AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #41 Skrevet 8 timer siden Fra den dagen jeg begynte å se på samboeren min som et barn så løsnet samtidig mange av de konfliktene våre. Enkleste måte å holde henne blid og glad er å være spandabel, spandere middager, kjøpe klær og kosmetikk, gøyale weekendturer og lengre påkostede sydenturer så forduftet våre konflikter.. Og sexlivet det tok seg virkelig opp. Det er nesten så jeg kan måle bedring sexlivet i karat.. Hvis du forstår sammenhengen. Det har ingenting med om du hjelper til hjemme om du spanderer på henne. Akkurat som tenåringene i hjemmet. Jo mer spandabel du er, jo gladere blir hun, jo høyere libido får hun. Prøv det, du vil ikke angre Anonymkode: 00c15...05c
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #42 Skrevet 8 timer siden Ingenting funker; hverken hinting, direkte kommunikasjon eller å stole på at oppdragelse ble gitt skal jeg si deg. har vært sammen med flere menn ila livet og de er gjennomgående noen late drittsekker når det kommer til selvstendig tenking og situasjonsforståelse….. sies på en dag der jeg nå legger inn årene etter å ha jobbet hele helgen på tamp mens han står med hendene i lomma og har en løsning på alt: la vær å gjøre noe som helst. jeg fatter ikke hvordan han skyllebøtte seg selv uten meg. Det hadde ikke gått ….. og joda han lager middag og måler snø. Men han roter noe hinsides… Anonymkode: ed96e...95e
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #43 Skrevet 8 timer siden Hinting er tvetydig kommunikasjon. Menn har mer rake pucker, med få rom for misforståelser. Gjør dere selv en tjeneste, slutt med hinting ovenfor menn. Jeg tenker også at en del av disse arbeidsfordelingsoppgavene også handler om forskjellige krav eller ønsker til hvordan det skal se ut hjemme. Hvis man på et tidlig stadium klarer å finne en middelvei som begge er enige om og tydelig avklare fordelingen så blir det enklere. Hvis en av partene vil ha det helt shinet, vasker hus, klær og alt hver dag, og den andre ikke har det samme behovet så vil det bli gnisninger. Anonymkode: 88ea0...a96 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #44 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja, det er mye bedre å fortelle dette direkte fremfor å hinte for så å bli snurt hvis den andre ikke tar hintet. Dette er heller ikke noe jeg forbinder med å «oppdra» mannen slik det fremstilles i HI. Kvinner har ulike preferanser, blomster er for eksempel ikke så viktig for meg. Det virker heller ikke som at du har fremsatt dette som et slags «krav», men formidlet hva du setter pris på og blir glad for, slik at han ikke behøver å gjette seg til hva du ønsker. Anonymkode: e591f...cb9 Ts her. Når jeg skrev «oppdra i HI, så mente jeg det ikke så bokstavelig. Jeg mente nettopp dette, at man må være tydelig på hva man ønsker i forholdet, alt fra de små ting (som egentlig blir store sammenlagt), som å f.eks kjøpe blomster iblant, eller hvordan man vil bli tatt vare på når man trenger den andre til enten emosjonelt eller fysisk hjelp, osv osv, uansett hva det måtte være man føler mangler og som må blir skuffet over av stort og smått. Jeg har hintet ganske tydelig ang et par ting, og har t.o.m vært veldig tydelig etter hvert, og likevel går det liksom ikke inn. Og når jeg tar det opp igjen, så har han helt glemt at jeg sa det, eller at han ikke hadde plukket det opp, selv om jeg sa det rett ut. Og da begynner man jo å lure på hvor fjern det går an å være. Og for å si det tydelig; jeg har aldri kjeftet eller blitt sur for noe, og jeg har aldri kommet med krav, jeg har bare uttrykt «for meg er det viktig at..» Anonymkode: 91d2c...3bc
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #45 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er der det ligger altså... Du krever totalt unyttige og dyre gaver av han. Og hva får han tilbake? Anonymkode: a5a72...976 Det som skrives i innlegget du siterte kan være et lite eksempel, det kan være flere lignende ting som mangler, som ikke nødvendigvis koster noe, annet enn litt energi, tid og kjærlighet. Sånn er det i alle fall for min del (ts her). Anonymkode: 91d2c...3bc
Littelulla Skrevet 7 timer siden #46 Skrevet 7 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har flere venninner som oppgjennom årene har sagt dette. Det dreier seg om alt fra de små til de større ting, hvordan han bedre kan stille opp, glede den andre og vise kjærlighet, hvordan han bedre kan hjelpe til hjemme med ulike ting, hvordan han bedre kan lytte, og ellers andre småting man stadig blir skuffet over, som ka virke som bagateller, men som sammenlagt ligger en dårlig energi over. Jeg står i den situasjonen nå, i et foreløpig 2 års langt forhold, at jeg stadig blir skuffet av både små og større ting. I starten kunne jeg hinte forsiktig, så har hindringen etter hvert blitt mer tydelig uten at han har plukket det opp, og nå har jeg begynt å bli veldig tydelig. Uten å være sur eller noe, jeg bare sier tydelig rett ut hva jeg ønsker og trenger fra han, når han skuffer meg fordi han ikke gjør det av egen maskin. Er det sånn det ofte er? Også blir mennene bedre på disse tingene på lengre sikt? Anonymkode: 91d2c...3bc Hvorfor er det mennene som er problemet når det er damer som gir vage hint, har forventninger de ikke forteller om og blir sure når mannen ikke er tankeleser? Endret 7 timer siden av Littelulla 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #47 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Du bør vurdere om ikke du og venninnene dine er problemet. For det første : Hinting er feig og ofte passiv aggressiv kommunikasjon. Dvs det er ikke kommunikasjon. Det er en person som krever at andre skal lese tanker fordi man er for dysfunksjonell selv til å klare å føre ærlig og åpen dialog. For det andre: Denne ideen om å "lære opp menn" vitner om et oppblåst selvbilde og total mangel på selvinnsikt. Sitter du og venninnnene dine på en universal fasit? Dere høres ut som noen selvopptatte r**sshøl som krever at kjærestene deres skal tilpasse seg alle små og store nykker (noe de tydeligvis er villige til å gjøre) men ikke motsatt vei... Selvfølgelig må man tilpasse seg hverandre. Folk er forskjellige og man trenger å lære å forstå hva som fungerer best for partneren sin. Men det må gå begge veier. Har du prøvd å tilpasse deg ham? "opplæring", du liksom. Anonymkode: 58741...71a Det var da voldsomt😂 Du drar det helt ut på viddene. Bare et tips: Ingen tar det du sier seriøst når du er nedlatende og kaller andre mennesker stygge ting. Det er lov å snakke til andre mennesker med respekt, også på KG. Anonymkode: 91d2c...3bc
Brunello Skrevet 7 timer siden #48 Skrevet 7 timer siden Skulle likt å se damers reaksjon dersom menn diskuterte om det var behov for å trene opp konene.
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #49 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvorfor velge noen man må forsøke å endre? Anonymkode: 683e9...9ee Ja, det stusser jeg også på. Selvsagt må man tilpasse hverandre, og man endrer gjerne småting ved seg selv i et forhold. Det gjelder selvsagt begge parter. Men å bli sammen med noen jeg måtte drive opplæring på og endringsarbeid, hadde jeg ikle giddet! Anonymkode: cc48a...0d8
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #50 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ja, det stusser jeg også på. Selvsagt må man tilpasse hverandre, og man endrer gjerne småting ved seg selv i et forhold. Det gjelder selvsagt begge parter. Men å bli sammen med noen jeg måtte drive opplæring på og endringsarbeid, hadde jeg ikle giddet! Anonymkode: cc48a...0d8 Det er ikke så svart-hvitt. Det er veldig vanskelig å finne en man matcher 100% med, hvor alt fungerer, hvor man blir sett og elsket på best mulig måte. Vi har alle vår historie og våre sår fra tidligere som vi bærer med oss inn i nye forhold, som har gjort oss til den vi er i dag. Vi har alle våre triggere som kommer frem i forhold med mennesker vi har nær. Det har jeg, og det har også kjæresten min. Jeg har lært mye om meg selv gjennom de siste 20 årene, og jeg er flink til å se andre, og ta vare på andre. Derfor er det ingenting kjæresten min savner i vårt forhold. Jeg har spurt, for ja, selvsagt skal det gå begge veier, vi må begge tilpasse oss hverandre. Jeg tror bare at menn generelt ofte ikke har like utviklet emosjonell intelligens og modenhet, og hvis man kjenner at det er en del ting her som skuffer og drar ned energien i forholdet, så må man jo prøve å endre på det. Først forsiktig ved lit hinting, deretter i mer og mer klartekst. Man må jo prøve, når man er glad i hverandre og ønsker å få det til. Det er svært sjelden man passer så godt sammen at disse situasjonene ikke oppstår, vil jeg tro. Det har i alle fall aldri skjedd i mitt liv enda. Og dess eldre man blir, dess mer vanskelig blir det å tro på at noe sånt eksisterer. Så da må må bygge og endre så godt man kan. Anonymkode: 91d2c...3bc
Rødvinsfilosofen Skrevet 5 timer siden #51 Skrevet 5 timer siden Har møtt «my fair share» av «manne-babyer». Menn som har oppført seg som om de har gjort meg en stor tjeneste - hvis de har handlet på butikken, før jeg har laget maten, til oss begge. Voksne menn som verken takker for maten eller rydder bort sin egen tallerken, etter å ha kommet (for sent) til dekket bord. Jeg har aldri lyktes med å endre en mann nevneverdig. Ubrukelige menn oppfører seg ikke ubrukelig fra dag én. Det skjer snikende. Over tid. Heldigvis er ikke alle menn fullstendig håpløse. Har flere kamerater som er veldig flinke til å pleie kjærligheten, også etter tyve år sammen med sine kjære. De står opp tidlig i helgene og baker brød eller rundstykker. Varter opp kona med kaffe eller frokost på sengen. De kan spontankjøpe blomster på en onsdag «bare fordi». Sier «Hei, jenta mi!» eller «Glad i deg, jenta mi!» i andres påhør, uten å bli flaue. En venn av meg pleier å oppgradere rommet til kona når hun er på reise, bestille roomservice, eller annen små-luksus. Det koster jo litt penger, men han gjør andre søte ting òg. Måker et hjerte i snøen og ber henne titte ut. Hvis han legger seg før henne så kan han legge seg på hennes side av senga, og ruller over til sin side når hun kommer. Da får frossenpinnen «ferdig oppvarmet seng». Det er slike menn som gir meg virkelig troa ♥️ Samtidig som de setter en skyhøy standard.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå