Gå til innhold

Sniker du i køen ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er nettopp kome heim frå tur i sydlege strøk og er overaska over kor mange voksne som sniker i køen. Både innanlands og utanlands.

Eg hater kø sjølv som sikker dei fleste, men opplever voksne som berre går inn i køen framfor mange som har venta lenge. Både i butikk, busskø, resturanter, og spesielt mykje gjennom innsjekk på flyplasser. Det verste eg opplevde var i drosjekø, der hadde vi stått ganske lenge, også kommer det eit frekt par og berre tek drosja framfor ein småbarnsfailie som var nest i køen.

Dette trigger min tolmodighet.

Så spørsmålet mitt er; snik du i køen og om du gjer det, får du dårleg samvittighet ?

Anonymkode: aeb38...86e

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sniker ikke, og sier ifra til de som gjør det.

Anonymkode: eaa30...3bb

• Liker 6
Skrevet

Sniker aldri. Men husker godt en gang jeg var i Oslo, som "ung og dum" fra bygda. Helt overveldet av alle inntrykk, så jeg ikke køen til prøverommet og gikk for å prøve. Hjemme var det jo aldri kø for å prøve klær.. Gjett om jeg fikk høre det! Jeg var og er sjenert og med liten selvtillit, og jeg nærmest løp ut av butikken. Jeg var så flau!

Anonymkode: 11214...bdc

• Nyttig 1
Skrevet

Aldri i livet. Men er ekspert i å gli som en ål mellom mennesker for å komme meg forrerst på konserter. Jeg var med en venninne en gang, første og eneste gangen med henne på en rockekonsert utendørs i Bergen, og jeg tok henne i hånda og fikk oss begge mye nærmere scenen. Hun går sjeldent på slike konserter og var imponert over mine "skills" :D

Anonymkode: 4add1...816

Skrevet

Aldri. Men har lagt merke til at mange voksne gjør det. 

Anonymkode: a0343...695

• Liker 1
Skrevet

Nei, holder køen - men jeg kan love deg at jeg bobler av irritasjon innvendig- folk er altså så treige når de skal utføre noe. Står og står i luka eller i disken der køen er. Somler med å bestille, betale og legge på plass i veska igjen. Innsjekk på fly eller boarding hater jeg, folk har så mye bagasje og er så treeeeeeeeige med alt de skal. Usj.

Anonymkode: d3add...9b1

Skrevet

Om jeg sniker i køen så slipper jeg ut en illeluktende fis sånn at folk bytter kasse 😀

Skrevet

Jeg kom nettopp hjem fra helgetur selv. 

Flyet; går selvfølgelig forbi, har fleks billett og ombordstigningsklasse 1. Transport; går selvfølgelig forbi, har forhandsbooket med referanse. Restauranter; går selvfølgelig forbi, reserverer alltid bord. Billettskranker; går rett til transportmiddel, laster alltid ned app og kjøper billett der. 

Har flere ganger fått "kjeft" for det fra slike som er like lite reisevant som de i denne tråden. Rareste jeg opplevde på denne turen var å få "kjeft" fra en som stod i kø i sikkerhetskontrollen da jeg gikk gjennom fast track 😂

Anonymkode: 751b7...577

Skrevet

Jeg hadde aldri sneket i en kø i mitt liv, inntil en gang jeg skulle nå en flyplass i utlandet og det var togstans og evig lang kø til flybussen. Jeg gikk frem for å lese rutetabellen, og da bussen kom ble det direkte kamp og håndgemeng der fremme. Da gjorde jeg som alle de andre rundt, trengte meg frem mens folk bannet og kranglet og slo hverandre. Aldri sett maken.

Med lengden på den køen ville jeg måttet tatt en dyr drosje, eller funnet andre å dele med. Men alle andre var i samme situasjon og mange hadde ventet lenge, så ja, jeg har fortsatt dårlig samvittighet den dag i dag og lurer på om noen mistet flyet sitt pga min og andres sniking. 

Anonymkode: 18edf...1c4

Skrevet

Sniker aldri i køen, syns de som sniker er frekke.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet ikke om dette er sniking. Men det kan sikkert oppfattes sniking.  Jeg var nylig i butikken og det var 1 kø som gikk til 2 kasser. Det var min tur, jeg gikk til den ene kassen og da ble jeg fortalt at han i kassen ikke visste hvordan man slo inn denne varen i kassen så jeg måtte gå til den andre kassen. Da gikk jeg til den andre kassen og uten å stille meg bakerst i køen. Jeg tenkte ikke på å forklare det til hun som stod bak meg. Så mulig hun tenkte at jeg snek. Men hun hadde en vare som kunne slås inn i kassen jeg gikk fra. Så hun tapte jo ikke noe på det.  

Anonymkode: 9f87f...d1c

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.12.2025 den 15.54):

Aldri i livet. Men er ekspert i å gli som en ål mellom mennesker for å komme meg forrerst på konserter. Jeg var med en venninne en gang, første og eneste gangen med henne på en rockekonsert utendørs i Bergen, og jeg tok henne i hånda og fikk oss begge mye nærmere scenen. Hun går sjeldent på slike konserter og var imponert over mine "skills" :D

Sist jeg var på konsert, var det mange som ble kastet ut av området, fordi de trengte seg frem. De var kjempestrenge, de som var der først, fikk stå fremst. De som kom etterpå å sneik seg frem, ble kastet ut. Det var mange vakter som sto og følgte med. 

Hvis de er mye kø på butikken, og de åpner en ny kasse, lar jeg alltid de forran meg, gå først i den andre kassen. Men det hender de ikke vil, bare vinker meg bort. 

Synes køsniking er en skikkelig uting, jeg venter alltid på min tur, men tør ikke å gi beskjed til de som sniker. 

Anonymkode: 2052d...6d4

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Sniker ikke. Men opplevde noe hel sykt irriterende sniking på flyplassen i Berlin i sommer. Det var helt elendig utvalg av resturanter på den flyplassen, og den ene som hadde noe nogenlunde grei mat hadde en kjempekø. Og etter jeg har stått der en god stund kommer det plutselig en fransk familie som bare går rett forbi 2/3 av køen også steller seg der som om det var den naturligste ting i verden...

Anonymkode: 633c4...311

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sniker ikke. Men opplevde noe hel sykt irriterende sniking på flyplassen i Berlin i sommer. Det var helt elendig utvalg av resturanter på den flyplassen, og den ene som hadde noe nogenlunde grei mat hadde en kjempekø. Og etter jeg har stått der en god stund kommer det plutselig en fransk familie som bare går rett forbi 2/3 av køen også steller seg der som om det var den naturligste ting i verden...

Anonymkode: 633c4...311

Reservasjon

Anonymkode: 751b7...577

Skrevet

Nei. Jeg er derimot ganske rigid på dette, og kan også finne på å snakke til folk som sniker. Sånt irriterer meg.

Skrevet

Tja... Jeg har i og for seg sneket i kø, men ikke nødvendigvis bevisst eller med vilje. 

For et par år siden skulle vi ta Eurostar toget. Vi hadde stått i kø gjennom passkontroll, billettkontroll og bagasjescanning. Og kom inn i en overfylt avgangshall. Hvor de ikke slapp noen inn på noe tog. 
Vi innså etter hvert at køen til neste tog (vårt) gikk gjennom hele avgangshallen. Og beveget seg ikke i det hele tatt. 
Alle sitteplasser var også fulle. 
Vi bestemte oss for å kjøpe noe snacks i butikken/kiosken der, og gikk dit. Det viste seg at kasse-området endte rett ved dørene til perrongen. Og da vi hadde betalt, så åpnet de dørene og begynte å slippe folk på. 
Så da endte vi med å gå inn foran i køen, og gå rett til platform, og ikke gå gjennom kiosken igjen for å komme bakerst i den lange køen. 

Men ellers er jeg en sånn som irriterer meg over folk som sniker, og som nok også kan si ifra. 
De mest irriterende jeg vet, er de som "kjenner noen foran" og dermed mener det er greit at de stiller seg sammen med dem. Har stått i konsertkø, med sitteplasser og "førstemann til mølla", der jeg startet som nr 10 i køen, og kom inn som nr 30. For de som sto helt først hadde jo en kjempestor vennegjeng som kom og skulle stå i kø med dem, istedenfor å stille seg bakerst.

Anonymkode: c77b2...da4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men ellers er jeg en sånn som irriterer meg over folk som sniker, og som nok også kan si ifra. 
De mest irriterende jeg vet, er de som "kjenner noen foran" og dermed mener det er greit at de stiller seg sammen med dem. Har stått i konsertkø, med sitteplasser og "førstemann til mølla", der jeg startet som nr 10 i køen, og kom inn som nr 30. For de som sto helt først hadde jo en kjempestor vennegjeng som kom og skulle stå i kø med dem, istedenfor å stille seg bakerst.

Anonymkode: c77b2...da4

Ja! Det der burde det vært vakter for å passe på. Samme med folk som "holder av" til noen som kommer senere uten å stå i kø. Jeg har opplevd å være nummer to i køen, og ikke få første rad. Kommer aldri til å forstå den tankegangen. 

Anonymkode: 18edf...1c4

• Liker 1
Skrevet

På flyplass sniker jeg uhemmet og skamløst, men det er fordi jeg ikke har tid eller tålmodighet til å stå og stange bak sauer som sjelden/aldri reiser og holder igjen flyten. Jeg går også glatt forbi folk på andre steder som ikke kan lese hverken skilt eller køflyt. 

• Liker 2
Skrevet
mamanodrama skrev (3 timer siden):

På flyplass sniker jeg uhemmet og skamløst, men det er fordi jeg ikke har tid eller tålmodighet til å stå og stange bak sauer som sjelden/aldri reiser og holder igjen flyten. Jeg går også glatt forbi folk på andre steder som ikke kan lese hverken skilt eller køflyt. 

Det gjør du helt rett i! 

Anonymkode: bf0f9...a31

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.12.2025 den 15.54):

Dette er dårlig, og absolutt sniking. Kom tidligere hvis du vil stå langt fremme, ikke treng deg frem. 

Anonymkode: a75ed...52f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...