AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Skrevet 7 timer siden Hva synes folk om det? Har en kollega som legger ut om mann og barn, svigerforeldre og andre slektninger…i lunsjen på jobb. Hun oppfører seg som en mor, som skal høre ut folks personlige bekymringer og spiller hele tiden på hjerte og emosjoner. (Hun er også den eneste på jobben uten høyere utdanning.) Er dette normalt - eller hva er deres tanker? Anonymkode: 3771e...e8c
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Skrevet 7 timer siden Veldig normalt vil jeg si. Sett deg med noen andre Anonymkode: a1fb0...7fc 13 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Skrevet 7 timer siden dette er jo helt normalt. Kjenner du ikke kollegaene dine? Har du aldri vært i jobb før?… Hvis dette er din første jobb så er det bare å bli vant til det. Er alltids noen som er ekstra private, men når man jobber tett sammen over lenger tid virker det helt normalt det du beskriver. Anonymkode: f246b...1ba 11 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #4 Skrevet 7 timer siden Hva har det med høyere utdanning å gjøre? Anonymkode: e592f...4bf 12 13
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Skrevet 6 timer siden Forstår du reagerer litt på det. Jeg er mann i et kvinnedominert yrke. Det er veldig vanlig at folk snakker ut om private ting, alt fra hverdagslige temaer til mer alvorlige ting. Men det er ofte de samme personene som ikke skiller jobb og privat. Kan bli for mye noen ganger, men man må vel bare godta det Anonymkode: 09632...0c7
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Skrevet 6 timer siden Dette er slik man snakker i lunsjen. Hva snakker du om? Jobb? Anonymkode: af759...b57 5
Grønnsaksvaffel Skrevet 5 timer siden #7 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Dette er slik man snakker i lunsjen. Hva snakker du om? Jobb? Anonymkode: af759...b57 Ukens resultater i ulike sporter, hendelser lokalt, statsbudsjettet osv. Jeg er totalt uinteressert i fotballtreningen til pode 1, håndballtreningen til pode 2 og sykdommer til svigermoren til mine kollegaer. Noen tror at verden kretser rundt dem. 4 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Skrevet 5 timer siden Grønnsaksvaffel skrev (4 minutter siden): Ukens resultater i ulike sporter, hendelser lokalt, statsbudsjettet osv. Jeg er totalt uinteressert i fotballtreningen til pode 1, håndballtreningen til pode 2 og sykdommer til svigermoren til mine kollegaer. Noen tror at verden kretser rundt dem. Det høres veldig kjedelig ut å aldri dele noe? Man blir jo kjent med kollegaene ved å dele private ting. Der jeg jobber har alle masterutdanning (siden det tydligvis er relevant for TS) og det snakkes om private ting, hendelser lokalt, ting som har skjedd på jobb. Både menn og kvinner. Anonymkode: af759...b57 9
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Skrevet 5 timer siden Folk snakker om familien i lunsjen, men noen gjør det på en i mine øyne irriterende måte. De er alltid de samme som ikke har et liv utenom ungene og heller ikke drømmer om det. På vår jobb er hun som er sånn blant de høyest utdannede, men hun er også veldig fra bygda og hun snakker som om alle på jobb vet ikke bare hvem alle i hennes familie er, men også alle i ungenes liv. En periode ville hun st alle på jobben skulle nominere hennes barns barnehagelærer til en eller anna pris.... Jeg tror hun sleit med å få familie (var mye sykemeldt før hun ble gravid med nr.2) og hun er mindre hysterisk nå som begge barna nærmer seg å begynne på skolen. Anonymkode: 9f7c7...265
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Veldig normalt vil jeg si. Sett deg med noen andre Anonymkode: a1fb0...7fc Har begynt å sette meg ned i kantinen med de som snakker om nyhetsbildet og generelt 🙂 Forstår det er vanlig, ut fra innlegg her. Anonymkode: 3771e...e8c 4
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Skrevet 5 timer siden Er ferdig med sladder, derfor deler jeg lite av mitt liv i arbeidslivet. Lei av surreprat, synes menn er litt mer interessante å snakke med nå enn mine kvinnelige kollegaer. Synes også det er godt å ha skillet mellom jobb og privatelivet, jo mindre man vet om en kollega jo bedre er det faktisk. Dette har jeg funnet ut etter over 20år i arbeidslivet og flere arbeidsforhold; del minst mulig om deg selv og ditt eget liv. Det vil alltid være noen som bruker det mot deg. Anonymkode: 856ed...a55 1 4
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Folk snakker om familien i lunsjen, men noen gjør det på en i mine øyne irriterende måte. De er alltid de samme som ikke har et liv utenom ungene og heller ikke drømmer om det. På vår jobb er hun som er sånn blant de høyest utdannede, men hun er også veldig fra bygda og hun snakker som om alle på jobb vet ikke bare hvem alle i hennes familie er, men også alle i ungenes liv. En periode ville hun st alle på jobben skulle nominere hennes barns barnehagelærer til en eller anna pris.... Jeg tror hun sleit med å få familie (var mye sykemeldt før hun ble gravid med nr.2) og hun er mindre hysterisk nå som begge barna nærmer seg å begynne på skolen. Anonymkode: 9f7c7...265 Ja, kjenner igjen det! Anonymkode: 3771e...e8c
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #13 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun oppfører seg som en mor, som skal høre ut folks personlige bekymringer og spiller hele tiden på hjerte og emosjoner. (Hun er også den eneste på jobben uten høyere utdanning.) Anonymkode: 3771e...e8c Dette blir energityv for meg, så står over slike mennesker. Anonymkode: 856ed...a55 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #14 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er ferdig med sladder, derfor deler jeg lite av mitt liv i arbeidslivet. Lei av surreprat, synes menn er litt mer interessante å snakke med nå enn mine kvinnelige kollegaer. Synes også det er godt å ha skillet mellom jobb og privatelivet, jo mindre man vet om en kollega jo bedre er det faktisk. Dette har jeg funnet ut etter over 20år i arbeidslivet og flere arbeidsforhold; del minst mulig om deg selv og ditt eget liv. Det vil alltid være noen som bruker det mot deg. Anonymkode: 856ed...a55 Har tenkt tanken sel, enig. Anonymkode: 3771e...e8c 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #15 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Dette er slik man snakker i lunsjen. Hva snakker du om? Jobb? Anonymkode: af759...b57 Du høres ut som du er utstyrt med lite sosial kompetanse. Livet kretser ikke rundt deg, når du snakker med andre, derfor snakker man om generelle ting i et kollegafellesskap. Aktuelle nyheter, aktuelle saker, været og så videre. Anonymkode: 36937...4ac 4
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #16 Skrevet 5 timer siden Vil jeg ha personlige temaer setter jeg meg på et bord med bare damer. Vil jeg ha litt diverse setter jeg meg på et blandet bord eller mannsbord. Anonymkode: 80b55...137 3
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #17 Skrevet 5 timer siden Grønnsaksvaffel skrev (13 minutter siden): Ukens resultater i ulike sporter, hendelser lokalt, statsbudsjettet osv. Jeg er totalt uinteressert i fotballtreningen til pode 1, håndballtreningen til pode 2 og sykdommer til svigermoren til mine kollegaer. Noen tror at verden kretser rundt dem. Noe sånt, var min tanke også, så enig! Anonymkode: 3771e...e8c 3
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #18 Skrevet 5 timer siden Jeg er kvinne og deler lite privat. Dermed blir jeg sett på som mystisk, mens et driter jeg i. Anonymkode: b0b98...09f 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #19 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du høres ut som du er utstyrt med lite sosial kompetanse. Livet kretser ikke rundt deg, når du snakker med andre, derfor snakker man om generelle ting i et kollegafellesskap. Aktuelle nyheter, aktuelle saker, været og så videre. Anonymkode: 36937...4ac Ja! Tusen takk 🙏🏻 👏 TS Anonymkode: 3771e...e8c
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #20 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er kvinne og deler lite privat. Dermed blir jeg sett på som mystisk, mens et driter jeg i. Anonymkode: b0b98...09f Samme her. Men får meg ikke til å legge ut veldig mye detaljert om søskenbarn, tanter, naboer, kjæledyret eller annet sladrete. Anonymkode: 3771e...e8c 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå