AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:29 #61 Skrevet mandag kl. 14:29 Jann111 skrev (1 time siden): Sykt at alle mener dette er grunn til å flytte ut etter 3,5 år hvor de stort sett har det bra. Er denne ENE tingen virkelig uløselig? Haha. Ikke rart det er mange skillemisser... 1. De er ikke gift. De bare bor sammen og puler. Altså, en løs forbindelse som kan brytes hvis den ene i den løse forbindelsen oppfører seg dårlig. 2. Dette er ikke "den ene tingen". Denne mannen bruker bevisst taktikken ved å true TS med å kaste henne ut hver gang de krangler, for å få gjennom viljen sin. 3. Roper du ulv, så blir du ikke trodd på når du mener det. Du risikerer også å bli tatt på ordet. Hvorfor skal TS fortsette forholdet med en som hele tiden gir uttrykk for at han ønsker å bryte? I stedet for å leve i uvisshet kan hun ta kontroll og gjøre det slutt selv. Anonymkode: 20972...00b 5
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:32 #62 Skrevet mandag kl. 14:32 Er par kan ha opplevd ganske mye i løpet av 3,5 år så det å påstå at krangling så tidlig i forholdet er en dealbraker mener jeg er en feil påstand. Saken er at samboer truer om ting som han bevisst vet sårer ts. Og det er uholdbart i lengden og er en dealbraker, ja. Jeg kan forsåvidt kjenne meg igjen. Hvis jeg tok opp ting i forholdet som JEG følte var urettferdig eller ting som ikke fungerte, så var jeg dramaqueen og vanskelig. En kranglefant. For forholdet var kun på hans premisser og han truet rett som det var om å hive meg ut. Han var også flink å "snakke meg rundt", slik at jeg ble på en måte enig. Jeg var rett og slett underdanig og han hadde alle kortene, fordi jeg bodde hos han og hadde liksom ingenting jeg skulle ha sagt. Anonymkode: f9bbc...2a6 1
Myrmica Skrevet mandag kl. 14:33 #63 Skrevet mandag kl. 14:33 Han er ikke glad i deg om han truer med sånt. Livet er for kort til å kaste bort på slike folk, jeg hadde pakket og dratt etter første gangen! 6
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:44 #64 Skrevet mandag kl. 14:44 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg flyttet inn i samboers leilighet for ca 3,5 år siden, men den siste tiden har han såret meg veldig ved å si "Du kan bare flytte om du er misfornøyd, du har ingen steder å bo snart" når vi har hatt store krangler. Det er en maktbalanse der som er ugrei da jeg kun betaler betaler en symbolsk sum i mnd til han, det er ikke lån på leiligheten ellers. Jeg har sagt til han at han må slutte å si det der fordi det sårer meg og gjør meg usikker, men han kutter ut en stund frem til neste store krangel. Vi har hatt litt mer problemer det siste 6 mnd, har begynt å bli bedre men så kom det en krangel i går og da kommer han med det der igjen. Hva tenker dere? Jeg har aldri opplevd det med andre forhold. Jeg tror heller ikke han ønsker å avslutte forholdet fordi han klarer fint å si fra om slikt og han har laget planer for oss på eget iniativ flere mnd frem i tid, osv. Jeg er bare veldig lei meg i dag så måtte bare få det ut. Anonymkode: b9f32...c18 Aldri i verden om jeg hadde bidratt med 11K som "symbolsk" månedssum. Du kan leie egen leilighet eller betjene et huslån på egen hånd. Anonymkode: 39f5b...f20 1 4
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:25 #65 Skrevet mandag kl. 15:25 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Er par kan ha opplevd ganske mye i løpet av 3,5 år så det å påstå at krangling så tidlig i forholdet er en dealbraker mener jeg er en feil påstand. Saken er at samboer truer om ting som han bevisst vet sårer ts. Og det er uholdbart i lengden og er en dealbraker, ja. Jeg kan forsåvidt kjenne meg igjen. Hvis jeg tok opp ting i forholdet som JEG følte var urettferdig eller ting som ikke fungerte, så var jeg dramaqueen og vanskelig. En kranglefant. For forholdet var kun på hans premisser og han truet rett som det var om å hive meg ut. Han var også flink å "snakke meg rundt", slik at jeg ble på en måte enig. Jeg var rett og slett underdanig og han hadde alle kortene, fordi jeg bodde hos han og hadde liksom ingenting jeg skulle ha sagt. Anonymkode: f9bbc...2a6 Jeg er egentlig sjokkert over hvor mange som forsvarer dritt oppførsel i denne tråden. Krangling er ikke OK. Og har ingenting i gjøre i sunne relasjoner. For meg var det en fullstendig dealbreaker da jeg datet for 20 år siden. Og jeg har heller aldri høre mine foreldre krangle på den måten som beskrives her. En trussel er heller ikke uholdbart "i lengden", det er uakseptabelt den første gangen det skjer. Er det så mange her inne som lever i, og normaliserer, elendige relasjoner? Anonymkode: 1a7f1...99f 5 5
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:33 #66 Skrevet mandag kl. 15:33 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg er egentlig sjokkert over hvor mange som forsvarer dritt oppførsel i denne tråden. Er det så mange her inne som lever i, og normaliserer, elendige relasjoner? Anonymkode: 1a7f1...99f Folk sier hun ikke skal finne seg i dette og gå. Anonymkode: ce5b3...959
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:42 #67 Skrevet mandag kl. 15:42 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg flyttet inn i samboers leilighet for ca 3,5 år siden, men den siste tiden har han såret meg veldig ved å si "Du kan bare flytte om du er misfornøyd, du har ingen steder å bo snart" når vi har hatt store krangler. Det er en maktbalanse der som er ugrei da jeg kun betaler betaler en symbolsk sum i mnd til han, det er ikke lån på leiligheten ellers. Jeg har sagt til han at han må slutte å si det der fordi det sårer meg og gjør meg usikker, men han kutter ut en stund frem til neste store krangel. Vi har hatt litt mer problemer det siste 6 mnd, har begynt å bli bedre men så kom det en krangel i går og da kommer han med det der igjen. Hva tenker dere? Jeg har aldri opplevd det med andre forhold. Jeg tror heller ikke han ønsker å avslutte forholdet fordi han klarer fint å si fra om slikt og han har laget planer for oss på eget iniativ flere mnd frem i tid, osv. Jeg er bare veldig lei meg i dag så måtte bare få det ut. Anonymkode: b9f32...c18 Jeg har hatt to kranglete damer. Begge kastet jeg ut. Om du fortsetter å krangle blir han lei av deg til slutt, og kaster deg ut. Anonymkode: d8eea...562 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:49 #68 Skrevet mandag kl. 15:49 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har hatt to kranglete damer. Begge kastet jeg ut. Om du fortsetter å krangle blir han lei av deg til slutt, og kaster deg ut. Anonymkode: d8eea...562 Og jeg regner med du er singel? Det er ikke så rart når du har en slik holdning. Ta deg sammen og samtidig kan du dra til helvete. Anonymkode: b9f32...c18 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:57 #69 Skrevet mandag kl. 15:57 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Og jeg regner med du er singel? Det er ikke så rart når du har en slik holdning. Ta deg sammen og samtidig kan du dra til helvete. Anonymkode: b9f32...c18 Er du en kranglete dame? Anonymkode: ce5b3...959
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:25 #70 Skrevet mandag kl. 16:25 11K er ikke "symbolsk". Jeg eier og betaler 14K i boliglån. Get the fuck out! Anonymkode: 43031...c7d 6
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:05 #71 Skrevet mandag kl. 17:05 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er egentlig sjokkert over hvor mange som forsvarer dritt oppførsel i denne tråden. Krangling er ikke OK. Og har ingenting i gjøre i sunne relasjoner. For meg var det en fullstendig dealbreaker da jeg datet for 20 år siden. Og jeg har heller aldri høre mine foreldre krangle på den måten som beskrives her. En trussel er heller ikke uholdbart "i lengden", det er uakseptabelt den første gangen det skjer. Er det så mange her inne som lever i, og normaliserer, elendige relasjoner? Anonymkode: 1a7f1...99f Derfor jeg gikk, truslene hørte ikke hjemme og jeg ble drittlei. Men, alle som sier de ikke krangler eller har kranglet med sin partner i løpet av et langt samliv, tror jeg er bullshit. Kom ikke her å si at alt er rosenrødt hver dag. Det er faktisk unormalt. Min søster kan si noe sånt, men får du henne på tomannshånd, ja da kommer sannheten fram, men hun kaller det ikke krangel, men diskusjon. (Opphetet diskusjon aka krangel). Anonymkode: f9bbc...2a6 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:12 #72 Skrevet mandag kl. 17:12 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Derfor jeg gikk, truslene hørte ikke hjemme og jeg ble drittlei. Men, alle som sier de ikke krangler eller har kranglet med sin partner i løpet av et langt samliv, tror jeg er bullshit. Kom ikke her å si at alt er rosenrødt hver dag. Det er faktisk unormalt. Min søster kan si noe sånt, men får du henne på tomannshånd, ja da kommer sannheten fram, men hun kaller det ikke krangel, men diskusjon. (Opphetet diskusjon aka krangel). Anonymkode: f9bbc...2a6 Igjen... normalisering av usunt atferdsmønster. Definisjon på krangel er uenighet der følelsene tar over, kommunikasjonen blir angrep/forsvar, stemmeleiet er høyt, og målet skifter fra å forstå til å vinne eller såre. Der sterke ord og uttrykk ofte blir brukt. Slik oppfører man seg ikke mot noen i livet, og særlig ikke mot egen mann. Jeg har skrevet rett ut i denne tråden at temperaturen har vært høy innimellom. Vi har selvfølgelig uenigheter. Men det skjer aldri gjennom skriking, ufine ord, usakeligheter. Det skjer alltid med respekt, og en evne til å lytte og søke å forstå. Vi har på 20 år aldri kalt hverandre stygge ting, aldri truet, aldri brukt hersketeknikker, og vi har aldri lagt oss som uvenner. Anonymkode: 1a7f1...99f 3 6
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:18 #73 Skrevet mandag kl. 17:18 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Igjen... normalisering av usunt atferdsmønster. Definisjon på krangel er uenighet der følelsene tar over, kommunikasjonen blir angrep/forsvar, stemmeleiet er høyt, og målet skifter fra å forstå til å vinne eller såre. Der sterke ord og uttrykk ofte blir brukt. Slik oppfører man seg ikke mot noen i livet, og særlig ikke mot egen mann. Jeg har skrevet rett ut i denne tråden at temperaturen har vært høy innimellom. Vi har selvfølgelig uenigheter. Men det skjer aldri gjennom skriking, ufine ord, usakeligheter. Det skjer alltid med respekt, og en evne til å lytte og søke å forstå. Vi har på 20 år aldri kalt hverandre stygge ting, aldri truet, aldri brukt hersketeknikker, og vi har aldri lagt oss som uvenner. Anonymkode: 1a7f1...99f Da har vi ulik definisjon på krangel. Jeg kan krangle uten å heve stemmen, være ufin, smelle med dører etc. Krangel er for meg en uenighet som man løser på den ene eller andre måten. Det er personligheten som styrer hvordan krangelen utarter seg. Anonymkode: f9bbc...2a6
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:21 #74 Skrevet mandag kl. 17:21 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da har vi ulik definisjon på krangel. Jeg kan krangle uten å heve stemmen, være ufin, smelle med dører etc. Krangel er for meg en uenighet som man løser på den ene eller andre måten. Det er personligheten som styrer hvordan krangelen utarter seg. Anonymkode: f9bbc...2a6 Jeg refererte definisjonen. Ikke en personlig tolkning. Det er en grunn til at man har flere begrep for mellommenneskelige reaksjoner - ford det er forskjeller. Anonymkode: 1a7f1...99f 5
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:23 #75 Skrevet mandag kl. 17:23 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da har vi ulik definisjon på krangel. Jeg kan krangle uten å heve stemmen, være ufin, smelle med dører etc. Krangel er for meg en uenighet som man løser på den ene eller andre måten. Det er personligheten som styrer hvordan krangelen utarter seg. Anonymkode: f9bbc...2a6 En uenighet er da ikke en krangel. Krangel er når man hever stemmen, avbryter og er ufin. Munnhuggeri rett og slett. Å være uenig er noe annet. Å snakke rolig sammen, prøve forstå hverandre og sammen finne et kompromiss er ikke å krangle. Anonymkode: c90bf...9e6 5 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:23 #76 Skrevet mandag kl. 17:23 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg hadde ikke orket et forhold med så store krangler så tidlig i forholdet.... Anonymkode: 1a7f1...99f Jeg hadde ikke giddet et forhold med så store krangler uavhengig lengde på forholdet. Så da kan det jo tenkes at typen din faktisk har fått nok, ts, og at det ikke «bare» er en trussel. Anonymkode: 371e8...873 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:24 #77 Skrevet mandag kl. 17:24 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg hadde tatt han på ordet. Anonymkode: 31538...b1e Jeg levde i et sånt forhold og jeg gjorde det til slutt, det ble slutt bare at det var mitt hus og han måtte flytte ( kranglene hans gikk ut på at HAN skulle flytte, jeg ende opp alene og fucka osv). Han trodde ikke jeg mente det før det sto flyttefolk og flyttebil på tunet, jeg bestemte meg for å være generøs og betale det, de måtte kjøre det lille lasset til hans foreldre som ikke ante noe, han vekslet mellom å trygle meg om å ikke gjøre det slutt og kalle meg fæle ting. Anonymkode: 07f85...28b 2 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:25 #78 Skrevet mandag kl. 17:25 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde ikke giddet et forhold med så store krangler uavhengig lengde på forholdet. Så da kan det jo tenkes at typen din faktisk har fått nok, ts, og at det ikke «bare» er en trussel. Anonymkode: 371e8...873 Vedder 10.000 på at hvis ts skulle flyttet i morgen så hadde han fått sjokk. Å si slike ting er en hersketeknikk for å bestemme i forholdet. Anonymkode: 07f85...28b 1 4
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:27 #79 Skrevet mandag kl. 17:27 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde ikke giddet et forhold med så store krangler uavhengig lengde på forholdet. Så da kan det jo tenkes at typen din faktisk har fått nok, ts, og at det ikke «bare» er en trussel. Anonymkode: 371e8...873 Forsåvidt enig, litt dårlig formulert av meg. I de første, forelskede årene, uten forpliktelser, hadde vi knapt en diskusjon. Poenget mitt var bare at det ble en smule tøffere i det forpliktelser, barn og stress, toppet seg. Men selvfølgelig fortsatt uten krangler. Så om man sliter allerede før "livet" treffer er det bare å bryte først som sist. Men tilbake til definisjoner. Trussel er noe man ikke gjennomfører. Det er ikke tilfellet her. Anonymkode: 1a7f1...99f
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:30 #80 Skrevet mandag kl. 17:30 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg hadde ikke giddet et forhold med så store krangler uavhengig lengde på forholdet. Så da kan det jo tenkes at typen din faktisk har fått nok, ts, og at det ikke «bare» er en trussel. Anonymkode: 371e8...873 Ts har sagt at hun fint kan flytte, men det vil han ikke. Da er det nærliggende å tro at han bruker det for å hevde seg selv. Når han heller ikke vil at hun skal kjøpe seg inn, så kan det virke som om han har utbytte av å føle seg som den sterkeste i forholdet. Anonymkode: 6260e...329 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå