Gå til innhold

Fikk kjeft for å sitte på parkeringsplassen til barnehagen

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg har en jobb som har helt fastlagte arbeidstider, men har likevel evne til å sette meg inn i at andre ikke har det. Telefonen ts fikk hadde ikke engang behøvd å være jobbrelatert, det kunne ha vært en annen viktig samtale som måtte tas der og da.

Anonymkode: 55188...bbd

Og det er bra, men det finnes dessverre så uendelig mange (og det ser man mye av her inne) som overhodet ikke evner å forstå andre situasjoner enn de dem selv er oppi….. 

Anonymkode: a7228...63e

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.12.2025 den 17.01):

Det er jo dårlig gjort mot barnet. Skal barnet føle at jobben er viktigere for deg enn å hente barnet? 

Anonymkode: b3d84...772

Hvorfor skulle ikke barnet følt det allerede?

Man drar tross alt fra barnet sitt i 7-9 timer hver dag på grunn av jobben, så litt viktig tror jeg den er for (ganske, veldig) mange. Tror ikke ett kvarter i bilen én gang får akkurat det begeret til å renne over.

Sier du opp jobben din hvis barnet ditt vil det? Hvis ikke kan det hende barnet føler at jobben er viktigst! :bond:

Anonymkode: 6dded...c26

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.12.2025 den 17.01):

Det er jo dårlig gjort mot barnet. Skal barnet føle at jobben er viktigere for deg enn å hente barnet? 

Anonymkode: b3d84...772

Hva? Må da være mye bedre å gjøre seg ferdig med samtalen før hen henter barnet?? Mye bedre enn å sitte i telefonen hele veien hjem.

Ts har ikke gjort noe galt. Spesielt av barnehageansatt å legge seg opp i dette.

Anonymkode: 77337...9ea

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.12.2025 den 19.43):

Jeg synes heller ikke at det er greit, Hvis du satt der i 15-20 minutter, så gråt kanskje barnet i 15-20 minutter. Ofte bare 1 på jobb fra kl 14.00. Men jeg hadde selvfølgelig hatt forståelse, og gitt beskjed på en fin måte. At barnet ble veldig lei seg, og at det kanskje var lurt å ikke sitte i mobilen, rett foran barnehagen så lenge. Henting tar kanskje 3 minutter, den samtalen kunne kanskje ventet i de 3 minuttene. 

Anonymkode: c1f46...494

Så barn hos dere gråter i 20 minutter? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.12.2025 den 16.53):

Jeg hadde ringt en kunde på jobben flere ganger i dag, og så ringer han selvsagt tilbake i det jeg svinger inn på parkeringsplassen til barnehagen. Jeg blir derfor sittende og prate en stund i bilen før jeg går inn. Da sier en ansatt til meg at det var veldig dårlig gjort og at barnet så meg og ikke forstod hvorfor mamma ikke kom med en gang. 

jeg ble så satt ut at jeg sa bare ja ok. Men nå kjenner jeg at jeg ble sur. Så si til ungen at mamma kommer snart da!? Det må da være helt ok å ta en samtale i bilen en gang, er jo ikke som om jeg sitter sånn hver dag. 

Anonymkode: 7e363...ada

Selvfølgelig sa de ansatte det. Men det hjelper lite. Ungen har ikke sett deg hele dagen, og når den endelig ser deg så kommer du ikke. Spesielt et lite barn er dette forvirrende og vanskelig for. Legg vekk telefon og jobb, og vær tilstede for barna.

Anonymkode: 15e31...2fa

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Da kjører man til et annet sted og tar den telefonen. Man sitter ikke rett foran inngangen til barnehagen i en lang telefonsamtale. Jeg husker hvertfall hvordan det var da jeg var liten. 

Anonymkode: d9596...f28

Hvordan er det bedre at barnet ser forelderen kjøre bort da?

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke unormalt at barn gråter i 20 minutter hvis de blir ignorert av foreldrene rett utenfor 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og det er bra, men det finnes dessverre så uendelig mange (og det ser man mye av her inne) som overhodet ikke evner å forstå andre situasjoner enn de dem selv er oppi….. 

Hva med å sette seg inn i barnets perspektiv. Tydeligvis mange foreldre som mangler de evnene.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Bestebesta skrev (8 timer siden):

Kunne du ikke prate et sted barnet ditt ikke ser deg? Stoppe på en busslomme eller annet? Syns egentlig bhg har helt rett her, hvorfor skal du pine barnet ditt? 
Du står fritt til å gjøre det du vil, men så fort svinger inn på parkeringen, så skal barnet ditt være i fokus. Det er dagens viktigste møte! Gjør deg ferdig, så hent barnet. 

Uenig. Hvis barnet gråter i 20 minutter (noe folk i tråden tror), så gråter hen vel ikke noe mindre hvis hen ser morens bil kjøre bort fra barnehagen. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva med å sette seg inn i barnets perspektiv. Tydeligvis mange foreldre som mangler de evnene.

Jeg kan si at som godt voksen hønemor til et enebarn som er vant med min fulle oppmerksomhet, så støtter jeg ts. 

Må man ta en viktig samtale, så må man. Selv har jeg ikke den typen jobb, men sjefen min har. Ts sier at hvis hun ikke hadde tatt samtalen der og da så hadde hun hatt den hengende over seg til neste dag. Mye bedre å få det ut av verden og konsentrere seg helt og holdent om barnet. Det er ikke som at barnet sitter hjemme med en mor som er på telefonen konstant. Det er en uting med foreldre som scroller når barnet vil ha oppmerksomhet, men det var det ikke her. Barnet var i barnehagen og ts visste ikke en gang at barnet hadde sett henne.

Det er barnehagens jobb og si at mamma er her ja, og hun kommer snart. Den ansatte visste ikke en gang hva samtalen gikk i. Det kunne ha vært noe alvorlig. Er det noe som gjentar seg, så forstår jeg at de reagerer. Men ikke ved et enkelt tilfelle. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er ikke unormalt at barn gråter i 20 minutter hvis de blir ignorert av foreldrene rett utenfor 

Det får du ta med de det gjelder. Leit at det er foreldre i deres barnehage som sitter utenfor og ignorerer barna. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Interessant. Jeg ville tenkt det er helt klart noe galt med barnehagen om de ikke klarte å roe barnet mitt den ene gangen jeg ikke kunne gå inn umiddelbart, eller barnet så meg i forbindelse med en forbipassering. 

Hvem er alle disse som sitter i 20 minutter utenfor barnehagen? 

Anonymkode: 6a235...033

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Mye rart fra enkelte barnehageansatte ja, jeg fikk kjeft fordi ungen på 1,5 år ikke ville ha på genser og hadde tøyset med maten ved matbordet.

Anonymkode: 7ae20...f44

Tror jeg ikke EN DRITT på at du fikk kjeft om. IKKE EN DRITT.

Anonymkode: 995ce...2a6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

En del her, inkludert deg, har en voldsomt fiendtlig innstilling til barnehageansatte synes jeg. 

Anonymkode: c75b4...508

Alltid de foreldrene som har problemer med barnevernet, har veldig utagerende barn eller som ikke takler å få beskjeder om barnet fra en ansatt de ikke liker.

ALLTID!

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dette er ts sin versjon, hva som faktisk ble sagt kan være noe helt annet. Ta oppfattet nok beskjeden som flaut. Tror ikke noe på at det var en kunde som ringte.. hun satt nok i tlf med noen andre. Men skriver kunde her inne for å få mindre pes her 

Anonymkode: 3388f...09d

Garantert.

Denne type foreldre maler ut om alt mulig dritt om barnehageansatte, men vi får bare den ensidige historien her, såklart lagt mest mulig opp som "jeg gjorde ingenting galt, men fikk kjekt" om ansatte som sikkert bare sa i fra på en normal måte.

Men det er jo ikke like gøy å fortelle om, vettu!! Det skaper ikke blest! Og får ikke KG over TS sin side.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

SI meg, lever dere alle i LA LA LA land? 

Velkommen til virkeligheten, noen barn kan være regelrett UTRØSTELIG på slutten av dagen. DA er kun mamma/pappa GODE NOK! 

Hjelpes, jeg kjenner jeg blir så matt, skulle tro FORELDRE her inne hadde NULL kunnskap generelt om barn. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Voksne skal da ikke gi "beskjeder" til andre voksne. De skal prate høflig og rolig, ha DIALOG. 

Anonymkode: 294a3...18f

🤦🏻‍♀️

Anonymkode: b1313...1e9

AnonymBruker
Skrevet
turimoen skrev (6 timer siden):

Så om du får en telefon ang noe som har skjedd ditt andre barn,  el, at det er på vei i ambulanse til sykehus, så måtte den telefonen bare vente? 

Herregud , blir liksom så dumt 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Interessant. Jeg ville tenkt det er helt klart noe galt med barnehagen om de ikke klarte å roe barnet mitt den ene gangen jeg ikke kunne gå inn umiddelbart, eller barnet så meg i forbindelse med en forbipassering. 

Hvem er alle disse som sitter i 20 minutter utenfor barnehagen? 

Anonymkode: 6a235...033

Det er vel flere barn i bhg enn ditt?

Anonymkode: 5d25f...31a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Åh, spar oss…. 

Åh spar deg 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...