Gjest Gjest Skrevet 2. april 2006 #1 Skrevet 2. april 2006 Jeg holder på å lage et dokument over flere sider, har lagt innholdsfortegnelse og brukt ferdige headinger i word. Problemet nå er at alle hovedkapitlene vil jeg ha fast øverst på ny side, hvis du forstår... Før i tiden kunne jeg en hurtigtast på dette, men det er idag umulig å fiske den fram fra hukommelsen... Håper noen kan hjelpe meg
Sjiraffen Skrevet 2. april 2006 #2 Skrevet 2. april 2006 Jeg kan bare den tungvinne metoden hvor benytter inndelingsskrift, og legger inn topp- og bunntekst i hver inndeling... Så hvis det finnes en hurtigtast - HURRA!!!
Gjest Virvel Skrevet 2. april 2006 #3 Skrevet 2. april 2006 Eneste hurtigtasten jeg vet om er ctrl+enter, da får du automatisk sideskift. Var det dét du tenkte på, eller finnes det en annen måte?
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2006 #4 Skrevet 2. april 2006 Du må sørge for at alle overskrifter i hovedkapitler er merket som skrift-stil f.eks. Overskrift1. så merker du den ene overskriften, og velger Format - Stiler og Formatering (dette avhenger av hvilken versjon av Word du har da). Så merker du stilen din, og velger "endre". Så velger du Format - Avsnitt, og velger "sideskift før" Da skulle du få nytt sideskift før hver overskrift som er formattert med denne stilen. Husk å velge "merk alle forekomster" Vet ikke om dette ble noe forståelig, men du kan jo prøve Lykke til med bruken av Word!
Sjiraffen Skrevet 3. april 2006 #5 Skrevet 3. april 2006 Ja, det blir jo den lange veien rundt da, akkurat som jeg gjør. Ctrl+enter funker ikke som inndelingsskift, bare vanlig skideskift. Og det er en forskjell - for ved vanlig sideskift så vil ikke dokumentet deles inn i "områder"... Tror jeg
Gjest *Datafrelst* Skrevet 4. april 2006 #6 Skrevet 4. april 2006 Ser nå at du har brukt ferdige headinger... jeg vet ikke hvor kjent du er med word, vil ikke "belære" her... Men på den linja du velger bokstav-type, størrelse, om det skal være Fet eller Kursiv og slikt..... helt til venstre har du en rute. Hvis du merker en av overskriftene, hva står det i den ruta da? Hvis det står "Normal" er det ikke formattert. Men hvis det f.eks. står "Overskrift2" eller noe i den dur, så er det enkelt å gjøre noe med det. Jeg vet ikke hvilken versjon av Word du har, hadde vært greit å vite, hvis du trenger forklaring..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå