Gjest Gjest Skrevet 2. april 2006 #1 Skrevet 2. april 2006 Har nettopp oppdaget at pesto er kjempegodt! Har noen oppskrifter med dette? Hva er vanlig å ha det sammen med? Har fått servert en pastasalat med pesto som var kjempegod, men trenger ellers forslag til enkle lunsj- og middagsretter.. Hvilke ingredienser bruker dere sammen med dette?
Arkana Skrevet 2. april 2006 #2 Skrevet 2. april 2006 - Smør pesto på laks og pakk i folie før den bakes i ovnen. - Bland pesto i potetmos. - Pesto er godt på supper (f.eks. grønnsakssuppe eller minestronesuppe) og server gjerne pesto på ristede baguetter til suppen eller til en salat. - Bruk pesto som en enkel pizzasaus f.eks. på pitabrød/polarbrød, ha på ønskede ingredienser og ost og stek i ovnen. - Bruk pesto når du lager kryddersmør til grillmat. - Bland pesto med kremost og bruk som fyll til bakt potet. - Bruk litt pesto når du lager matmuffins (med f.eks. skinke og revet ost) - Bruk istedet for smør på sandwich. - Snacks: Kjeks med ost, litt pesto og finhakket soltørket tomat.
Gjest gjest1 Skrevet 2. april 2006 #3 Skrevet 2. april 2006 Jeg steker sopp, squash, løk og paprika, og blander så i pesto. Kan også ha i strimlet kylling eller svinekjøtt om en ønsker det, selv om jeg synes det blir nok med grønnsakene. Serverer det med enten ris eller pasta til.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 2. april 2006 #4 Skrevet 2. april 2006 Smørbrød med roastbiff, pesto, parmesan og ristede pinjekjerner er tusen ganger bedre (og sunnere!) enn roastbiff med remulade og løk. Kan bruke frisk basilikum i stedet for pesto også, men da er det lurt med litt olivenolje dryppet på roastbiffen. Når jeg lager pasta med pesto, pleier jeg å skjære opp tomater og fersk mozarella (den hvite, myke som ligger i lake, ikke den harde greia fra tine), ruccula og litt persille og blande i etter at jeg har blandet pasta og pesto. Kjempegodt! Pesto er også godt i stedet for smør, spesielt på smørbrød med tunfisk. Garneres med soltørkede tomater.
ashera Skrevet 2. april 2006 #5 Skrevet 2. april 2006 En rask kveldsrett med pesto: Kok linguine (tynn spaghetti), bland i pesto etter smak, rikelig med svarte oliven og topp med spørstekte baconterninger. Kjempegodt!
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 3. april 2006 #8 Skrevet 3. april 2006 Og på pølse i stedet for sennep og ketchup
Gjest -eline- Skrevet 3. april 2006 #9 Skrevet 3. april 2006 Stek opp biffstrimler med squash, rødløk, hvitløk og soltørkede tomater (i olje), hell over nesten et glass med pesto og la det surre, server med båndspagetti. Nydelig mat! Jeg bruker gjerne pesto på brød, nydelig sammen med feks. pastrami og brie *sikle*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå