AnonymBruker Skrevet i går, 14:20 #1 Skrevet i går, 14:20 En gammel venninne fortalte at hun hoppet over julebordet og avlyste samme dagen fordi sjefen ga henne kunn4,5% lønnsøkning og hun har vært der i 10 år. De andre fikk visst mer. Tror ikke jeg ville ha gjort det samme…er ikke greit å skippe julebordet! Hva synes andre - en bør vel stille opp når det er sosiale arrangement? Anonymkode: a443d...ce1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 14:25 #2 Skrevet i går, 14:25 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva synes andre - en bør vel stille opp når det er sosiale arrangement? Anonymkode: a443d...ce1 Julebord er frivillig. Vær stolt av at hun turte. Anonymkode: 9540c...a15 12
Blåttvann Skrevet i går, 14:26 #3 Skrevet i går, 14:26 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): En gammel venninne fortalte at hun hoppet over julebordet og avlyste samme dagen fordi sjefen ga henne kunn4,5% lønnsøkning og hun har vært der i 10 år. De andre fikk visst mer. Tror ikke jeg ville ha gjort det samme…er ikke greit å skippe julebordet! Hva synes andre - en bør vel stille opp når det er sosiale arrangement? Anonymkode: a443d...ce1 Julebord er frivillig. Og hvis man er irritert på sjefen så skjønner jeg at man ikke vil på fest med vedkommede. Men om det er lurt mtp neste års lønnsøkning er vel heller tvilsomt. Og hvis din venninne jobber et sted der man får spandert alt på julebordet så er det jo kjipt gjort å ikke stille når man kan. Endret i går, 14:27 av Blåttvann 1
AnonymBruker Skrevet i går, 14:26 #4 Skrevet i går, 14:26 Hvorfor er det ikke greit å skippe julebord..? Merkelig tankegang. Anonymkode: 943c2...d83 14 3
AnonymBruker Skrevet i går, 14:28 #5 Skrevet i går, 14:28 Selvsagt er det greit å skippe julebord. I år orka jeg ikke å dra. Så jeg ble hjemme😀 Anonymkode: f4a42...513 4 1
AnonymBruker Skrevet i går, 14:39 #6 Skrevet i går, 14:39 Heier på henne, bare å bruke fritiden på noe bedre. Jeg er lei meg hver dag hvert minutt på jobb fordi jeg får lavere lønn enn andre med samme ansiennitet og i samme stillingskategori. Jeg skal vel gå på julebord, men hele stemningen er preget av at en engere krets ansatte (som ikke lengre er på topp faglig) får all ære og alle fordeler. De turer fram, trakasserer og utestenger. Og blir honorert grovt. Vi andre er listefyll og lett erstattelig. Jeg søker nye jobber, selv om jeg har gode resultater i jobben min. Det er ubehagelig å lønnes demonstrativt lavt uten grunn, og enda verre å føle at det er en form for apartheid på jobb Anonymkode: 44f43...961 3 1
AnonymBruker Skrevet i går, 15:17 #7 Skrevet i går, 15:17 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Hva synes andre - en bør vel stille opp når det er sosiale arrangement? Anonymkode: a443d...ce1 Hvorfor synes du man bør stille opp? Anonymkode: a9e5e...fca
AnonymBruker Skrevet i går, 15:21 #8 Skrevet i går, 15:21 Aldri deltatt på julebord med jobben, er på jobben for å tjene penger å så lenge man ikke får lønn for å delta på sin egen fritid så gidder jeg ikke. Anonymkode: 587a3...5cf 3 1
superplomme Skrevet i går, 15:24 #9 Skrevet i går, 15:24 Blåttvann skrev (55 minutter siden): Julebord er frivillig. Og hvis man er irritert på sjefen så skjønner jeg at man ikke vil på fest med vedkommede. Men om det er lurt mtp neste års lønnsøkning er vel heller tvilsomt. Og hvis din venninne jobber et sted der man får spandert alt på julebordet så er det jo kjipt gjort å ikke stille når man kan. Ville vært passe uprofesjonelt av sjefen å la manglende oppmøte på julebord (så sant man har meldt avbud på en ryddig måte) gå ut over NESTE ÅRS lønnsøkning? Aldri hørt på maken. Hva slags bedrifter er det dere jobber i, egentlig? 5 3
Kinder Skrevet i går, 15:25 #10 Skrevet i går, 15:25 Man bør ikke stille opp på sosiale arrangementer, nei. Jeg har omtrent aldri deltatt på noen sosiale arrangementer på jobb. Min fritid er «hellig», og jeg deltar kun om jeg har skikkelig lyst. 2 1 1
skeiv-ostepop Skrevet i går, 15:25 #11 Skrevet i går, 15:25 Hvorfor er det ikke greit å ikke delta på julebordet? Å melde seg på når man vet man ikke har tenkt å gå er ugreit. 1
skeiv-ostepop Skrevet i går, 15:28 #13 Skrevet i går, 15:28 Grønnsaksvaffel skrev (Akkurat nå): Er dette et forsøk på å provosere? Åpenbart tenker jeg. 2
AnonymBruker Skrevet i går, 15:29 #14 Skrevet i går, 15:29 AnonymBruker skrev (1 time siden): En gammel venninne fortalte at hun hoppet over julebordet og avlyste samme dagen fordi sjefen ga henne kunn4,5% lønnsøkning og hun har vært der i 10 år. De andre fikk visst mer. Tror ikke jeg ville ha gjort det samme…er ikke greit å skippe julebordet! Hva synes andre - en bør vel stille opp når det er sosiale arrangement? Anonymkode: a443d...ce1 Nei, det bør en ikke. Jobb er jobb, fritid er fritid. Anonymkode: 4304a...01a 1
AnonymBruker Skrevet i går, 15:30 #15 Skrevet i går, 15:30 Julebord er helt frivillig Anonymkode: c6ae6...14d 2
AnonymBruker Skrevet i går, 15:31 #16 Skrevet i går, 15:31 AnonymBruker skrev (1 time siden): En gammel venninne fortalte at hun hoppet over julebordet og avlyste samme dagen fordi sjefen ga henne kunn4,5% lønnsøkning og hun har vært der i 10 år. De andre fikk visst mer. Tror ikke jeg ville ha gjort det samme…er ikke greit å skippe julebordet! Hva synes andre - en bør vel stille opp når det er sosiale arrangement? Anonymkode: a443d...ce1 Jeg har ikke vært på et eneste julebord der jeg jobber nå, og har det toppers med det. 😂 Hvorfor er det viktig for deg at andre gjør ting de ikke vil? Hvorfor tror du at slike ting er frivillig? Anonymkode: 5328f...fe6 2
AnonymBruker Skrevet i går, 15:36 #17 Skrevet i går, 15:36 Julebord er frivillig. Synlig furting er også frivillig. Og neppe sjarmerende for sjefen Anonymkode: 129f1...977 2
AnonymBruker Skrevet i går, 15:37 #18 Skrevet i går, 15:37 Julebord er helt frivillig, ofte jeg har droppet det Anonymkode: 17b25...222
AnonymBruker Skrevet i går, 15:57 #19 Skrevet i går, 15:57 Julebord er helt frivillig og man trenger ingen grunn for ikke og delta. hva var det hun forventet i lønnsøkning, hva fikk de andre? Synes denne protesten er litt sær da. Misliker hun kollegaene og? Tror hun fravær fra julebord vil føre til lønnsøkning? Anonymkode: c4ada...f3f 2
Blåttvann Skrevet i går, 16:05 #20 Skrevet i går, 16:05 superplomme skrev (38 minutter siden): Ville vært passe uprofesjonelt av sjefen å la manglende oppmøte på julebord (så sant man har meldt avbud på en ryddig måte) gå ut over NESTE ÅRS lønnsøkning? Aldri hørt på maken. Hva slags bedrifter er det dere jobber i, egentlig? Handler jo om det mellommenneskelige, som gjerne forverrer seg når den ene blir sur på den andre. Ønsker man høyest mulig lønnsforshøyelse så burde man være "inne" med sjefen. Og det er man ikke om man melder seg "ut". 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå