kl. 22:57 Jeg ble ferdigutdannet vernepleier for noen år siden med en stor interesse for lærevansker. Tenker derfor å ta en master i spesialpedaogikk, men er usikker på hvilke jobbmuligheter jeg egentlig får. Hva får jeg av muligheter i skole, PPT, eller andre relevante jobber generelt? Spør her i håp om at noen vet! 🙂
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 23:00 #2 Skrevet mandag kl. 23:00 Barnehage er veldig enkelt å få jobb som innen det yrket. Alt annet er vanskelig kommunalt. Anonymkode: f668a...e81
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 23:03 #3 Skrevet mandag kl. 23:03 Nysgjerrigperson skrev (4 minutter siden): Jeg ble ferdigutdannet vernepleier for noen år siden med en stor interesse for lærevansker. Tenker derfor å ta en master i spesialpedaogikk, men er usikker på hvilke jobbmuligheter jeg egentlig får. Hva får jeg av muligheter i skole, PPT, eller andre relevante jobber generelt? Spør her i håp om at noen vet! 🙂 PPT er vanskelig å få jobb hos, selv med fag etter master. Lønnen er i tillegg dårlig. Skole er nok beste sjansen man har, og der er lønnen dessverre også dårlig. Anonymkode: f668a...e81
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Skrevet 4 timer siden Du får ikke jobb i skolen med vernepleie og master spes.ped. De vil ha ansatte med undervisningskompetanse, i tillegg til master spes.ped. Anonymkode: 786b5...3c2 2
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Skrevet 4 timer siden Bibliotek, kanskje? Anonymkode: a9f7c...ca6
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Skrevet 4 timer siden Tror ikke du får jobb på ppt heller, du må jo kunne skole/bh for å veilede lærer/bh.lærer. Kanskje du har sjans på en "veldig " forsterket avdeling Anonymkode: 786b5...3c2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Skrevet 3 timer siden Eller du kan ta PPUY og bli yrkesfaglærer. Om du i tillegg tar noe spes. kan du kanskje få jobb på tilrettelagt vg. Utfordringen din er nok at du konkurrerer med mange lærere som vil ut av skolen og derfor har tatt diverse videreutdannelser og da kommer du nok bakerst i køen. Anonymkode: 786b5...3c2 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Skrevet 3 timer siden Oppfølgingstjenesten? God lønn og flere med din fagbakgrunn. Anonymkode: f474f...c6f
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Bibliotek, kanskje? Anonymkode: a9f7c...ca6 Som vernepleier m/ spesialpedagogikk er du ikke en attraktiv kandidat for jobb i bibliotek. Hvor er relevansen til bibliotekfag/litteratur? Null. Anonymkode: 04272...427 4
Kålrota Skrevet 3 timer siden #10 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Bibliotek, kanskje? Anonymkode: a9f7c...ca6 Vedkommende er ikke kvalifisert til det? 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #11 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Som vernepleier m/ spesialpedagogikk er du ikke en attraktiv kandidat for jobb i bibliotek. Hvor er relevansen til bibliotekfag/litteratur? Null. Anonymkode: 04272...427 Hun vil jo være super i barnebibliotek. Bare spe på med et årstudium bibliotek det. Kan hun enkelt ta nettbasert. Anonymkode: a9f7c...ca6
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun vil jo være super i barnebibliotek. Bare spe på med et årstudium bibliotek det. Kan hun enkelt ta nettbasert. Anonymkode: a9f7c...ca6 Tviler. Kanskje på en liten plass. Pluss hva har biblioteksjobb med lærevansker å gjøre? Anonymkode: 786b5...3c2 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hun vil jo være super i barnebibliotek. Bare spe på med et årstudium bibliotek det. Kan hun enkelt ta nettbasert. Anonymkode: a9f7c...ca6 Men det blir hvis om atte hun tar et "årsstudium i bibliotek" (eller bibliotekfag som det heter), og det er svært begrenset hvilke slike studier som faktisk finnes. Ikke er et årsstudium særlig å skilte med heller dersom man søker stillinger i bibliotek. Hun er vernepleier og lurer på å ta master i spesialpedagogikk - som har ingenting med bibliotekfag å gjøre. Anonymkode: 04272...427 3
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Skrevet 3 timer siden Jeg vet ikke hva de andre her baserer seg på, men du kan absolutt få jobb i PPT med master i spesialpedagogikk. Jeg har selv jobbet i PPT, og det var mange med ulike spes.ped.-mastere som jobbet der. Pass på at du tar en master hvor du blir sertifisert i wechslerbatteriet, bare (WISC/WPPSI) Anonymkode: 8a499...d33
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Skrevet 3 timer siden Hvis man tenker seg stilling som spes ped innen skoleverket er det vel bare å glemme. Mange skoler er så skrapet økonomisk at man ofte tar inn ukvalifiserte personer til å dekke de behovene. Penger spart. Anonymkode: 2d4f3...c8a
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Skrevet 3 timer siden Jeg jobber som spesialpedagog på barneskole uten undervisningskompetanse, men det var nok ikke det rektor i utgangspunktet ønsket seg. Det at jeg er barnehagelærer i bunn med lang fartstid i barnehage og videreutdanning i spes.ped (60 stp) og at elever på småtrinn hadde behov for tett oppfølging gjorde nok at jeg fikk jobben. Kollega har bachelor i spesialpedagogikk og har tatt studiepoeng i matematikk og IKT for å gjøre seg mer attraktiv og bred i kompetansen sin. Anonymkode: 9e4eb...a8a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå