Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg holder på å lage et dokument over flere sider, har lagt innholdsfortegnelse og brukt ferdige headinger i word. Problemet nå er at alle hovedkapitlene vil jeg ha fast øverst på ny side, hvis du forstår... Før i tiden kunne jeg en hurtigtast på dette, men det er idag umulig å fiske den fram fra hukommelsen...

Håper noen kan hjelpe meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan bare den tungvinne metoden hvor benytter inndelingsskrift, og legger inn topp- og bunntekst i hver inndeling... Så hvis det finnes en hurtigtast - HURRA!!!

Gjest Virvel
Skrevet

Eneste hurtigtasten jeg vet om er ctrl+enter, da får du automatisk sideskift. Var det dét du tenkte på, eller finnes det en annen måte?

Gjest Gjest
Skrevet

Du må sørge for at alle overskrifter i hovedkapitler er merket som skrift-stil f.eks. Overskrift1. så merker du den ene overskriften, og velger Format - Stiler og Formatering (dette avhenger av hvilken versjon av Word du har da).

Så merker du stilen din, og velger "endre". Så velger du Format - Avsnitt, og velger "sideskift før"

Da skulle du få nytt sideskift før hver overskrift som er formattert med denne stilen. Husk å velge "merk alle forekomster"

Vet ikke om dette ble noe forståelig, men du kan jo prøve ;)

Lykke til med bruken av Word!

Skrevet

Ja, det blir jo den lange veien rundt da, akkurat som jeg gjør. Ctrl+enter funker ikke som inndelingsskift, bare vanlig skideskift. Og det er en forskjell - for ved vanlig sideskift så vil ikke dokumentet deles inn i "områder"... Tror jeg :)

Gjest *Datafrelst*
Skrevet

Ser nå at du har brukt ferdige headinger... jeg vet ikke hvor kjent du er med word, vil ikke "belære" her...

Men på den linja du velger bokstav-type, størrelse, om det skal være Fet eller Kursiv og slikt..... helt til venstre har du en rute. Hvis du merker en av overskriftene, hva står det i den ruta da? Hvis det står "Normal" er det ikke formattert. Men hvis det f.eks. står "Overskrift2" eller noe i den dur, så er det enkelt å gjøre noe med det. Jeg vet ikke hvilken versjon av Word du har, hadde vært greit å vite, hvis du trenger forklaring..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...