AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:49 #1 Skrevet mandag kl. 21:49 Har havnet i en litt spesiell situasjon. Nylig leverte jeg inn oppsigelse, bl.a. pga bemanningsproblemer på jobb. Nå viser det seg at arbeidsplassen min faktisk blir nedlagt umiddelbart etter den datoen som er min siste dag på jobb. (Jeg er i oppsigelsestiden nå.) Begrunnelsen for nedleggelsen er nettopp bemanningsproblemene. Jeg har ikke søkt om dagpenger ennå, jeg jobber fortsatt, men hvordan blir det med karantenetid i en sånn situasjon? I utgangspunktet sa jeg opp frivillig, men hele arbeidsplassen blir jo også nedlagt fra og med den datoen jeg ikke lenger jobber her? Anonymkode: 8b114...899
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:51 #2 Skrevet mandag kl. 21:51 Hvorfor lager du en tråd til om dette? Anonymkode: a939a...d10 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:55 #3 Skrevet mandag kl. 21:55 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor lager du en tråd til om dette? Anonymkode: a939a...d10 Fordi jeg plasserte tråden i feil underforum. Anonymkode: 8b114...899
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:56 #4 Skrevet mandag kl. 21:56 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fordi jeg plasserte tråden i feil underforum. Anonymkode: 8b114...899 Skjønner. Men, du fikk jo svar i den andre tråden. Anonymkode: a939a...d10 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:59 #5 Skrevet mandag kl. 21:59 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skjønner. Men, du fikk jo svar i den andre tråden. Anonymkode: a939a...d10 Eh, ja, fra folk som ikke vet forskjellen på dagpenger og sosialstønad, og som ikke vet hvor lang karantenetiden er. Osv. Anonymkode: 8b114...899
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 22:01 #6 Skrevet mandag kl. 22:01 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Eh, ja, fra folk som ikke vet forskjellen på dagpenger og sosialstønad, og som ikke vet hvor lang karantenetiden er. Osv. Anonymkode: 8b114...899 Ja, og at siden du har sagt opp selv så behandles saken ut ifra det. Anonymkode: a939a...d10 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 22:02 #7 Skrevet mandag kl. 22:02 Når du søker om dagpenger må du dokumentere oppsigelsen. Dvs legge ved brevet. Så dersom du ikke har motatt oppsigelse fra arbeidsgiver, så får du nok karantene, ja. Anonymkode: f4b9c...47b 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 22:08 #8 Skrevet mandag kl. 22:08 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Eh, ja, fra folk som ikke vet forskjellen på dagpenger og sosialstønad, og som ikke vet hvor lang karantenetiden er. Osv. Anonymkode: 8b114...899 Tror du f.eks. NAV vet forskjellen? Har du googlet litt der eller ringt dit? Anonymkode: fb006...f17
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 22:13 #9 Skrevet mandag kl. 22:13 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tror du f.eks. NAV vet forskjellen? Har du googlet litt der eller ringt dit? Anonymkode: fb006...f17 Nav vet forskjellen, men det gjør jeg også. Spørsmålet mitt handlet om hvorvidt det er karantenetid når frivillig oppsigelsesdato sammenfaller med nedleggelse av hele arbeidsplassen. Dette skal jeg prate med Nav om. Anonymkode: 8b114...899
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 22:17 #10 Skrevet mandag kl. 22:17 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nav vet forskjellen, men det gjør jeg også. Spørsmålet mitt handlet om hvorvidt det er karantenetid når frivillig oppsigelsesdato sammenfaller med nedleggelse av hele arbeidsplassen. Dette skal jeg prate med Nav om. Anonymkode: 8b114...899 Det høres lurt ut, og du kommer til få til svar at du får karantenetid, med mindre du for eksempel hadde tungtveiende, helsemessige grunner som gjorde til at du måtte si opp. Anonymkode: a939a...d10 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 22:36 #11 Skrevet mandag kl. 22:36 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Eh, ja, fra folk som ikke vet forskjellen på dagpenger og sosialstønad, og som ikke vet hvor lang karantenetiden er. Osv. Anonymkode: 8b114...899 Tror ikke du forstår helt hvordan KG fungerer😅 Det er ikke slik at man henvender seg til en annen gruppe, fordi at man legger tråden i en spesifikk kategori. De fleste her på KG får opp alle trådene, så lenge de ikke har skjult enkelte kategorier. Så hvilken kategori du legger tråden i er irrelevant. Du kan få svar fra de samme menneskene. Men moderatorene bruker ulike kategorier for ryddigheten. Anonymkode: 4c34e...21b
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Skrevet 1 time siden Snakk med arbeidsgiver da. Trekk oppsigelsen og få samme bekreftelse på at du ikke lengre har jobb som dine kolleger har fått. Om du ikke finner deg noe annet, da spiller det jo ingen rolle. Hvorfor sa du deg opp inn i arbeidsledighet? Anonymkode: 29f4c...5e2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå