NordicViking Skrevet søndag kl. 23:01 #1 Skrevet søndag kl. 23:01 I TV2 sin nye julekalender skal 25 kjendiser konkurrere i ulike juleoppgaver, og én ryker ut hver dag fram til julaften. I studio møter deltakerne Rampenissen – en rampete nissedukke som styrer konkurransene. Det deltakerne ikke vet, er at Rampenissen egentlig blir kontrollert av tre andre store profiler som sitter i et skjult kontrollrom. Derfra finner de på sprell, saboterer og styrer spillet for å sette deltakerne ut. Disse profilene er Else Kåss Furuseth, Harald Eia og Oskar Westerlin. 🎅🤶 Her er deltakerne: https://www.tv2.no/underholdning/klar-for-helt-ny-reality-skjonte-ingenting/18094252/ ... Fint at det kommer noe nytt, og at det ikke bare blir reprise av gamle serier. Kommer nok til å kikke på både denne og NRKs nye julekalender. 2
Mollebolle Skrevet mandag kl. 08:48 #2 Skrevet mandag kl. 08:48 TV2 bør holde seg for gode til å ha med en type som Oskar Westerlin. Gjelder for så vidt alle kanaler, ikke bare TV2. Fyren er en skam....hans oppførsel og kvinnesyn hører ingen sted hjemme. Sorry! 17 1
Matas Skrevet mandag kl. 16:43 #3 Skrevet mandag kl. 16:43 (endret) Første episode var virkelig kjedelige greier. Null i underholdningsverdi. Skal gi det en sjanse til imorgen. PS: Jeg prøver og ikke sammenligne det med 24 stjernes julekalender, men det er litt vanskelig merker jeg. Endret mandag kl. 16:44 av Matas 8
Kålrota Skrevet mandag kl. 17:42 #4 Skrevet mandag kl. 17:42 Litt kjedelig ja, men jeg er glad for å slippe Markus Neby.
Nicky B Skrevet tirsdag kl. 05:28 #6 Skrevet tirsdag kl. 05:28 Vet ikke helt hva jeg syns, første episode var meh og en anelse slemt. Syns så synd på Espen (sikkert mye fordi jeg også alltid var den som ble valgt sist i gym og som de andre uffet seg over å ha med, så den syns jeg var vond.) Nå fikk han en ny sjanse da. Panelet som styrer rampenissen er ikke mine topp tre kjendiser akkurat. Skulle ønske de hadde valgt noen andre. Ser for meg at feks Ylvisbrødrene ville vært hyggeligere. (Og morsommere) Men skal se et par episoder til før jeg bestemmer meg. 13
17.11 Skrevet tirsdag kl. 05:32 #7 Skrevet tirsdag kl. 05:32 Jeg er skuffet over at Kadafi Zaman er med på dette tullet. Kjedelig første episode også. 3
Angelheart2 Skrevet tirsdag kl. 06:04 #8 Skrevet tirsdag kl. 06:04 Foreløpig ikke helt på topp på min liste. Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om dette bare er tull, eller om deltagerne faktisk er "ekte" og tror de er med på en konkurranse. Litt lite heldig også at både Tv2 og Nrk satser på de samme reality-parodiene.
Matas Skrevet tirsdag kl. 12:59 #9 Skrevet tirsdag kl. 12:59 Har sett episode 2, tror ikke jeg gidder å se mer. Lurer på hva som gjør at TV2 har valgt å satse på noe som er så lite underholdende.. Jeg er forøvrig enig mtp. panelet, det gjør ikke programmet noe bedre akkurat. 5
Djækklåsst Skrevet tirsdag kl. 13:35 #10 Skrevet tirsdag kl. 13:35 Angelheart2 skrev (7 timer siden): Foreløpig ikke helt på topp på min liste. Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om dette bare er tull, eller om deltagerne faktisk er "ekte" og tror de er med på en konkurranse. Litt lite heldig også at både Tv2 og Nrk satser på de samme reality-parodiene. Ja, det er ikke godt å si foreløpig. Kan være skriptet, eller en kombinasjon, delvis tull/planlagt, delvis ekte. At det er flere serier i samme gate gjør ikke noe om det er vellykket, men litt tidlig å si. (Ikke sett dagens episode ennå.)
Rainstorm2.0 Skrevet tirsdag kl. 17:08 #11 Skrevet tirsdag kl. 17:08 Jeg synes det var smertefullt å se på? 😆 3
Susan Sto Helit Skrevet i går, 08:10 #12 Skrevet i går, 08:10 Angelheart2 skrev (På 2.12.2025 den 7.04): Foreløpig ikke helt på topp på min liste. Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om dette bare er tull, eller om deltagerne faktisk er "ekte" og tror de er med på en konkurranse. Litt lite heldig også at både Tv2 og Nrk satser på de samme reality-parodiene. Jeg klarer ikke å tro på at dette ikke er scriptet. Selv dialogen høres unaturlig ut, spør du meg. Selv "panelet" virker som om de spiller pålagte roller. Og det fremstår ikke som realistisk at det er de som snakker gjennom rampenissen. Da ville jo rampenissen hatt med seg måten disse tre snakker på, med talefeil og alt. Selv om stemmen skulle være forvrengt, tenker jeg. Så det er vel mer naturlig at den som har stemmen til rampenissen har lest inn det som skal sies på forhånd. Jeg får ikke helt grep på hva dette programmet ønsker å være. Vil det være parodi på 24 stjerners julekalender? Vil det være et realityprogram der vi seere skal oppleve at deltagerne er uvitende, blir "lurt", og oppfører seg naturlig? Jeg kjenner at jeg sliter med å engasjere meg, ut over å bli irritert, allerede etter 2 episoder. Det er ikke spennende. Det er ikke morsomt. Og jeg føler ikke med, for eller noe som helst om, karakterene/deltagerne. Det er mulig det er tenkt at det skal være humor her. Men jeg opplever ikke at det er morsomt. 8
Tough cookie Skrevet i går, 08:42 #13 Skrevet i går, 08:42 Gud hjelpe meg så kjedelig. Byttet raskt over til julekalender på NRK og TVNorge, som er mye bedre 3
Me for life Skrevet i går, 08:46 #14 Skrevet i går, 08:46 Hadde vært MYYYE morsommere om det faktisk var en reel konkurranse. Men utstemningen allerede i luke to var veldig tydelig at var regissert. Det ødela dessverre mye., men kommer nok til å se hele fordet. Kan uansett ikke bli dårligere enn Morten Ramm sin julekalender ifjor.... 1
Averyx Skrevet i går, 16:10 #15 Skrevet i går, 16:10 Den eneste grunnen til at jeg ser på er at Lene Alexandra er med.
ElectricScum Skrevet i går, 16:21 #16 Skrevet i går, 16:21 (endret) Skjønner ikke helt dere som lurer på om det er scriptet eller ei, eller folks forvirring generelt? Det er jo selvsagt 100% manus på dette greiene her, men kan godt være mulig de har litt rom for improvisasjon i leveringen sin. Dette er jo en helt klassisk "julekalender-reality" med tung inspirasjon fra Nissene på låven. Synes det var helt ok, så langt. *Nevermind: Trodde det dreide seg om "Nissene i skjul" som også handler om Rampenissen. Endret 20 timer siden av ElectricScum Edit: Fordi jeg var fjern.
Djækklåsst Skrevet i går, 16:33 #17 Skrevet i går, 16:33 (endret) ElectricScum skrev (13 minutter siden): Skjønner ikke helt dere som lurer på om det er scriptet eller ei, eller folks forvirring generelt? Det er jo selvsagt 100% manus på dette greiene her, men kan godt være mulig de har litt rom for improvisasjon i leveringen sin. Dette er jo en helt klassisk "julekalender-reality" med tung inspirasjon fra Nissene på låven. Synes det var helt ok, så langt. Det var vel ikke 100 % åpenbart etter første episode, som var så langt jeg hadde sett da jeg skrev innlegget i går ettermiddag, og som vel også gjelder for de fleste andre som har diskutert temaet. Endret i går, 16:34 av Djækklåsst
ElectricScum Skrevet i går, 17:29 #18 Skrevet i går, 17:29 Djækklåsst skrev (46 minutter siden): Det var vel ikke 100 % åpenbart etter første episode, som var så langt jeg hadde sett da jeg skrev innlegget i går ettermiddag, og som vel også gjelder for de fleste andre som har diskutert temaet. Så sant dere ikke legger noe annet i "scriptet" enn det jeg gjør, så mener jeg det var helt åpenbart fra første trailer at dette er 24 episoder med manus og en storyline som allerede er skrevet, og hvor det ikke er snakk om noen reell konkurranse. Men for all del, jeg kjenner folk som trodde Nissene på låven også var reell reality gjennom hele desember. Men det var tross alt 25 år siden nå. 1
Djækklåsst Skrevet i går, 17:47 #19 Skrevet i går, 17:47 (endret) ElectricScum skrev (27 minutter siden): Så sant dere ikke legger noe annet i "scriptet" enn det jeg gjør, så mener jeg det var helt åpenbart fra første trailer at dette er 24 episoder med manus og en storyline som allerede er skrevet, og hvor det ikke er snakk om noen reell konkurranse. Men for all del, jeg kjenner folk som trodde Nissene på låven også var reell reality gjennom hele desember. Men det var tross alt 25 år siden nå. Har ikke sett noen trailer, men det var selvsagt all grunn til å tro at det var skriptet ut fra første episode, om enn ikke like åpenbart som ut fra de neste episodene. Det hadde vært mulig å foreta en ekte utvelgelse hvor den som ikke ble valgt røk ut, og konkurransen mot den 9 år gamle jenta kunne fint vært gjort som del av en ekte konkurranse, samme med stolleken-opplegget. Men det som skjer i episode 2 og 3 blir for urealistisk. Men det kan fremdeles ikke utelukkes at det «bare» er delvis skriptet. Ingen av anmeldelsene som er kommet nevner muligheten for at det ikke er ekte konkurranse. Men noe manus er det uansett neppe snakk om. Det var det for øvrig heller ikke i Nissene på låven, som i motsetning til dette aldri gav seg ut for å være ekte, da roller og skuespillere var nevnt i rulleteksten, selv om enkelte eldre trodde det ut fra diverse avisinnlegg, som vist under. I Rampenissen er ingen kreditert for manus. Endret i går, 17:57 av Djækklåsst 1
ElectricScum Skrevet i går, 19:47 #20 Skrevet i går, 19:47 Haha! Beklager beklager. Jeg legger meg flat. Jeg var helt sikker på at dette handlet om "Nissene i skjul" 😆 Hele plottet der handlet om å finne ut hvem som er Rampenissen av de forskjellige deltagerne. Ante ikke at det var en egen julekalender på TV2 som faktisk het Rampenissen. Men jeg er faktisk litt lettet. Begynte å miste troen på menneskeheten når flere her inne stiller spørsmålstegn ved hvorvidt det er scriptet eller ei når Kevin Vågenes spiller minst tre roller. 🤡 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå