Gå til innhold

Kan vi snakke om hvor absurd det er med julepresanger til voksne?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Blåttvann skrev (46 minutter siden):

Har du eksempler på ting du gir og får? Er det ønskelister dere handler fra, eller finner dere på ting som dere tror og håper mottaker liker? Hva når dere bommer? Har dere byttelapp eller tenker dere det er helt ok at folk legger julegavene innerst i boden og kaster dem når de finnes frem igjen om x antall år?

Ikke meg du spør.

Men i år gir vi; Til foreldre på begge sider; en matkurv fra delicatessebutikk med god olje, marmelade, kjeks +++. Til søsken med ektefelle; Ullsokker eller tøfler vi har kjøpt med oss fra Alpene i høst, med unntak av et par som jeg vet ikke bruker slikt - de liker spesielle puslespill, og får et fra et merke de liker godt. Til bekjente og noen tanter/onkler; sveitsisk sjokolade kjøpt på tur Til hverandre; ny robotstøvsuger, en sportsklokke (erstatter en gammel) og litt påfyll av ullsokker - og mulig noen overraskelsesgaver i form av parfyme/produkter. Til barna i familien; Påfyll klær til de minste som er mer begeistra for konseptet gave enn innholdet. Vi handler ofte kreativt - lego er veldig populært, jeg har gitt ting som heklemaskin, malesett, perlesett, +++ 

Vi vet vi får en del matkurver, og viner. Vi har også gitt ønskeliste til foreldre som ønsker å gi noe handfast - det er ting vi uansett ville kjøpt. 

Vi kjenner jo våre nærmeste. Er utrolig sjelden de bommer. Og jeg kjenner heller ikke til at vi har bommet. Ser jo ting blir brukt når vi er på besøk. 

Jeg er i 40-årene, og storkoser meg med å kjøpe og gjøre klar gaver. Og med å få dem :)

Anonymkode: 5a541...461

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
mammamia1 skrev (1 time siden):

Helt enig med ts, heldigvis er min familie det også, så hos oss handler julen om familiehygge, ikke gavehysteri. Må si jeg er litt overrasket over hvor mange voksne som blir furt ved tanken på å ikke holde på med dette vanvittige kjøpehysteriet 😂

Hvorfor må det være alt eller ingenting?

Det blir som alkoholikere eller sjokoholikere - i det hele tatt folk som ikke klarer å utøve fornuft og moderasjon. Og derfor må kutte til null. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Kosen er å være sammen, prate, spille brettspill. Ikke pakke opp en ostehøvel.

Anonymkode: e4720...be4

Kosen er å prate sammen, være sammen, spise sammen - OG gi hverandre gaver.

Du forstår faktisk ikke det helt grunnleggende med gaver i en sosial sammenheng, gjør du?

Det er på KG jeg har vært borti mennesker som faktisk ikke forstår konseptet "gaver". 

Anonymkode: 3a276...1de

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kosen er å prate sammen, være sammen, spise sammen - OG gi hverandre gaver.

Du forstår faktisk ikke det helt grunnleggende med gaver i en sosial sammenheng, gjør du?

Det er på KG jeg har vært borti mennesker som faktisk ikke forstår konseptet "gaver". 

Det er KUN på KG..., mente jeg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Kosen er å være sammen, prate, spille brettspill. Ikke pakke opp en ostehøvel.

Anonymkode: e4720...be4

Men det gjør man ellers i året. Hvorfor trenger man å gjøre det på julaften også? Fordi kalenderen sier "24. desember"?

Anonymkode: 8fc52...bdc

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hvorfor må det være alt eller ingenting?

Det blir som alkoholikere eller sjokoholikere - i det hele tatt folk som ikke klarer å utøve fornuft og moderasjon. Og derfor må kutte til null. 

Ja, mens gavehysteri selvfølgelig er OK for barna, som får 30 pakker hver under treet, mens voksne får null. Hva lærer det barna? Jo da, at de er så mye viktigere og mer verdifulle enn voksne. 

Anonymkode: 8fc52...bdc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du har helt rett; Mennesker kan ikke være fornuftige hele tiden. Problemet er at mennesker aldri har vært fornuftige. Vi er egoistiske vesner, som fråtser og kriger året rundt, uten en tanke på hva vi etterlater oss til fremtidige generasjoner. 

Fremtiden vil dømme oss hardt. 

Anonymkode: 2958f...265

Vi må finne måten å nyte livet på og, ikke bare strebe. 

Anonymkode: 30927...cff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...