AnonymBruker Skrevet 1. desember 2025 #1 Skrevet 1. desember 2025 Har hatt hjertebank (?) at hjertet føles som hopper i halsen, kan føles som spasm og men sikker på det er hjertet. Usikker når det begynte men merket det siste 2 ukene. For en og halv måned siden var jeg skikkelig syk med influensa eller covid, testet meg desverre ikke men var helt slått ut og høy feber i flere dager. Har gått med rar smak i munnen ukesvis etter som endelig har gått bort. Men har også hatt mye stress enn vanlig, og drukket mer kaffe samt gått ned i vekt ved trening. Nå har jeg kontaktet legen og fått time, men jeg går og føler etter det hoppet i halsen som skjer flere ganger dagen.😤 Det er som det hopper når jeg tenker på det og. Jeg prøver å la være men er redd for hjertesykdom, selv om jeg sjekket hjertet med 7 dagers ekg og ultralyd av hjertet for 2,5 år siden pga helseangst hadde ikke hjertebank da. Er kvinne som akkurat har blitt førti. Kan det være tegn på hjertesykdom? Anonymkode: a5108...8d6
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2025 #3 Skrevet 1. desember 2025 HMK skrev (1 minutt siden): Jeg tenker heller at du er hypokonder. Det er jeg nok men kan kan ikke tenke seg til hjertebank. Anonymkode: a5108...8d6
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2025 #4 Skrevet 1. desember 2025 Ville heller spurt en lege dersom du er redd for at det er tegn på hjertesykdom, kvinneguiden vil nok neppe gjøre deg noe klokere på den fronten Anonymkode: f1645...7f0 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2025 #5 Skrevet 1. desember 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ville heller spurt en lege dersom du er redd for at det er tegn på hjertesykdom, kvinneguiden vil nok neppe gjøre deg noe klokere på den fronten Anonymkode: f1645...7f0 Har spurt legen, og fikk beskjed om at det er vanlig etter infeksjon / sykdom men hvis flere uker må sjekkes .. Anonymkode: a5108...8d6
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2025 #6 Skrevet 1. desember 2025 Sikkert POTs eller noe lignende. Ikke farlig Anonymkode: 3dc42...69f
HMK Skrevet 1. desember 2025 #7 Skrevet 1. desember 2025 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er jeg nok men kan kan ikke tenke seg til hjertebank. Anonymkode: a5108...8d6 Jo. 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2025 #8 Skrevet 1. desember 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har spurt legen, og fikk beskjed om at det er vanlig etter infeksjon / sykdom men hvis flere uker må sjekkes .. Anonymkode: a5108...8d6 Men da blir du jo sjekket ut når du har time. KG kan ikke hjelpe deg med en diagnose. Anonymkode: f06fd...436
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2025 #9 Skrevet 1. desember 2025 Høres ut som stress og kaffe har gjort ekstra utslag. Ellers er ekstrasystoler ufarlig og ganske normalt, om det er det. Jeg lever med det hver dag, og de er veldig merkbare på meg. Er du usikker så kan du jo alltids ta en telefon til legevakta. Anonymkode: d005f...6b8 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2025 #10 Skrevet 1. desember 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men da blir du jo sjekket ut når du har time. KG kan ikke hjelpe deg med en diagnose. Anonymkode: f06fd...436 Jeg spør om andres erfaringer om lignende. Er lenge å vente på timen og har ingen andre symptomer så er nok ikke i livsfare Anonymkode: a5108...8d6
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2025 #11 Skrevet 1. desember 2025 Stress og kaffe, ja. Ville kuttet ut kaffe. Tipper du vil merke forskjell. Sier dette pga. jeg fikk slutt på ubehagelige ekstraslag når jeg sluttet med kaffe/stimulerende stoffer. Anonymkode: eacf7...aff
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2025 #12 Skrevet 1. desember 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Stress og kaffe, ja. Ville kuttet ut kaffe. Tipper du vil merke forskjell. Sier dette pga. jeg fikk slutt på ubehagelige ekstraslag når jeg sluttet med kaffe/stimulerende stoffer. Anonymkode: eacf7...aff Ja reduserte siste to dagene, merker forskjell, gått ned fra 7 kopper til 2-3 nå . Anonymkode: a5108...8d6
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2025 #13 Skrevet 1. desember 2025 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg spør om andres erfaringer om lignende. Er lenge å vente på timen og har ingen andre symptomer så er nok ikke i livsfare Anonymkode: a5108...8d6 Nei, du spør om det kan være tegn på hjertesykdom: AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Kan det være tegn på hjertesykdom? Anonymkode: a5108...8d6 Anonymkode: f06fd...436
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2025 #14 Skrevet 1. desember 2025 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Ja reduserte siste to dagene, merker forskjell, gått ned fra 7 kopper til 2-3 nå . Anonymkode: a5108...8d6 Ikke rart du har slitt med hjerte og stress. Du har jo kjørt noe som ligner koffeinforgiftning på deg selv over lang tid. Og det kan være en grunn til hjertebanken nå. At du har kuttet så brått. Blir en slags seponering av det. Kroppen får ikke den koffeinmengden som den er vant til, og da får du samme respons. Du bør holde deg til 2 kopper for dag. Maks 3. Men ikke push det over det. Husk at det er koffein i cola,pepsi og te også. Og drikker du energidrikke i tillegg så kutter du det ut. Anonymkode: d005f...6b8 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2025 #15 Skrevet 1. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg spør om andres erfaringer om lignende. Er lenge å vente på timen og har ingen andre symptomer så er nok ikke i livsfare Anonymkode: a5108...8d6 Jeg opplever dette hver gang jeg er syk. Og hvis jeg holder pusten/puster på en spesiell måte så kan jeg manipulere det frem. Kofein, sukker og lakris er med på å øke det. Lakris ga meg dette og det tok mange uker uten lakris før det gikk over. Da hadde jeg i forkant spist lakris over en lengre periode. Enkelte medisiner kan gi meg det. Og for lite væske. Det jeg IKKE gjør når jeg er plaget med dette er å trene mer aktivt en gåturer. Jeg tar det som et tegn på at kroppen trenger å fikse opp i det som halter. Jeg har hatt utallige ekg pga dette, men resultatet er alltid det samme: ikke noe galt. Forøvrig må jeg tilføye at angst absolutt kan trigge dette. Anonymkode: efda3...a9a
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2025 #16 Skrevet 1. desember 2025 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg opplever dette hver gang jeg er syk. Og hvis jeg holder pusten/puster på en spesiell måte så kan jeg manipulere det frem. Kofein, sukker og lakris er med på å øke det. Lakris ga meg dette og det tok mange uker uten lakris før det gikk over. Da hadde jeg i forkant spist lakris over en lengre periode. Enkelte medisiner kan gi meg det. Og for lite væske. Det jeg IKKE gjør når jeg er plaget med dette er å trene mer aktivt en gåturer. Jeg tar det som et tegn på at kroppen trenger å fikse opp i det som halter. Jeg har hatt utallige ekg pga dette, men resultatet er alltid det samme: ikke noe galt. Forøvrig må jeg tilføye at angst absolutt kan trigge dette. Anonymkode: efda3...a9a Smart å ta det med ro når hjertebankene er på det verste. Det som er underkommunisert er at overbelastning over tid (trening, stress, jobb, familiebelastning, sorg osv) kan gi det. I tillegg til store mengder koffein, men koffein er egentlig å gi kroppen skikkelig belastning/stress. Anonymkode: d005f...6b8 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #17 Skrevet 2. desember 2025 Det er vanlig med ekstraslag, og noen av de kjennes typisk som et søkk i halsen. Anonymkode: a5b8a...137 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå