AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Skrevet 5 timer siden Jeg er syk og driver å tester ut medisiner. Det kan ta opp til 9 måneder før virkelig effekt av medisinene virker. I mellomtiden er jeg ustabil, og mye syk. Her på kg er det alltid interessant å lese om slike som meg, samtidig som det er interessant å lese om alle disse late uføre. Legen min er 100% sikker på at jeg vil bli frisk å kunne stå i jobb igjen, men det tar tid. Først har det tatt tid å finne riktig lege, så nå tar det tid for at medisinene skal virke. Så må det også gjøres i riktig rekkefølge som helfo sier for å få dekket. Jeg er nå på min tredje måned på ny medisin. Allerede lys i tunnelen, men jeg er ikke frisk enda. Tenker mye på om jeg bare skal si opp å gi opp arbeidslivet, selv om jeg liker jobben min. Jeg har lest her på kg at et såpass ansvar må jeg ta. Hva hadde dere gjort? Holdt på jobben eller gjøre som mange på kg mener ta ansvar å si opp jobben? Anonymkode: 22247...ac2
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Skrevet 5 timer siden Jeg forstår ikke hvorfor du henger deg opp i hva "mange på KG" sier. "Mange på KG" sier jo mye rart om mye forskjellig. Det er jo helt irrelevant for din situasjon. Hvis det er stor sjanse for at du blir frisk så er det jo bedre at du forblir i jobben. Men spill med åpne kort for din sjef slik at han kan få inn vikar for deg i mellomtiden. Anonymkode: 4602c...dff 5 3
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Skrevet 5 timer siden Om du blir frisk, og ikke jobber, så er du en som snylter på fellesskapet. Det er det ingen som liker, ikke bare folk på KG. Anonymkode: cd27b...d3c 2
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Skrevet 5 timer siden Kanskje din arbeidsgiver kan søke om å få refundert sykelønn til deg fra første fraværsdag og slippe arbeidsgiverperioden? En i familien er kronisk syk med tarmsykdom, og har måtte ha flere perioder med utprøving av medisin. Der har de ordnet slik som beskrevet over, og han synes det er godt å vite at det er åpenhet med arbeidsgiver + en ordning for det økonomiske. Anonymkode: 53dc5...75f 4
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Skrevet 5 timer siden Ikke si opp jobben! Anonymkode: 6db41...db7 5 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Om du blir frisk, og ikke jobber, så er du en som snylter på fellesskapet. Det er det ingen som liker, ikke bare folk på KG. Anonymkode: cd27b...d3c Nei man kan kanskje ikke vinne? Folk liker generelt ikke folk som er syke er vel svaret, ikke skal de ha en jobb og ikke bør de motta ytelser? Ts Anonymkode: 22247...ac2
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg forstår ikke hvorfor du henger deg opp i hva "mange på KG" sier. "Mange på KG" sier jo mye rart om mye forskjellig. Det er jo helt irrelevant for din situasjon. Hvis det er stor sjanse for at du blir frisk så er det jo bedre at du forblir i jobben. Men spill med åpne kort for din sjef slik at han kan få inn vikar for deg i mellomtiden. Anonymkode: 4602c...dff Fordi det er ikke folk bare på kg, de menneskene er overalt i samfunnet og er også garantert en kollega, venn eller familiemedlem. Klart at en slik diskusjon vil påvirke de som er syke å prøve å karre seg til et normalt liv som de klarer. Åpen med arbeidsgiver er jeg, fordi jeg mener ærlighet lever vi lengst med. Ts Anonymkode: 22247...ac2 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kanskje din arbeidsgiver kan søke om å få refundert sykelønn til deg fra første fraværsdag og slippe arbeidsgiverperioden? En i familien er kronisk syk med tarmsykdom, og har måtte ha flere perioder med utprøving av medisin. Der har de ordnet slik som beskrevet over, og han synes det er godt å vite at det er åpenhet med arbeidsgiver + en ordning for det økonomiske. Anonymkode: 53dc5...75f Det har jeg, men fravær vil påvirke de likevel. Ts Anonymkode: 22247...ac2
petterm Skrevet 5 timer siden #9 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg er syk og driver å tester ut medisiner. Det kan ta opp til 9 måneder før virkelig effekt av medisinene virker. I mellomtiden er jeg ustabil, og mye syk. Her på kg er det alltid interessant å lese om slike som meg, samtidig som det er interessant å lese om alle disse late uføre. Legen min er 100% sikker på at jeg vil bli frisk å kunne stå i jobb igjen, men det tar tid. Først har det tatt tid å finne riktig lege, så nå tar det tid for at medisinene skal virke. Så må det også gjøres i riktig rekkefølge som helfo sier for å få dekket. Jeg er nå på min tredje måned på ny medisin. Allerede lys i tunnelen, men jeg er ikke frisk enda. Tenker mye på om jeg bare skal si opp å gi opp arbeidslivet, selv om jeg liker jobben min. Jeg har lest her på kg at et såpass ansvar må jeg ta. Hva hadde dere gjort? Holdt på jobben eller gjøre som mange på kg mener ta ansvar å si opp jobben? Anonymkode: 22247...ac2 Du bør "holde på jobben", dvs ikke si opp! Dette klarer du. Selv om det er upraktisk for arbeidsgiver så er det bedre for deg. Hvis du sier opp risikerer du karantene hos NAV og i verste fall ender du opp som ufør fordi du har falt utenfor arbeidslivet. 3 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Skrevet 4 timer siden Jeg er langtidssykemeldt og har nå søkt på aap. Jobben ønsker at jeg skal si opp, men det kommer jeg absolutt ikke til å gjøre. Det er jo lettvint for de. Vet at de gir meg maks 2 måneder med ulønnet permisjon etter at sykemeldingsperioden er over. Anonymkode: c5f08...771 1
endo Skrevet 3 timer siden #11 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er syk og driver å tester ut medisiner. Det kan ta opp til 9 måneder før virkelig effekt av medisinene virker. I mellomtiden er jeg ustabil, og mye syk. Her på kg er det alltid interessant å lese om slike som meg, samtidig som det er interessant å lese om alle disse late uføre. Legen min er 100% sikker på at jeg vil bli frisk å kunne stå i jobb igjen, men det tar tid. Først har det tatt tid å finne riktig lege, så nå tar det tid for at medisinene skal virke. Så må det også gjøres i riktig rekkefølge som helfo sier for å få dekket. Jeg er nå på min tredje måned på ny medisin. Allerede lys i tunnelen, men jeg er ikke frisk enda. Tenker mye på om jeg bare skal si opp å gi opp arbeidslivet, selv om jeg liker jobben min. Jeg har lest her på kg at et såpass ansvar må jeg ta. Hva hadde dere gjort? Holdt på jobben eller gjøre som mange på kg mener ta ansvar å si opp jobben? Anonymkode: 22247...ac2 Du driter da i hva de med livets harde skole her inne mener. De har aldri bidratt til samfunnet eller gjort noe fornuftig. De bruker tia si til å henge her og prøve lure flest mulig. Klart du beholder jobben så lenge du kan.(om du liker jobben) Det er arbeidsgivers ansvar å fikse vikar. Så det har absolutt ikke noe med ansvar. Du har derimot ansvar for deg selv, prøve bli frisk og ha en inntekt å leve av. 3
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Skrevet 3 timer siden Å frivillig si opp jobben er noe av det mest korttenkte og idiotiske du kan gjøre. Det er som regel de som ikke vet om rettigheter og lovverk som råder til dette. Her på KG er det mange enkle sjeler. Anonymkode: 60fa4...ccd 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Skrevet 3 timer siden Nei, ikke si opp jobben. Anonymkode: 0e618...7e2 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Skrevet 3 timer siden Ikke, under noen omstendigheter si opp jobben. Ja ikke understreke hvor viktig dette er!!! Anonymkode: f9908...588 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Skrevet 3 timer siden Jeg mener at du har et ansvar her... Og det ansvaret er å holde på den jobben du har! Dette ikke bare for din egen del, men også for samfunnets beste! Ingen er maskiner som går uten stans, på alle arbeidsplasser vil det være noen som trenger sykemeldinger. Gjennom flere år vil det gjerne jevne seg ut. Som menneske vet man at alle kan bli syke, og man stiller opp der man kan og må. Om du sier opp jobben din nå risikerer du å komme i karantene hos Nav, som andre har nevnt. Du vil også trolig få langt større problemer med å få deg en ny jobb den dagen du blir frisk til å jobbe igjen, for da vil du ha en historie om at du sa opp jobben fordi du var for syk, og det vil de fleste med god kjennskap til arbeidsmarkedet og samfunnet tenke er rimelig lite smart. Så sier du opp jobben din i denne situasjonen, så skyter du deg selv i foten. Ved å beholde jobben sikrer du kontinuitet, også i egen CV. Du holder en viss kontakt med arbeidslivet selv om du er for syk til å jobbe nå. Og ikke minst, du har en arena hvor du gradvis kan komme deg ut i jobb igjen og få testet deg ut. Så nei, du skal ikke si opp jobben. Å gjøre det nå vil være idioti og ansvarsløshet slik du beskriver situasjonen. (Forøvrig har jeg faktisk aldri lest noen på forumet påstå det du sier mange påstår, ts...) Anonymkode: 07afc...df6 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er syk og driver å tester ut medisiner. Det kan ta opp til 9 måneder før virkelig effekt av medisinene virker. I mellomtiden er jeg ustabil, og mye syk. Her på kg er det alltid interessant å lese om slike som meg, samtidig som det er interessant å lese om alle disse late uføre. Legen min er 100% sikker på at jeg vil bli frisk å kunne stå i jobb igjen, men det tar tid. Først har det tatt tid å finne riktig lege, så nå tar det tid for at medisinene skal virke. Så må det også gjøres i riktig rekkefølge som helfo sier for å få dekket. Jeg er nå på min tredje måned på ny medisin. Allerede lys i tunnelen, men jeg er ikke frisk enda. Tenker mye på om jeg bare skal si opp å gi opp arbeidslivet, selv om jeg liker jobben min. Jeg har lest her på kg at et såpass ansvar må jeg ta. Hva hadde dere gjort? Holdt på jobben eller gjøre som mange på kg mener ta ansvar å si opp jobben? Anonymkode: 22247...ac2 Hvorfor skal du si opp jobben ,du er er vel sykmeldt å har en sjanse for å bli frisk igjen. Anonymkode: 93019...87e
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #17 Skrevet 3 timer siden Ikke si opp jobben nå fordi det kommer du til å angre på. Jeg har en kollega som var langtidssykemeldt og han har vært lenge borte og nå tilbake med hjelp av AAP og jobber en viss prosent (han er fortsatt fast ansatt). Det er viktig å komme tilbake i jobb igjen og du vet jo ikke med sikkerhet om du ikke kommer tilbake og dermed blir det veldig dumt å bare si opp jobben nå. Ta det heller når den tid kommer og ikke nå og ikke før du vet helt sikkert. Jobben din kan sette inn vikar mens du er borte. Vi fikk ikke vikar, men vi ønsket han tilbake og er glad han er tilbake til tross for at det ikke er 100%. Ikke hør på folk her på KG og ellers på nett eller folk du møter på. Du er syk og du som alle andre har jo rett til å ha en jobb å gå til når du kan jobbe igjen. Og du som alle andre har både rett til å være utenfor arbeidslivet så lenge du har behov for det og få ytelser også. Du snylter ikke og ikke hør på dem som mener det. Du vil ikke snylte uansett hva som skjer fremover. Men du vil tape masse på å si opp jobben din. Anonymkode: bf564...5e6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå