Gå til innhold

Rampenissen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva slags historie har dere rundt Rampenissen, dere som driver med det? Skulle prøve det for første gang, men 4-åringen påpekte at den ikke var ekte, bare en dukke, og lurte på om det var pappaen som stod bak det hele 😅

Anonymkode: 32514...54e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rampenissen ser ut som en dukke, men når ungene sover våkner han til live og utfører de oppdrag Nissen har sendt ham ut på. Noen ganger trenger han litt hjelp fra de voksne, men stort sett klarer han seg påå egenhånd.

Anonymkode: 75eb7...332

• Nyttig 1
Skrevet

Min syvåring elsker rampenissen, men er nok siste året hun tror på han 😅 han finner på diverse morostreker hjemme hos oss, finnes tusenvis av til rampestreker og påfunn hvis du googler. Lager ikke noe avanserte greier av det. 

Anonymkode: e8e7e...91d

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min syvåring elsker rampenissen, men er nok siste året hun tror på han 😅 han finner på diverse morostreker hjemme hos oss, finnes tusenvis av til rampestreker og påfunn hvis du googler. Lager ikke noe avanserte greier av det. 

Skjønner 😅 Men har hun aldri stusset på at det kun er en dukkeversjon som sitter der? Datteren min hadde nok sett for seg en ekte skapning som skulle løpe rundt her og gjøre rampestreker, så da ble hun i stuss da hun innså at det kun var denne lille dukken og lurte på om det var pappa som hadde gjort rampestreken. Hadde ikke forventa å bli gjennomskuet så fort 😂

Skrevet

Vi sier at han er magisk, og våkner til live om natten. 

Anonymkode: 220f7...f03

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skjønner 😅 Men har hun aldri stusset på at det kun er en dukkeversjon som sitter der? Datteren min hadde nok sett for seg en ekte skapning som skulle løpe rundt her og gjøre rampestreker, så da ble hun i stuss da hun innså at det kun var denne lille dukken og lurte på om det var pappa som hadde gjort rampestreken. Hadde ikke forventa å bli gjennomskuet så fort 😂

Der er nok unger forskjellig, noen avslører jo slikt veldig fort, men rampenissen er jo en som beveger seg først på natta så hun har ikke stusset over at han ikke ser levende ut 😅 jeg regner jo med at det er et tidsspørsmål altså, spesielt siden andre unger fort forteller ståa, men foreløpig lever både tannfeen, nissen og rampenissen i beste velgående her 😆 og som en bonus slipper jeg slitet med å vekke en syvsover for å få henne avgårde på skolen, her sprettes det opp for å sjekke rampenissen! 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Der er nok unger forskjellig, noen avslører jo slikt veldig fort, men rampenissen er jo en som beveger seg først på natta så hun har ikke stusset over at han ikke ser levende ut 😅 jeg regner jo med at det er et tidsspørsmål altså, spesielt siden andre unger fort forteller ståa, men foreløpig lever både tannfeen, nissen og rampenissen i beste velgående her 😆 og som en bonus slipper jeg slitet med å vekke en syvsover for å få henne avgårde på skolen, her sprettes det opp for å sjekke rampenissen! 

Haha, så herlig 😀 Holder dere Rampenissen skjult om dagen da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Haha, så herlig 😀 Holder dere Rampenissen skjult om dagen da?

Han har en fast plass i stua han sitter og venter på at det skal bli natt 😅 først da rører han på seg (fungerer også utmerket for å få ungen i seng om kvelden 😆)

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva slags historie har dere rundt Rampenissen, dere som driver med det? Skulle prøve det for første gang, men 4-åringen påpekte at den ikke var ekte, bare en dukke, og lurte på om det var pappaen som stod bak det hele 😅

Sikkert gøy for noen men og teit!

Anonymkode: c6405...762

Skrevet

Her er det 6-åringen som holder liv i rampenissen og fortellingen rundt. 
Altså, jeg flytter på den og får den til å gjøre rampestreker, men trenger ikke gjøre noe mer. 

Anonymkode: 72063...246

Skrevet

Rampenissen beveger seg kun om natten når alle sover. Om dagen sitter den på fast plass. Rampenissen kommer fra Nordpolen med varierende transportmidler ( i år hadde den laget en stige av sukkerstenger som var så lang at det var umulig å måle den. Vi fikk bare se de siste 8 stengene rampenissen behøvde for å klatre ned til oss. Ingen må ta på rampenissen for da mister den magi og må til Nordpolen og lade opp igjen.😆 mine barn elsker rampenissen. Eldste har forstått det (14 år). Mellomste på 9 har nok skjønt men vil liksom holde på magien. Yngste på 6 derimot  er i ekstase over rampenissen. Hun sparte på litt lørdagsgodt så rampenissen skulle ha noe å spise når den kom.😅

syntes egentlig det er ganske gøy med rampenissen og liker å planlegge neste sprell den finner på

Skrevet

Mine unger har aldri trodd på rampenisse og julenisse uansett hva han gjør eller hva vi sier. Har ganske smarte unger, men de kunne fint vært litt mer «barn» og trodd på magien i jula:tunge: Får se på meg selv om heldig som slipper styret. De yngste synes uansett det er stas med nissen, selv om de ikke tror på han. 

Anonymkode: d3f3e...b6e

AnonymBruker
Skrevet

Her har vi fått litt drahjelp av Toy story. Det er en leke som blir levende om natten.

Barna har god fantasi og ser for seg alt nissen kan gjøre og ikke. Så hører mye på de og gjør ting de har sagt at han kanskje kan gjøre.

Anonymkode: fc6db...697

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...