AnonymBruker Skrevet 1. desember 2025 #1 Skrevet 1. desember 2025 Hei☺️ Jeg har akkurat strikket en Oslolue av PetiteKnit til et mannlig familiemedlem, men jeg synes den ble veldig stor. Mannen min prøvde luen, og den er ganske stor til han også (han har ganske stort hode😆). Luen er strikket i herrestørrelsen fra oppskriften, og strikkefastheten stemmer. Garnet jeg strikket med er to tråder Sunday fra Sandnes Garn. Har sjekket litt på nettet, og garnet tover seg veldig lett sies det, så jeg er redd den blir ødelagt. Har noen erfaring med vasking/krymping av Sunday garn? Anonymkode: 4a85c...532
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2025 #2 Skrevet 1. desember 2025 Du bør strikke en ny i en mindre str… Anonymkode: dc80b...192 1
PostmannPat Skrevet 4. desember 2025 #3 Skrevet 4. desember 2025 Jeg har strikket flere gensere i Sunday og vasker alltid før de tas i bruk. Bruker ullprogram, 30°, høyeste omdreining. Aldri opplevd at det har krypet eller tovet seg.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2025 #4 Skrevet 5. desember 2025 PostmannPat skrev (12 timer siden): Jeg har strikket flere gensere i Sunday og vasker alltid før de tas i bruk. Bruker ullprogram, 30°, høyeste omdreining. Aldri opplevd at det har krypet eller tovet seg. Takk for tilbakemeldingen☺️ jeg vasket luen på ullprogram, den krympet ikke. Tørket den i så tørketrommelen, da tovet den seg en del. Fikk justert størrelsen slik at den ble en god del mindre, men resultatet ble ikke så verst. Blir en god og varm lue😅 Anonymkode: 4a85c...532 1
PostmannPat Skrevet 27. desember 2025 #5 Skrevet 27. desember 2025 AnonymBruker skrev (På 5.12.2025 den 12.02): Takk for tilbakemeldingen☺️ jeg vasket luen på ullprogram, den krympet ikke. Tørket den i så tørketrommelen, da tovet den seg en del. Fikk justert størrelsen slik at den ble en god del mindre, men resultatet ble ikke så verst. Blir en god og varm lue😅 Anonymkode: 4a85c...532 Spennende! Alltid litt skummelt å prøve noe nytt 😅 Jeg skal tove mitt første vottepar snart, er spent på resultatet 😄
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå