AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #21 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg har en lignende master. Søk deg til jobb i tungpsykiatrien eller lukkede mannsfengsler. Det er kvinner der også, men det er overvekt av menn og de kvinnene som jobber der er en litt annen type en de som skvaldrer på skyllerommet. Anonymkode: d465d...047 Tenker du på sikkerhetsavdeling? Anonymkode: c8e2a...bf7
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #22 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): No offence, TS, men med en sånn utdannelse må du forvente å havne på kvinnedominerte arbeidsplasser. Alle omsorgsyrker tiltrekker seg flest kvinner. Jeg er kvinne selv og jobber i et yrke med 99% menn. Jeg er bekymret for at ungjenter skal bite på alle rektutteringskampanjene rettet mot dem, men så langt er det lite interesse å spore. Jeg hadde ikke orket slarv og baksnakking, prat om graviditeter, unger, Skal vi Danse etc. Har jobbet på flere kvinnedominerte arbeidsplasser før. Aldri mer. Anonymkode: 645c2...0d4 Hvilken bransje jobber du i? Anonymkode: c8e2a...bf7
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #23 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Full forståelse herfra (kvinne)! Småslarving og baksnakking, samtaler om interiør og andre uinteressante hverdagsting og ingen evne til å være direkte er ting jeg ikke tåler. Jeg jobber mest med menn og er veldig fornøyd med det: bedre fagrelevante diskusjoner, mer direkte kommunikasjon og ellers mye mer interessante samtaletemaer og bedre humor. Jeg tar heller et par groviser enn den uendelige barnepraten! Anonymkode: 5d983...d45 Samme her, er sykepleier. Ga meg etter 8år. Fikk meg en annen jobb i et helt annet yrke, her er jeg eneste kvinne. Trives veldig med det, menn er så mye enklere å omgås. Direkte; ikke noe surreprat og konfliktskyhet. Jobbet på flere sykehus og sykehjem, til slutt ga jeg opp. Var kanskje uheldig, men det var som du skriver. Evige slarving og surreprat om hverdagsting, baksnakking, grupperinger, venner med sjefen som behandlet andre forskjellig++. Anonymkode: 2e67c...9bb 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #24 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Full forståelse herfra (kvinne)! Småslarving og baksnakking, samtaler om interiør og andre uinteressante hverdagsting og ingen evne til å være direkte er ting jeg ikke tåler. Jeg jobber mest med menn og er veldig fornøyd med det: bedre fagrelevante diskusjoner, mer direkte kommunikasjon og ellers mye mer interessante samtaletemaer og bedre humor. Jeg tar heller et par groviser enn den uendelige barnepraten! Anonymkode: 5d983...d45 Skal folk kun snakke om ting dere er opptatte av? Anonymkode: efa99...1e8 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #25 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvilken bransje jobber du i? Anonymkode: c8e2a...bf7 Sjøfart. I min avdeling er det bare menn, men jeg har jo vært borti gjenger med 50 år gamle damer som jobber i renhold, og jeg får det onde øyet hver gang. Anonymkode: 645c2...0d4
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #26 Skrevet 17 timer siden Er kvinne selv, har jobbet i helsevesenet. Er helt enig med deg ts. Så mye baksnakking og nedtrykking. Har kommet meg over på en avdeling, hvor over halvparten er menn. Mye triveligere. Anonymkode: 1f885...af8
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #27 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tenker du på sikkerhetsavdeling? Anonymkode: c8e2a...bf7 F.eks ja. Anonymkode: d465d...047
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #28 Skrevet 15 timer siden Jeg jobber i psykiatrien som sykepleier, og vi er ca 50/50. Helt ærlig er det noen av mannfolka som lager mest drama hos oss. Er et par- tre som kommer på vakt med en sur mine… Anonymkode: bdba0...9d2 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #29 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Skal folk kun snakke om ting dere er opptatte av? Anonymkode: efa99...1e8 Hvordan i alle dager klarte du å dra dette ut av det jeg skrev? Jeg forteller om mine egne preferanser og hvorfor jeg derfor trives best på mannsdominerte arbeidsplasser - nettopp fordi da snakker folk om ting jeg er opptatt helt av seg selv! Magisk! I tillegg føler jeg det må være lov til å ikke syns noe særlig om baksnakking, slarving, drittslenging og tåpelige sosiale strukturer som, etter min erfaring, flere kvinner enn menn velger å bruke tiden sin på. I tillegg er mange menn ofte mer direkte enn mange kvinner. Ble det klarere for deg nå? Anonymkode: 5d983...d45 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #30 Skrevet 14 timer siden Jeg jobber også i helse med kun kvinner og kan kjenne meg igjen. Ikke at dette nødvendig bare dreier seg om kjønn. Menn kan lage drama og kvinner kan være direkte. Jeg kjeder meg voldsomt av å høre snakk om barnebarn og strikkeoppskrifter. Prøver å engasjere meg, og får det vel til. Men det gir meg ingenting, føles ut som mer jobb enn å sette veneflon på engstelig pasient 😆 Anonymkode: c4ef5...dc7 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #31 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg jobber i psykiatrien som sykepleier, og vi er ca 50/50. Helt ærlig er det noen av mannfolka som lager mest drama hos oss. Er et par- tre som kommer på vakt med en sur mine… Anonymkode: bdba0...9d2 Samme her. Mennene her er minst like ille. Anonymkode: 82fcc...1ce
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå