Malama Skrevet 4. april 2006 #21 Skrevet 4. april 2006 Fordi tilbudene og budsjettet er ferdig. ← Javel da. Utfra det jeg har lest opplever de aller fleste at det blir dyrere enn de først trodde med alt som kommer på underveis, men om dere har alle avtalene på plass, og disse også inkluderer "alt det lille ekstra", som alltid er det som koster, så har ere jo god kontroll da.
Gjest gjest1 Skrevet 4. april 2006 #22 Skrevet 4. april 2006 Javel da. Utfra det jeg har lest opplever de aller fleste at det blir dyrere enn de først trodde med alt som kommer på underveis, men om dere har alle avtalene på plass, og disse også inkluderer "alt det lille ekstra", som alltid er det som koster, så har ere jo god kontroll da. ← Mannen til Bodillen er snekker, så tror faktisk ikke de vil få noen enorme overraskelser, han kan dette
Malama Skrevet 4. april 2006 #23 Skrevet 4. april 2006 Ja, da HAR de god kontroll da De fleste andre får jeg overraskelser. Men når han er snekker er kanskje det også forklaringen på hvorfor de ikke kommer opp i den vanlige tommelregelen om 2*listepris også da?
Gjest Bodillen Skrevet 4. april 2006 #24 Skrevet 4. april 2006 Ja, da HAR de god kontroll da De fleste andre får jeg overraskelser. Men når han er snekker er kanskje det også forklaringen på hvorfor de ikke kommer opp i den vanlige tommelregelen om 2*listepris også da? ← Vi skal ikke legge ned mer egeninnsats enn det de fleste andre gjør. Han er rimelig lei av snekring Han jobber ikke som snekker lenger.
Malama Skrevet 4. april 2006 #25 Skrevet 4. april 2006 Men god kontroll har dere i alle fall. Lykke til, jeg er litt misnunnelig, det virker så kjempespennene og gøy å bygge hus. *drømme* Men altså, de fleste oppgir 2*listepris som reel pris når man er ferdig med hele greia (inkludert å lage til ute, hage og sånn, tror jeg) så det er ikke urimelig å tipse de som skal bygge om at det i alle fall er noe de bør være klar over at er ganske vanlig, selv om dere tydeligvis slipper unna den da Kos dere da, med nytt hus som "vokser opp"
Gjest Bodillen Skrevet 4. april 2006 #26 Skrevet 4. april 2006 Men god kontroll har dere i alle fall. Lykke til, jeg er litt misnunnelig, det virker så kjempespennene og gøy å bygge hus. *drømme* Men altså, de fleste oppgir 2*listepris som reel pris når man er ferdig med hele greia (inkludert å lage til ute, hage og sånn, tror jeg) så det er ikke urimelig å tipse de som skal bygge om at det i alle fall er noe de bør være klar over at er ganske vanlig, selv om dere tydeligvis slipper unna den da Kos dere da, med nytt hus som "vokser opp" ← Takk skal da! T Neida, det er sikkert flere som ender opp med at det blir såpass dyrt. Vi har ikke høye krav, skal ikke ha italienske fliser og parkett til 800 kroner pr m2, liksom. Enkelte greier jo heller ikke sparkle og male en vegg på egenhånd, og da blir det jo kostbart. Og ute er vi innsilt på å gjøre mye selv, og ta litt om gangen.
Gjest Hippopotamus Skrevet 4. april 2006 #27 Skrevet 4. april 2006 Søte, snille Bodillen, nå maser jeg veldig... Men har du prisen på dette huset også?
Veronal Skrevet 4. april 2006 #28 Skrevet 4. april 2006 Neida, det er sikkert flere som ender opp med at det blir såpass dyrt. Vi har ikke høye krav, skal ikke ha italienske fliser og parkett til 800 kroner pr m2, liksom. Enkelte greier jo heller ikke sparkle og male en vegg på egenhånd, og da blir det jo kostbart. Og ute er vi innsilt på å gjøre mye selv, og ta litt om gangen. ← Vi skal ikke ha italienske fliser og parkett til 800 kr pr kvm. Hadde vært morsomt å vite hvor mye over katalogpris dere har budsjettert med. Et godt budsjett på nettet er følgende: http://www.eiendomsagenten.no/Boligkjoperi...gekostnader.htm
Gjest Bodillen Skrevet 5. april 2006 #29 Skrevet 5. april 2006 Søte, snille Bodillen, nå maser jeg veldig... Men har du prisen på dette huset også? ← Neida, det er helt i orden Det koster 1.102.900. Pluss indeksregulering, da. Fint, da!
Gjest Bodillen Skrevet 5. april 2006 #30 Skrevet 5. april 2006 Vi skal ikke ha italienske fliser og parkett til 800 kr pr kvm. Hadde vært morsomt å vite hvor mye over katalogpris dere har budsjettert med. Et godt budsjett på nettet er følgende: http://www.eiendomsagenten.no/Boligkjoperi...gekostnader.htm ← Inkludert tomt har vi budsjettert med 1.222.000.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå