Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min samboer blir 60 år våren 2027, og jeg planlegger en lengre tur til Italia i forbindelse med bursdagen hans, eller evt litt senere. 

Planen så langt er ca 3- 4 uker, der hans barn og barnebarn kommer ned en uke og er sammen med oss. Den uka ser jeg for meg å leie et større hus/ lelighet slik at vi kan være sammen alle sammen, men helst hvert sitt soverom. ( dvs minst 4 soverom) 

Jeg og samboer har kun vært i området rundt Bologna en gang tidligere, og de andre har ikke vært i Italia før, så vi er lite kjent. 

Det jeg trenger tips til er steder som er spennende for alle i alderen 6-60, og hvilken tid på våren som er best for de forskjellige stedene. Vi vil gjerne ha grei temperaturer (15-25) slik at vi kan gå ut uten masse klær. Bading er ikke noe must, men evt bonus

Jeg har hørt mye om Cinque Terre og området rundt Gardasjøen samt sett litt på Piemont, , men ønsker alle tips velkommen. 

Anonymkode: 89787...bf1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vore mykje i Italia inkludert liknande opplegg med fleire generasjonar som du skisserer- så

koselig!

Cinque Terre er flott men svært turistifisert og masete. Ok for en dagstur, men ingen stad å bu. Piemonte er kjempeflott, vakker natur, kjempegod mat. Her kan du finne flotte hus/villaer med hage og basseng. Som oftest må du da ha leigebil. Toscana er dit «alle» reiser og prisane deretter. Like fint andre stader- og betre prisar. Prøv å sirkle inn interesser- er sjø viktig? Liten by? Landsbygd? Ok med leigebil eller ikkje? Tog? Vil de vere mest i ro eller er det ut på tur med aktivitet? Og kva slags aktivitet?

Perugia - området rundt Assisi- er nydelig. Fly til Roma og reis vidare. Legg gjerne inn to-rre netter i Roma?

Rundt Alba i Piemonte er også nydelig- fly til Milano. Ikkje innmari langt til kysten.

Styr unna august ogs varme og fellesferie på kontinentet . Tidleg norsk sommar er beste tida om du må ta omsyn til norsk skuleferie. Dersom du ikkje skal ta omsyn til skuleferien: mai eller september.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...