Gå til innhold

Hun kom på date i singlet og med langt hår under armene

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet
Sykkelkopp skrev (1 minutt siden):

Enig. Hvorfor skal enkelte damer krangle sånn på dette? Jeg barberer ikke armhuler, men om jeg hadde datet en dame som sterkt foretrakk uten hadde jeg barbert dem. Det er en filleting! Hvordan innbiller folk seg at de skal kunne leve et lykkelig forhold med et annet menneske resten av livet om de ikke kan gjøre dette for partner en gang? 

Det handler ikke om å ikke gidde, men at jeg ikke vil være sammen med en mann som tenner på en av de få tingene som skiller barn fra voksne.

Anonymkode: 0716c...506

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det handler ikke om å ikke gidde, men at jeg ikke vil være sammen med en mann som tenner på en av de få tingene som skiller barn fra voksne.

Hvis hår under armene er en av de få tingene som viser du er voksen har jeg dårlige nyheter til deg, men jeg tror ingen av oss andre er overrasket etter din oppførsel i tråden.

• Nyttig 2
Skrevet
Sykkelkopp skrev (3 minutter siden):

Hvis hår under armene er en av de få tingene som viser du er voksen har jeg dårlige nyheter til deg, men jeg tror ingen av oss andre er overrasket etter din oppførsel i tråden.

Da er jeg veldig spent på alle de veldig mange andre kroppslige tingene du mener skiller barn fra voksne, men du er jo så glad i lister så det er bare å kjøre på.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da er jeg veldig spent på alle de veldig mange andre kroppslige tingene du mener skiller barn fra voksne, men du er jo så glad i lister så det er bare å kjøre på.

Tankegangen din faller på sin egen urimelighet. Sliter menn med å forstå du er voksen om vinteren når du ikke går med singlet? Må de snakke med deg litt først for å forstå? Eller kanskje de blir enda mer overbevist om at du er et barn etter å ha hørt tankegangen din, inntil du kommer på trumfkortet ditt  og drar av deg ermet på genseren for å vise du har hår under armene? Gratulerer! Du har vist du har nådd puberteten

Endret av Sykkelkopp
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Sykkelkopp skrev (39 minutter siden):

Kreft er også helt naturlig. Naturlig er ikke et argument fra eller til om noe er bra.

er det mulig å komme med slike fjerne uttalelser? OMG! 

Anonymkode: aa616...bf1

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Sykkelkopp skrev (Akkurat nå):

Tankegangen din faller på sin egen urimelighet. Sliter menn med å forstå du er voksen om vinteren når du ikke går med singlet? Må de snakke med deg litt først for å forstå? Eller kanskje de blir enda mer overbevist om at du er et barn etter å ha hørt tankegangen din, inntil du kommer på trumfkortet ditt  og drar av deg ermet på genseren for å vise du har hår under armene?

Du er så ufattelig langt unna poenget at dette er det nesten ingen vits å svare på engang… Det handler jo ikke om hvorvidt noen tror jeg er et barn, er du helt fjern?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

er det mulig å komme med slike fjerne uttalelser? OMG! 

Hva er fjernt? Er din påstand at naturlig faktisk er et argument på om noe er bra eller riktig?

• Nyttig 2
Skrevet
Maskinfører skrev (23 timer siden):

Har hørt det er in med hår under armene på kvinnfolk 

Å fysj  🤮   På visse områder er jeg glad jeg ikke er ung i dag.

Anonymkode: 79e13...3c9

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er så ufattelig langt unna poenget at dette er det nesten ingen vits å svare på engang… Det handler jo ikke om hvorvidt noen tror jeg er et barn, er du helt fjern?

Det er nettopp det det handler om når du beskriver hår som en av de få fysiske tingene som skiller barn fra voksne. Så da er spørsmålet om folk har det litt vanskeligere for å forstå du er voksen om vinteren.

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

En slags teknikk for å få fokus bort fra det fysiske / kropp ?

Er det i det hele tatt innafor å gjøre?

Anonymkode: 0b134...cd4

Det er velt innenfor å gjøre? Hvorfor skal det være en slags teknikk? Det finnes da mange  mennesker som elsker at man har  hår på kroppen. Kvinne som mann.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Rosa Gnom skrev (1 minutt siden):

Det er velt innenfor å gjøre? Hvorfor skal det være en slags teknikk? Det finnes da mange  mennesker som elsker at man har  hår på kroppen. Kvinne som mann.

Jeg må si jeg hadde reagert om en mann hadde dukket opp på kontorjobb med synlige armhulehår. Jeg dater ikke menn, men kan ikke se for meg at forventning til anstendighet skal være noe lavere på en date?

Skrevet
Sykkelkopp skrev (1 minutt siden):

Jeg må si jeg hadde reagert om en mann hadde dukket opp på kontorjobb med synlige armhulehår. Jeg dater ikke menn, men kan ikke se for meg at forventning til anstendighet skal være noe lavere på en date?

Jeg hadde nok tenkt mitt og tenkt at hun kanskje ikke var for meg,men det finnes nok av andre menn som liker hårete kvinner.

• Liker 1
Skrevet
Sykkelkopp skrev (51 minutter siden):

Kreft er også helt naturlig. Naturlig er ikke et argument fra eller til om noe er bra.

De som mangler hår har enten fjernet det selv eller så har de en sykdom eller lidelse, og det er dermed unaturlig å være helt hårløs. Kreft kan dermed mye bedre sammenlignes med å være uten hår.

Anonymkode: 7cb08...99b

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De som mangler hår har enten fjernet det selv eller så har de en sykdom eller lidelse, og det er dermed unaturlig å være helt hårløs. Kreft kan dermed mye bedre sammenlignes med å være uten hår.

Unaturlig er som naturlig et helt verdinøytralt ord uten noen iboende verdi om at det unaturlige skal være en god eller dårlig ting.

Å referere til å ikke ha hår som å mangle hår er også like spesielt som å referere til å ikke lukte svette som "å mangle svette".
De som mangler svette eller vond lukt har dusjet seg, i følge din logikk er det dermed unaturlig å ikke være svett. Og på måten du bruker ordet 'unaturlig', som om det har negativ verdi, sier du dermed at det er negativt å ikke lukte vondt. Godt jobbet.

Endret av Sykkelkopp
  • Liker 1
Skrevet
Sykkelkopp skrev (16 minutter siden):

Hva er fjernt? Er din påstand at naturlig faktisk er et argument på om noe er bra eller riktig?

Å sammenligne en sykdom som er uønsket, alvorlig og ofte dødelig med overfladisk ønske om hår eller ikke hår. Det er fjernt i mitt hode. Har ingenting med riktig eller ikke riktig å gjøre men at vi har forskjellig preferanser. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Å sammenligne en sykdom som er uønsket, alvorlig og ofte dødelig med overfladisk ønske om hår eller ikke hår. Det er fjernt i mitt hode. Har ingenting med riktig eller ikke riktig å gjøre men at vi har forskjellig preferanser. 

Ved sammenligninger av ting vil du se at ting havner i samme kategori på noen, og ulik kategori på andre. Hvorvidt f.eks en bil forurenser er ikke relevant for hva ordet bil betyr. Nå var kategorien som vi diskuterte "naturlig", ikke "sykdom"

Det du gjør nå er som om du var milljøfanatiker og påstod at når jeg sier bensinbil er bil og tesla også er bil blånekter fordi du har en negativ mening om bensinbil med bakgrunn i at den forurenser. Ja, bensinbil forurenser, tesla ikke. Begge er like fullt en bil. Ja kreft er en sykdom, hår ikke. Begge er like fullt naturlig. Ergo er ikke "naturlig" et verdiladet ord og kan ikke brukes som argument om at noe er riktig eller ikke.

Endret av Sykkelkopp
Skrevet
Sykkelkopp skrev (47 minutter siden):

Jeg ramser opp en rekke ting i den helt nøytrale kategorien "naturlig". Det er ikke irrelevant når det er i kategorien 'naturlig' som du prøver å tilskrive en verdi.

Naturlig er igjen ikke et argument på om noe er bra eller ikke. Legger ved link til ordbok. God bedring

https://naob.no/ordbok/naturlig

De eneste som drar inn argumenter om noe er bra eller ikke, er de som mener hår under armene og andre steder er ekkelt eller nasty. 
Det er helt ok å ha preferanser, og også helt greit å ikke ønske en partner som lar kroppsbehåringen sin vokse fritt, men det er faktisk litt merkelig (og trist) å se voksne mennesker sitte å kalle noe helt naturlig for ekkelt og nasty. Det er som om man skulle kalle alle menn med skjegg ekkel eller nasty bare fordi man foretrekker menn uten skjegg.

Folk blir så hjernevaska av idealer og trender at de mest naturlige og normale ting blir definert som ekkelt og negativt. Jeg hørte nylig om genZ-folk som ikke greier å se Legally Blond-filmene fordi Reese Witherspoon har så gule tenner. Verden er gal.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

For en håpløs diskusjon. Folk er forskjellige, noen liker hår, andre ikke. 

Anonymkode: 60f37...c17

• Liker 1
Skrevet

Dama er trygg på seg selv og gjør sin greie. Hun er såpass stødig i egen tilværelse at hun heller går med armhulehårene ute for å sile ut de mannfolka hun uansett ikke vil ha enn å desperat prøve å passe inn. Kudos til denne frøkna! Du som mann står helt fritt til å si nei takk. Noe sier meg at ho ikke kommer til å gråte over det. 

Anonymkode: 30555...3db

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er helt ok å ha preferanser, og også helt greit å ikke ønske en partner som lar kroppsbehåringen sin vokse fritt, men det er faktisk litt merkelig (og trist) å se voksne mennesker sitte å kalle noe helt naturlig for ekkelt og nasty.

Har du virkelig problem om jeg sier at svettelukt er nasty? Eller viser det seg igjen at hvorvidt noe er naturlig ikke redder eller dømmer en tilstand/handling?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...