Gå til innhold

Katteoppdrettere, inne/utekatt, har det noe å si for hvem dere selger til?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Evt hva ligger til grunn? Er nysgjerrig.

Anonymkode: c344b...7fc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg selger aldri til mennesker som skal ha innekatt da jeg mener det er og blir dyreplageri!

Anonymkode: 417a2...a77

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ja jeg selger aldri til mennesker som skal ha innekatt da jeg mener det er og blir dyreplageri!

Hviken rase avler du på?

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Med utropstegn og greier 

Anonymkode: ad330...b20

• Liker 3
Skrevet

Fikk omplassert en ungkatt gjennom en venninne som jobber i dyrebeskyttelsen. Hun sa at hun aldri omplasserte en katt til et liv som innekatt og fant et godt hjem. 

• Liker 1
Skrevet

Min erfaring med Dyrebeskyttelsen er at de ikke vil adoptere bort katter som innekatter med mindre de er blind eller har en alvorlig sykdom. 

Min personlige mening er at å ha innekatt er dyreplageri.

Anonymkode: 414e0...60f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.12.2025 den 18.19):

Min erfaring med Dyrebeskyttelsen er at de ikke vil adoptere bort katter som innekatter med mindre de er blind eller har en alvorlig sykdom. 

Min personlige mening er at å ha innekatt er dyreplageri.

Anonymkode: 414e0...60f

Dyrebeskyttelsen har så ufattelig mange tullekrav at det ikke er rart de ikke har plass til å ta i mot dyr som trenger hjelp.

min personlige mening er at de som mener å ha innekatt er dyreplageri ikke vet hva de snakker om

Anonymkode: 4a897...6ef

• Nyttig 3
Skrevet

Som oppdretter legger jeg meg ikke opp i om katten skal gå inne eller ute, ikke som kosekatt. Skal katten brukes i avl så krever jeg at den skal være inne mens den brukes i avl. Dette for å unngå sykdommer/smitte som er ute og evt uønsket parring. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dyrebeskyttelsen har så ufattelig mange tullekrav at det ikke er rart de ikke har plass til å ta i mot dyr som trenger hjelp.

min personlige mening er at de som mener å ha innekatt er dyreplageri ikke vet hva de snakker om

Anonymkode: 4a897...6ef

Er enig i dette. Jeg vokste opp med en Hellig Birma som ikke ville ut. Skulle vi da tvinge den til å være ute? Den ble veldig knyttet til oss, og ville være der vi var. Fikk selvfølgelig gå fritt rundt i hele huset.

Anonymkode: 25203...d0c

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...