Gå til innhold

Fikk kjeft for å sitte på parkeringsplassen til barnehagen

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Hva med å sette seg inn i barnets perspektiv. Tydeligvis mange foreldre som mangler de evnene.

Anonymkode: 15e31...2fa

👏👏

Anonymkode: b1313...1e9

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Garantert.

Denne type foreldre maler ut om alt mulig dritt om barnehageansatte, men vi får bare den ensidige historien her, såklart lagt mest mulig opp som "jeg gjorde ingenting galt, men fikk kjekt" om ansatte som sikkert bare sa i fra på en normal måte.

Men det er jo ikke like gøy å fortelle om, vettu!! Det skaper ikke blest! Og får ikke KG over TS sin side.

Anonymkode: 995ce...2a6

Så da forsøker du dra det andre veien ved å påstå at det ikke finnes urimelige barnehageansatte som kan ha opptrådt feil, da eller? De finnes de, akkurat som det i alle yrker. 

Anonymkode: 6c2a5...1a6

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

For et i-landsproblem.  Man skulle trodd at ts overlot ungen til seg selv nede på Plata på slutten av 90-tallet… Og alle dere som skal krisemaksimere hver minste “motgang” barn møter på i livet, om det bare er å måtte vente noen minutter på mamma…?  Det er seriøst ikke rart at unge i dag sliter med å takle voksenlivet. 

Anonymkode: 692aa...b0c

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Interessant. Jeg ville tenkt det er helt klart noe galt med barnehagen om de ikke klarte å roe barnet mitt den ene gangen jeg ikke kunne gå inn umiddelbart, eller barnet så meg i forbindelse med en forbipassering. 

Hvem er alle disse som sitter i 20 minutter utenfor barnehagen? 

Anonymkode: 6a235...033

"alle disse" er jo TS. Det var jo det TS gjorde, som er det man svarer på..

Og det er ikke noe galt med de ansatte i barnehagen om de ikke klarer å roe et slitent barn på slutten av dagen som hele tiden ser moren sin i vinduet uten at hun kommer inn. En annen ting er om de har kapasitet til det, si at klokka var 16, da er de kanskje 1 ansatt og mange barn igjen. Skal da den ansatte sitte 20 minutter med ditt barn og ignorere de 2-10 andre fordi du ikke kunne vente med en telefon?

Det var ikke snakk om forbipassering i denne tråden.

Anonymkode: c75b4...508

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

For et i-landsproblem.  Man skulle trodd at ts overlot ungen til seg selv nede på Plata på slutten av 90-tallet… Og alle dere som skal krisemaksimere hver minste “motgang” barn møter på i livet, om det bare er å måtte vente noen minutter på mamma…?  Det er seriøst ikke rart at unge i dag sliter med å takle voksenlivet. 

Anonymkode: 692aa...b0c

Det at mange unge får problemer idag, tror jeg nettopp skyldes at foreldre får barn uten tilstrekkelig tid til å oppdra og være sammen med dem slik at barn ikke får den nødvendige følelsen av trygghet; barn blir sendt til barnehagen altfor, altfor tidlig, barn har for lange dager i barnehagen fordi foreldrene prioriterer jobben, barn får ikke lekt nok med foreldrene på kveldstid fordi foreldrene er slitne, og resultatet er rotløse barn med rommet fylt av leker, men med en psyke full av kaos.

Bedre blir det heller ikke når foreldre - som en erstatning for lek og oppmerksomhet - kjøper en smarttelefon til ungen i barneskolen.

Nei; dette er på ingen måte et I-landsproblem - man kan bare se på antall norske tenåringer som sliter, og når dette resulterer i et større antall unge som faller utenfor arbeidslivet, er dette i alle høyeste grad et alvorlig samfunnsproblem.

Anonymkode: a4c16...84c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Uansett hva den ansatte mente, så burde h*n bare satt seg ned med barnet. 

Opplever ofte at barna ser bilen til foreldrene, noen bruker lengre tid enn andre og da sitter jeg meg bare ned med barna og prater med dem. Går så fint når du klarer å kose situasjonen

Kan denne ansatte gjerne være kvass i talemåte, men ikke mene noe negativt med det?

Anonymkode: 2e7f8...0b9

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.12.2025 den 17.01):

Det er jo dårlig gjort mot barnet. Skal barnet føle at jobben er viktigere for deg enn å hente barnet? 

Anonymkode: b3d84...772

Du tuller nå?!!

Anonymkode: 7a800...2c8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er jo stor forskjell på å være avhengig av telefonen i form av scrolling og det å bruke den til å ringe med i jobbsammenheng da.. 

Anonymkode: 1675c...8aa

Ikke hvis å ringe med den i jobbsammenheng er hele tiden. 2 åringen merker nemlig ikke forskjellen... 

Anonymkode: cb149...c0b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Uansett hva den ansatte mente, så burde h*n bare satt seg ned med barnet. 

Opplever ofte at barna ser bilen til foreldrene, noen bruker lengre tid enn andre og da sitter jeg meg bare ned med barna og prater med dem. Går så fint når du klarer å kose situasjonen

Kan denne ansatte gjerne være kvass i talemåte, men ikke mene noe negativt med det?

Anonymkode: 2e7f8...0b9

Haha, var du der? Burde bare ha satt seg ned? Det vet jo du ingenting om, hva denne ansatte gjorde! Snakk om å fantasere og lage sine egne oppdiktede scenarioer 🤦🏼‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reagerer mest på at bsrnehagebarn helr tiden skal ha utsikt til parkeringsplassen og stå og speide etter foreldre…

Anonymkode: 5180f...625

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

skal love deg ungene er mestere til å spotte når du parkerer utenfor barnehagen og om ikke ditt så det så var det garantert et annet barn som så det og sa i fra. 15 min er superlenge å stå å se etter deg De 15 -20 min er sikkert 30-40 min i realiteten og at ungen din skal stå så lenge og se på at du ikke kommer inn er sårt og ugreit ellers hadde det aldri blitt kommentert for det er sikkert det det ble kan aldri tenke meg du fikk kjeft. At du i tilegg syns de gjorde noe feil???

Eneste dette gikk ut over er ungen din og din stolthet fordi du innerst inne skjønner du ghorde feil og at det ble lenger enn du tenkte. 

Anonymkode: c70d7...045

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.12.2025 den 17.00):

Ville tatt det på kappen for at de har den typen jobb de har. Og ikke er vant til å at det å forlate jobb ikke nødvendigvis betyr at man er ferdig med jobb. 

Anonymkode: 605d5...a1a

En viktig telefon trenger jo ikke å være jobbrelatert! Alle, uansett jobb, vil vel innimellom få en viktig telefon.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.12.2025 den 19.38):

Det var jo dårlig gjort mot barnet ditt! I henting har ikke mobiltelefonen noen plass! Å hente barnet ditt er det viktigste møtet du har hele dagen! Her bør du virkelig skjerpe deg!! 

Anonymkode: 479cd...696

Hva om telefonen handlet om annet enn jobb? At en lege ringte og hvis man ikke tar tlf så må man vente dager og uker på ny sjanse? 

Eller helsepersonell som tar kontakt ang akutt syk forelder på sykehjem? 

Anonymkode: 65fb5...69b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg reagerer mest på at bsrnehagebarn helr tiden skal ha utsikt til parkeringsplassen og stå og speide etter foreldre…

Anonymkode: 5180f...625

Godt poeng, de burde forsøke å legge opp barnehagen slik at det ikke er mulig, akkurat som jeg har hundene mine i andre etasje når de er alene hjemme slik at de ikke skal kunne stå og bjeffe på naboene når de går forbi. Det er viktig å tilrettelegge omgivelsene. 

Men vi vet jo ikke hvordan barnehagen ser ut da, kan hende det er praktisk vanskelig å få det til. 

Anonymkode: 45bec...ea4

AnonymBruker
Skrevet

Regner med det var mye misunnelse inn i bildet. For jeg har sett bhg-ansatte etter jobb: i og med at de ikke har privat mobil i jobb tida så de helt desperat når de setter skoen utenfor jobb etter jobb. 

Da står de ved sykkelen eller sitter i bilen en halvtime og ser ned i mobil og roper FOMO. 

Anonymkode: 600e7...acd

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det at mange unge får problemer idag, tror jeg nettopp skyldes at foreldre får barn uten tilstrekkelig tid til å oppdra og være sammen med dem slik at barn ikke får den nødvendige følelsen av trygghet; barn blir sendt til barnehagen altfor, altfor tidlig, barn har for lange dager i barnehagen fordi foreldrene prioriterer jobben, barn får ikke lekt nok med foreldrene på kveldstid fordi foreldrene er slitne, og resultatet er rotløse barn med rommet fylt av leker, men med en psyke full av kaos.

Bedre blir det heller ikke når foreldre - som en erstatning for lek og oppmerksomhet - kjøper en smarttelefon til ungen i barneskolen.

Nei; dette er på ingen måte et I-landsproblem - man kan bare se på antall norske tenåringer som sliter, og når dette resulterer i et større antall unge som faller utenfor arbeidslivet, er dette i alle høyeste grad et alvorlig samfunnsproblem.

Anonymkode: a4c16...84c

Statistikken viser jo tvert i mot at foreldre bruker mer tid på barna sine enn noen gang. Tror du virkelig foreldre for 100 år siden lekte med barna sine hver kveld? Barn trenger ikke å leke med voksne, barn trenger å leke med andre barn. 

Dette var dessuten snakk om én telefon, ett tilfelle, og ikke noe TS driver med hver dag. Jeg trooor barnet hennes overlever.

Anonymkode: d8eae...e21

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva om telefonen handlet om annet enn jobb? At en lege ringte og hvis man ikke tar tlf så må man vente dager og uker på ny sjanse? 

Eller helsepersonell som tar kontakt ang akutt syk forelder på sykehjem? 

Anonymkode: 65fb5...69b

Ser flere drar fram dette som eksempel. Men det var ikke tilfellet for TS. Og det er også en situasjon alle forstår at da må man ta telefonen. Det er jo heller ikke noe som skjer ofte det du skisserer, så det vil jeg si er et ikke-problem. Sånne samtaler tar vel ikke 20 minutter heller. For meg ville de ikke fått tak i meg om det var noe så viktig heller da, for jeg har telefon på lydløs og legger den i lomma i det jeg kjører inn til barnehagen eller går av bussen utenfor barnehagen. Og så sjekker jeg den ikke igjen før barnet er hentet. Har generelt mobilen mye på lydløs, har til dags dato aldri gått glipp av noe livsviktig telefon likevel. 

Anonymkode: c75b4...508

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Regner med det var mye misunnelse inn i bildet. For jeg har sett bhg-ansatte etter jobb: i og med at de ikke har privat mobil i jobb tida så de helt desperat når de setter skoen utenfor jobb etter jobb. 

Da står de ved sykkelen eller sitter i bilen en halvtime og ser ned i mobil og roper FOMO. 

Anonymkode: 600e7...acd

Du må virkelig ha det tungt i livet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Haha, var du der? Burde bare ha satt seg ned? Det vet jo du ingenting om, hva denne ansatte gjorde! Snakk om å fantasere og lage sine egne oppdiktede scenarioer 🤦🏼‍♀️

Nei, men den ansatte kunne bare sagt til barnet at mammaen kommer når hun er klar og oppfordret/aktivisert barnet til å lek mens det ventet

Anonymkode: ef5af...43a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.12.2025 den 16.57):

Neste gang sier du med rolig stemme «jeg måtte ta en viktig samtale. Slikt skjer av og til. Og i de tilfellene stoler jeg på at dere ansatte sitter på den riktige kompetansen til å ivareta barnet og forklare på aldersriktig måte.»

Er vedkommende bare en som innimellom upassende velger seg dårlig humør men ellers er normalt oppegående vil du ha irettesatt på en høflig måte. Er vedkommende bare helt normalt dum (og ikke påregnelig i stand til å forstå at oppførselen var upassende) vil irettesettelsen gå over hodet på henne og hun vil velge å føle seg *sett*. 

Anonymkode: a7d45...6e5

Barneehagen er ikke en hengeplass. Foreldre tar nok "viktige samtaler" hele døgnet ellers

Anonymkode: d1aec...989

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...