Gå til innhold

Ferdighus

Anbefalte innlegg

Gjest ivrig
Skrevet

Har funnet drømmehuset!

Noen som har erfaring med ferdighus? gjerne fra denne leverandøren? Står at det går ann å bygge trinnvis, går ut i fra at det betyr at man kan innrede loftet når man har råd til det. Mye å spare på det? Samboer er snekker så tenkte vi kan gjøre mesteparten selv (kommer til å ta tid ja :eeeh: )

Jeg har bestilt katalog, men det var ikke prisliste med. Må man be om dette eller er det ikke vanlig å få det? Synes det var rart.

Når dere bygget hus hva var det som kostet mest; materialer eller håndverkere?

Vet dere om noen gode "boligbyggingssider" på nettet? Gjerne med forum så jeg kan plage enda flere med masse spørsmål :ler:

og til sist.... :sjenert: Hvilket hus har du? (gjerne link om du har lyst) Er du førnøyd? Regner med at kanskje ikke alle har lyst å si hva de måtte ut med for gildet, men kanskje noen ca tall og hvor mye dere gjorde selv? Hvor lang tid brukte dere?

Tusen takk!!! :kghjerte:

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Jeg mener å huske at Bodillen skal ha et hus fra samme leverandør, og de skal begynne nå snart, skal linke denne til henne jeg :)

Skrevet

Svært hus! :overrasket:

Har dessverre kastet alle huskataloger inkl. prislister etter at vi signerte kontrakt på huset "vårt". Hus på den størrelsen har nok en katalogpris på nærmere 2 mill.

Generelt kan du ta katalogpris og gange med to før du legger til tomtepris. Stemmer for oss (i hvertfall for budsjettet vårt). :)

Gjest Gjest
Skrevet

Signerer Veronal. Totalpris blir ofte katalogpris x 2 + tomtepris. Men har man håndverkere selv kan man selvfølgelig spare en del, men et så stort hus blir dyrt, det er sikkert.

Vårt hus kom på (for 3-4 år siden) 2 millioner, da kostet tomten 170 000, katalogpris var 950 000, og vi gjorde mer selv enn vanlig (tok alt innvendig maling, gulv og tak - også bad, alle terrasser o.l, + grunnmur og pipe).

Gjest Gjest
Skrevet

Blir ofte dyrere enn det en kan få inntrykk av når du får oppgitt en pris på et hus, ja. Men det er vanlig å sende med prislister når man sender ut huskatalog. Ellers er jo alt i det blå. Dessuten kan man jo ringe og be firmaet gjøre et overslag - det gjorde vi med flere husprodusenter - før vi fant ut at vi ikke hadde råd...

Gjest Bodillen
Skrevet
Har funnet drømmehuset!

Noen som har erfaring med ferdighus? gjerne fra denne leverandøren? Står at det går ann å bygge trinnvis, går ut i fra at det betyr at man kan innrede loftet når man har råd til det. Mye å spare på det? Samboer er snekker så tenkte vi kan gjøre mesteparten selv (kommer til å ta tid ja :eeeh: )

Jeg har bestilt katalog, men det var ikke prisliste med. Må man be om dette eller er det ikke vanlig å få det? Synes det var rart.

Når dere bygget hus hva var det som kostet mest; materialer eller håndverkere?

Vet dere om noen gode "boligbyggingssider" på nettet? Gjerne med forum så jeg kan plage enda flere med masse spørsmål  :ler:

og til sist.... :sjenert:  Hvilket hus har du? (gjerne link om du har lyst) Er du førnøyd? Regner med at kanskje ikke alle har lyst å si hva de måtte ut med for gildet, men kanskje noen ca tall og hvor mye dere gjorde selv? Hvor lang tid brukte dere?

Tusen takk!!! :kghjerte:

Vi skal bygge hus fra Hellvik Hus! Vi har ikke kommet så langt ennå, men kontrakten er skrevet, og vi har hatt noen møter med dem. Så langt er vi veldig fornøyde med samarbeidet.

Vi fikk prislista i posten noen dager etter katalogen. Er vel et triks for å få folk til å falle for et hus uten at prisen stopper dem i første omgang, tenker jeg...

Jeg har prisliste, så jeg kan fortelle deg at prisen på drømmehuset ditt er 2.495.900 kroner. Ser ut som garasjen er inkludert i prisen der. Ellers er grunnmur ikke inkludert, og det du ser av mur på huset kommer også ofte utenom.

man sparer ganske mye på å innrede f.eks annen etasje selv. Vi har gjort det tidligere, i et annet hus. Prisen for den delen av huset blir røft regnet rundt halvparten av hva du måtte betalt for å få noen til å gjøre jobben for deg.

Vi skal bygge dette huset http://www.hellvikhus.no/wsp/hellvik2/fron...id=17&prosjekt=

Gjest Hippopotamus
Skrevet (endret)
Jeg har prisliste, så jeg kan fortelle deg at prisen på drømmehuset ditt er 2.495.900 kroner. Ser ut som garasjen er inkludert i prisen der. Ellers er grunnmur ikke inkludert, og det du ser av mur på huset kommer også ofte utenom.

Snille, snille Bodillen som sitter med Hellviks prisliste: kunne du finne prisen på dette huset også?

:blomst:

Endret av Hippopotamus
Gjest gjest1
Skrevet

Et hus virkelig etter min smak, Bodillen! :)

Gjest Bodillen
Skrevet
Snille, snille Bodillen som sitter med Hellviks prisliste: kunne du finne prisen på dette huset også?

:blomst:

Jada, Bodillen til tjeneste :)

Huset du har sett på koster 1.204.300. Nå er prislisten min fra før årsskiftet, så du må regne med indeksregulering. Er ikke mange kronene det dreier seg om, altså. Fint hu, forresten!

Gjest Bodillen
Skrevet
Flott hus, Bodillen! Liker ikke hus med altfor små soverom, men det var jo greie soverom i huset deres. Huset til trådstarter hadde alt for små soverom for min smak (men smaken er som baken ja...)  ;)

Ja, det var akkurat det vi valgte å prioritere da vi skulle velge hustype. Og når alle 3 soverommene i tillegg er akkurat like store, så er det jo ingenting å krangle om for ungene heller! ;)

Gjest Bodillen
Skrevet
Et hus virkelig etter min smak, Bodillen! :)

Ja, det er lett å like, det huset! Vi liker funkisstilen, og dette passer i tillegg veldig godt inn i omgivelsene. Vi har vært i banken og hatt møte om byggelån i dag, og det ser ut til å være klart for arbeid på tomta rett over påske. Vi gleder oss villt!

Gjest Bodillen
Skrevet
Svært hus!  :overrasket:

Har dessverre kastet alle huskataloger inkl. prislister etter at vi signerte kontrakt på huset "vårt". Hus på den størrelsen har nok en katalogpris på nærmere 2 mill.

Generelt kan du ta katalogpris og gange med to før du legger til tomtepris. Stemmer for oss (i hvertfall for budsjettet vårt). :)

Det synes jeg hørtes vanvittig mye ut! Det stemmer i hvert fall ikke i vårt tilfelle.

Gjest Hippopotamus
Skrevet
Jada, Bodillen til tjeneste  :)

Huset du har sett på koster 1.204.300. Nå er prislisten min fra før årsskiftet, så du må regne med indeksregulering. Er ikke mange kronene det dreier seg om, altså. Fint hu, forresten!

Tusen takk! :)

Mye penger, men mindre enn fryktet...

Gjest Bodillen
Skrevet
Tusen takk!  :)

Mye penger, men mindre enn fryktet...

Ja, det der er blant de rimeligste. Huset vårt koster faktisk ikke så mye mer enn det, på tross av størrelsen...

Skrevet
Det synes jeg hørtes vanvittig mye ut! Det stemmer i hvert fall ikke i vårt tilfelle.

Men dette er jo det så godt som alle som bygger hus sier... i alle fall er det det jeg har lest, sett og hørt flest plasser.

Og dere har ikke begynt byggingen engang, så hvordan vet du det, egentlig?

for all del, det trenger jo ikke være slik for dere. Men de fleste sier omntrent den tommelfingerregelen der. Katalog *2 + tomt. Aå jeg syntes ikke det hørtes vanvittig mye ut, jeg synes det hørtes normalt ut...

Gjest Bodillen
Skrevet
Og dere har ikke begynt byggingen engang, så hvordan vet du det, egentlig?

Fordi tilbudene og budsjettet er ferdig.

Gjest Hippopotamus
Skrevet
Ja, det der er blant de rimeligste. Huset vårt koster faktisk ikke så mye mer enn det, på tross av størrelsen...

Når man er avhengig av å ha alt på ett plan slik vi er, er det dessverre veldig lite å velge mellom. Og det er i hvert fall ikke så mange fine.

Gjest Bodillen
Skrevet
Når man er avhengig av å ha alt på ett plan slik vi er, er det dessverre veldig lite å velge mellom. Og det er i hvert fall ikke så mange fine.

Hm, ja da begrenser det seg jo endel... Men jeg har sett mange fine på ett plan, da. Har du sjekket ut noen murhusprodusenter?

Har forresten en fin link her, der finner du de fleste husprodusentene og mer til:

http://www.hus.no/hus_produsenter.html

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...