AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:24 #1 Skrevet mandag kl. 10:24 Jeg flyttet inn i samboers leilighet for ca 3,5 år siden, men den siste tiden har han såret meg veldig ved å si "Du kan bare flytte om du er misfornøyd, du har ingen steder å bo snart" når vi har hatt store krangler. Det er en maktbalanse der som er ugrei da jeg kun betaler betaler en symbolsk sum i mnd til han, det er ikke lån på leiligheten ellers. Jeg har sagt til han at han må slutte å si det der fordi det sårer meg og gjør meg usikker, men han kutter ut en stund frem til neste store krangel. Vi har hatt litt mer problemer det siste 6 mnd, har begynt å bli bedre men så kom det en krangel i går og da kommer han med det der igjen. Hva tenker dere? Jeg har aldri opplevd det med andre forhold. Jeg tror heller ikke han ønsker å avslutte forholdet fordi han klarer fint å si fra om slikt og han har laget planer for oss på eget iniativ flere mnd frem i tid, osv. Jeg er bare veldig lei meg i dag så måtte bare få det ut. Anonymkode: b9f32...c18 9
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:28 #2 Skrevet mandag kl. 10:28 Jeg hadde ikke orket et forhold med så store krangler så tidlig i forholdet.... Anonymkode: 1a7f1...99f 28 5
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:29 #3 Skrevet mandag kl. 10:29 Jeg hadde tatt han på ordet. Anonymkode: 31538...b1e 32 7
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:32 #4 Skrevet mandag kl. 10:32 Han mener det før eller siden. Kommer aldri til å være med en mann jeg krangler med igjen, det er ikke verdt det. Anonymkode: 17488...904 14 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:34 #5 Skrevet mandag kl. 10:34 Hadde flytta ut Anonymkode: 0c093...e08 17 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:37 #6 Skrevet mandag kl. 10:37 Ta han på ordet. Flytt en gang han er på jobb eller guttetur. Anonymkode: 00528...1d5 8 5
makkapakka Skrevet mandag kl. 10:38 #7 Skrevet mandag kl. 10:38 Det gjorde min samboer som jeg hadde barn med, nektet at jeg betalte i leilighet og hver diskusjon kom den der... til jeg tok han på ordet, da ble han rasende, men da var det forsent. Jeg angret på at jeg ikke gjorde det før, kun barna som holdt meg igjen. 18 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:42 #10 Skrevet mandag kl. 10:42 Hadde helt klart flyttet. Det er aldri greit å true med brudd/utkastelse under krangler. Det er an annen sak å informere under en diskusjon om at det kan bli slutt om man ikke klarer å løse konkrete problemer, men ikke som en gjentagende trussel man egentlig ikke mener. Jeg hadde funnet meg et nytt sted å bo, så får man enten jobbe med forholdet som særboere, eller bare gjøre det slutt. Anonymkode: 4990a...7e8 16 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:44 #11 Skrevet mandag kl. 10:44 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg flyttet inn i samboers leilighet for ca 3,5 år siden, men den siste tiden har han såret meg veldig ved å si "Du kan bare flytte om du er misfornøyd, du har ingen steder å bo snart" når vi har hatt store krangler. Det er en maktbalanse der som er ugrei da jeg kun betaler betaler en symbolsk sum i mnd til han, det er ikke lån på leiligheten ellers. Jeg har sagt til han at han må slutte å si det der fordi det sårer meg og gjør meg usikker, men han kutter ut en stund frem til neste store krangel. Vi har hatt litt mer problemer det siste 6 mnd, har begynt å bli bedre men så kom det en krangel i går og da kommer han med det der igjen. Hva tenker dere? Jeg har aldri opplevd det med andre forhold. Jeg tror heller ikke han ønsker å avslutte forholdet fordi han klarer fint å si fra om slikt og han har laget planer for oss på eget iniativ flere mnd frem i tid, osv. Jeg er bare veldig lei meg i dag så måtte bare få det ut. Anonymkode: b9f32...c18 Jeg var gift med en sånn en. Det som viste seg etter hvert, var at han ble voldelig. Først psykisk, så fysisk. I tillegg ble han kjempeoverrasket da jeg tok ut skilsmisse, selv om han hadde truet meg med det utallige ganger tidligere. Så de har det bare i kjeften. Selvfølgelig har din samboer ingen planer om å forlate deg, han truer deg med det for at du skal føye deg. Slike menn har et mønster: de forsøker å finne hvor kvinnens svakeste punkt er, og slår der det er vondest (nå mener jeg ikke "slår" bokstavelig talt). For eksempel, elsket eksen å la meg i stikken da jeg var høygravid med yngste. Vår eldste drev med motorsport, og jeg kunne naturligvis ikke sjaue stor tilhenger, snøscooter med 380 kubikk osv med denne magen. Ved to anledninger koblet han fra tilhengeren etter at vi hadde en uenighet, slik at vi ikke kom oss på treningen. Han forventet at jeg krøp til ham, gråt og tryglet ham om å hjelpe. Jeg ringte naboen. Da eksen så naboen komme for å hjelpe til, stormet han ut av huset og koblet på tilhengeren - det var jo svinflaut overfor naboen at han saboterte sånne ting for sin høygravide kone. Det du opplever, er ikke normalt. Finn deg en leilighet du kan ha råd til, og flytt. Anonymkode: 20972...00b 14 4 10
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:45 #12 Skrevet mandag kl. 10:45 Hvis du kun betaler en symbolsk sum så klarer du vel spare til depositum til egen leilighet? Anonymkode: bc873...b41 3 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:45 #13 Skrevet mandag kl. 10:45 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde helt klart flyttet. Det er aldri greit å true med brudd/utkastelse under krangler. Det er an annen sak å informere under en diskusjon om at det kan bli slutt om man ikke klarer å løse konkrete problemer, men ikke som en gjentagende trussel man egentlig ikke mener. Jeg hadde funnet meg et nytt sted å bo, så får man enten jobbe med forholdet som særboere, eller bare gjøre det slutt. Anonymkode: 4990a...7e8 Nettopp. Det er helt innenfor å avslutte forhold med mye krangling. Men da avslutter man. Gjentatte trusler om å kaste ut samboeren uten at noe skjer, er psykisk press og uakseptabelt. Anonymkode: 20972...00b 8 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:51 #14 Skrevet mandag kl. 10:51 Jeg klikket meg inn i tråden igjen, og dette slo meg enda mer; 1) jeg kunne aldri vært med en mann jeg kranglet med. Ja, det er litt høy temperatur mellom meg og mannen innimellom, men vi har aldri hatt noe jeg vil kalle en full krangel. 2) jeg kunne virkelig aldri vært med en mann som kom med trusler, uansett type trusler. 3) jeg kunne aldri flyttet inn i noen andres hjem, med mindre det var helt midlertidig. Slikt blir bare skjevt. 4) jeg kunne aldri vært med en mann som ikke tok til seg - og med seg - at jeg sier at noe er vondt og sårer. De få gangene jeg har ytret til mannen at noe betyr noe for meg, så blir det straks veldig viktig for han. 5) jeg ville aldri blitt i en relasjon som var turbulent bare få år inn i forholdet - før barn, tap, krav og livets nedturer krever sitt i relasjonen. Å være sammen og lykkelige når man bare er to, unge, frie, og forelsket, før livet treffer, var så enkelt. Oppsummert så leser jeg fem ting som for meg ville vært dealbreakere, ut av korte to avsnitt i HI. Anonymkode: 1a7f1...99f 9 2 6
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:53 #15 Skrevet mandag kl. 10:53 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg tror heller ikke han ønsker å avslutte forholdet fordi han klarer fint å si fra om slikt og han har laget planer for oss på eget iniativ flere mnd frem i tid, osv. Anonymkode: b9f32...c18 Her tror jeg du kanskje tar feil. Hvis alle følelsene hans var i orden med tanke på deg så ville han ikke sagt noe slikt. Jeg tror han er litt lunken. Anonymkode: bd0d8...9a6 5
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 11:01 #16 Skrevet mandag kl. 11:01 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvis du kun betaler en symbolsk sum så klarer du vel spare til depositum til egen leilighet? Anonymkode: bc873...b41 Jeg skriver ikke noe sted at jeg ikke har mulighet til å betale depositum, jeg har ikke noe problemer med min økonomi og kan fint klare å flytte. Jeg betaler en symbolsk sum til han fordi jeg ønsker det, da det ikke er noe lån på leiligheten så ville han ikke ha noe heller, jeg gjør det fordi det er viktig for meg. Anonymkode: b9f32...c18 3 2
Traktor Skrevet mandag kl. 11:01 #17 Skrevet mandag kl. 11:01 Her får vi bare presentert én side av saken. Dersom du til stadighet er urimelig og starter unødvendige krangler, kan jeg forstå han. Han truer heller ikke med å kaste deg ut, men sier at du kan flytte dersom du ikke liker nåværende situasjon, hvor du knapt betaler for deg. 2 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 11:02 #18 Skrevet mandag kl. 11:02 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Her tror jeg du kanskje tar feil. Hvis alle følelsene hans var i orden med tanke på deg så ville han ikke sagt noe slikt. Jeg tror han er litt lunken. Anonymkode: bd0d8...9a6 Jeg har ved flere anledninger sagt at han skal si fra til meg både når det gjelder hans følelser og om han ønsker et brudd, jeg har også sagt at jeg fint kan flytte om det er ønskelig. Han sier alltid at han ikke ønsker et brudd, men samtidig bruker han flytting som trussel og det er ikke greit. Han er en voksen mann og bør klare å si fra. Anonymkode: b9f32...c18 4 3
Traktor Skrevet mandag kl. 11:04 #19 Skrevet mandag kl. 11:04 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg skriver ikke noe sted at jeg ikke har mulighet til å betale depositum, jeg har ikke noe problemer med min økonomi og kan fint klare å flytte. Jeg betaler en symbolsk sum til han fordi jeg ønsker det, da det ikke er noe lån på leiligheten så ville han ikke ha noe heller, jeg gjør det fordi det er viktig for meg. Anonymkode: b9f32...c18 Om det er lån på leiligheten eller ikke har ingenting å si. Alle voksne mennesker bør betale for eget livsopphold. Da unngår man også gjerne situasjoner som dette. 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 11:05 #20 Skrevet mandag kl. 11:05 Traktor skrev (1 minutt siden): Her får vi bare presentert én side av saken. Dersom du til stadighet er urimelig og starter unødvendige krangler, kan jeg forstå han. Han truer heller ikke med å kaste deg ut, men sier at du kan flytte dersom du ikke liker nåværende situasjon, hvor du knapt betaler for deg. Jeg starter ikke krangler stadig vekk nei, jeg er ikke urimelig heller, jeg er altfor åpen og funnet meg i ting. Jeg har betalt for meg hele forbanna tiden, med en sum på 8000 i mnd, som han ikke vil ha engang fordi han har ikke lån på leiligheten og da er det ikke noe å betale for den. Så jeg betaler fordi jeg synes det er viktig for min egen del. Jeg vet ikke hvor du har for deg at jeg stadig gjør så mange feil ut fra hva jeg skriver. Dette er selvsagt fra min side da det er jeg som startet tråden. Jeg regner med du er mann i måten du skriver på og fremstillinger til på, eller en veldig kald kvinne. Jeg tenker meg at du er sammen med en person som du mener stadig skaper krangler, eller et stakkars menneske som må finne seg i alt du sier og gjør for å bevare husfreden. Anonymkode: b9f32...c18 1 4 11
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå