AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Skrevet 10 timer siden Hva er best å gi til en 16 åring som trener topp idrett når det gjelder kjøttdeig og karbonadedeig ? Anonymkode: 89402...40e 1
Slarti Skrevet 10 timer siden #2 Skrevet 10 timer siden Det kommer helt an på hva du skal lage. Skal du lage en burger så helt klart kjøttdeig. Skal du lage taco hvor du får fett fra andre kilder så funker karbonadedeig. Tragisk at vi bare har 2 valg i norge (14% eller 5%) Fett er ikke farlig, men noe vi faktisk skal ha i oss. Og fett er med på å spre smak da den bærer smak mellom ingredienser. Savner kjøttdeig med 20% fett som man får i andre land. Perfekt for hjemmelaget burger og kjøttboller 2
Hunmedham Skrevet 10 timer siden #3 Skrevet 10 timer siden Ofte tilfører folk så mye fett under steking av mager karbonadedeig at forskjellen blir mye mindre. Ved lite stekefett til kjøttdeig smelter fett ut av deigen og hjelper i motsatt retning. Blir likere. Jeg ville valgt kjøttdeig, men karbonade når det var på tilbud.
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #4 Skrevet 10 timer siden Jeg bruker mest karbonadedeig, men det er fordi jeg er noe restriktiv med kalorier og vil ha renest mulig kjøtt. Kjøttdeig brukes av og til til burger. Anonymkode: 49f86...995 2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #5 Skrevet 10 timer siden Kjøttdeig, en ungdom som trener mye har godt av og trenger det fettet. Anonymkode: fd897...e08
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #6 Skrevet 10 timer siden Jeg lurer hva som er best for hen. Tenker hverken pris eller annet. Rent hva som er best for kroppen? Har forstått at det er best å unngå light / lett produkter? Anonymkode: 89402...40e
Slarti Skrevet 10 timer siden #7 Skrevet 10 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg lurer hva som er best for hen. Tenker hverken pris eller annet. Rent hva som er best for kroppen? Har forstått at det er best å unngå light / lett produkter? Anonymkode: 89402...40e da gjelder fremdeles mitt svar. Det kommer an på hva du lager. Har du andre fettkilder er det "bedre" med karbonadedeig. Har du ikke andre fettkilder er kjøttdeig best. Ingen av disse er Light-produkter. Det er bare hvor mye fett som er tilsatt i kverninga av kjøttet. Sitat Helsedirektoratet anbefaler at mengden fett du spiser bør utgjøre mellom 25 og maks 40 prosent av energiinntaket. Det er ganske mye fett faktisk. Derfor trenger kroppen din fett Edit: Kan legge til at nye studier mener at det styret med mettet og umettet fett ikke har så mye å si som man lærte på skolen, så lenge man ellers spiser variert og man beveger på seg. Så det er en endring på veg, men tar flere 10år og endre anbefalinger om kosthold siden det er så mye lobbyvirksomhet. Endret 10 timer siden av Slarti
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #8 Skrevet 10 timer siden Det spiller vel ikke så stor rolle, fordi kjøttdeig utgjør gjerne en begrenset del av kostholdet. Det er totalen som gjelder. Siden han trenger toppidrett, regner jeg med han har tilgang på rådgivere rundt seg som kan veilede i kosthold, så bruk de dersom de finnes. Anonymkode: cbcb5...e7e
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #9 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg lurer hva som er best for hen. Tenker hverken pris eller annet. Rent hva som er best for kroppen? Har forstått at det er best å unngå light / lett produkter? Anonymkode: 89402...40e Bra du skriver hen, så ikke vi drar kjensel på 16-åringen. Anonymkode: 9fff0...140
Abra Skrevet 7 timer siden #10 Skrevet 7 timer siden Kjøtt- og grønnsaksdeig. 50% kjøttdeig, 50% grønnsaker.
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #11 Skrevet 7 timer siden Abra skrev (1 minutt siden): Kjøtt- og grønnsaksdeig. 50% kjøttdeig, 50% grønnsaker. Nei! Da er det bedre å heller kjøpe en pakke vanlig kjøttdeig og spise tilsvarende mengde i rene ordentlige grønnsaker!!!!! Anonymkode: 02ab1...b53 1
Abra Skrevet 4 timer siden #12 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei! Da er det bedre å heller kjøpe en pakke vanlig kjøttdeig og spise tilsvarende mengde i rene ordentlige grønnsaker!!!!! Anonymkode: 02ab1...b53 Er 50% norske grønnsaker så ille da?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå