AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #1 Skrevet 11 timer siden Jeg har flere venninner som oppgjennom årene har sagt dette. Det dreier seg om alt fra de små til de større ting, hvordan han bedre kan stille opp, glede den andre og vise kjærlighet, hvordan han bedre kan hjelpe til hjemme med ulike ting, hvordan han bedre kan lytte, og ellers andre småting man stadig blir skuffet over, som ka virke som bagateller, men som sammenlagt ligger en dårlig energi over. Jeg står i den situasjonen nå, i et foreløpig 2 års langt forhold, at jeg stadig blir skuffet av både små og større ting. I starten kunne jeg hinte forsiktig, så har hindringen etter hvert blitt mer tydelig uten at han har plukket det opp, og nå har jeg begynt å bli veldig tydelig. Uten å være sur eller noe, jeg bare sier tydelig rett ut hva jeg ønsker og trenger fra han, når han skuffer meg fordi han ikke gjør det av egen maskin. Er det sånn det ofte er? Også blir mennene bedre på disse tingene på lengre sikt? Anonymkode: 91d2c...3bc 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #2 Skrevet 11 timer siden - hintingen, ikke hindringen Anonymkode: 91d2c...3bc
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #3 Skrevet 11 timer siden Noen blir bedre, andre fortsetter i samme tralten og det ender med et sjokkere brudd. Anonymkode: 040e0...291
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #4 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): I starten kunne jeg hinte forsiktig Der er hva du feila på. en man tar ALDRI et hint. Vi er ikke tankelesere. Hadde du sagt klart fra fra starten så kanskje ting kunne blitt bra. Nå etter 2 år med hinting har du ødelagt for dere begge. Hva er det med damer og tro at andre kan lese tanker? Anonymkode: e1c5e...577 5 4
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #5 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Også blir mennene bedre på disse tingene på lengre sikt? Anonymkode: 91d2c...3bc Hvorfor velge noen man må forsøke å endre? Anonymkode: 683e9...9ee 9 4
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #6 Skrevet 11 timer siden Har samme erfaring. Menn i 30-årene som må oppdras i alt fra å holde det decent hjemme, til å vise helt grunnleggende omsorg. Er 31 år og opplever at flere jevngamle jeg har datet de siste årene oppfører seg som selvopptatte barn. Utrolig lite sexy. Anonymkode: 67192...8bf 5 2
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #7 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor velge noen man må forsøke å endre? Anonymkode: 683e9...9ee Fordi det gjelder så utrolig mange, menn som har kvaliteter som kvinner ofte tiltrekkes av (høy emosjonell intelligens, evne til å vise omsorg og ta i et tak hjemme) er ofte allerede i forhold. Dette er hvertfall min opplevelse (dater i aldersspennet 30-35 år). Da må man ta til takke med resterende og prøve å gjøre det beste ut av det🤷♀️ Anonymkode: 67192...8bf 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #8 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg har flere venninner som oppgjennom årene har sagt dette. Det dreier seg om alt fra de små til de større ting, hvordan han bedre kan stille opp, glede den andre og vise kjærlighet, hvordan han bedre kan hjelpe til hjemme med ulike ting, hvordan han bedre kan lytte, og ellers andre småting man stadig blir skuffet over, som ka virke som bagateller, men som sammenlagt ligger en dårlig energi over. Jeg står i den situasjonen nå, i et foreløpig 2 års langt forhold, at jeg stadig blir skuffet av både små og større ting. I starten kunne jeg hinte forsiktig, så har hindringen etter hvert blitt mer tydelig uten at han har plukket det opp, og nå har jeg begynt å bli veldig tydelig. Uten å være sur eller noe, jeg bare sier tydelig rett ut hva jeg ønsker og trenger fra han, når han skuffer meg fordi han ikke gjør det av egen maskin. Er det sånn det ofte er? Også blir mennene bedre på disse tingene på lengre sikt? Anonymkode: 91d2c...3bc Dette er dysfunksjonelt, ts. Man velger en partner man liker - slik han eller hun er. Man velger ikke et barn man tenker «lære opp» eller manipulere til annen adferd. Det har intet med verken kjærlighet eller likeverd å gjøre. De her «rådene» kommer fra en tid da folk ikke valgte partner av romantiske årsaker, men mer som en forretningsavtale. Og da var ikke respekt, likeverd, ærlighet eller kjærlighet på agendaen. Og i slike relasjoner må manipulasjon, vold og annen uønsket adferd forventes. Men dette er 2025. Du kan vente til du treffer en partner like oppegående som deg uten at det har en eneste negativ konsekvens for deg. Eller du kan ta til takke med et forhold preget av fortidens ukultur og akseptere at det valget gir deg nedsatt livskvalitet. Og det er fortjent. Men din partner fortjener ikke at du tar til takke - det er løgn og bedrag. Dersom alle du har valgt å omgåes har valgt seg denne meningen? Da er du i dårlig selskap. Bytt omgangskrets før også du blir like dysfunksjonell. Anonymkode: 9d072...974 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #9 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Fordi det gjelder så utrolig mange, menn som har kvaliteter som kvinner ofte tiltrekkes av (høy emosjonell intelligens, evne til å vise omsorg og ta i et tak hjemme) er ofte allerede i forhold. Dette er hvertfall min opplevelse (dater i aldersspennet 30-35 år). Da må man ta til takke med resterende og prøve å gjøre det beste ut av det🤷♀️ Anonymkode: 67192...8bf Nei. Anonymkode: 9d072...974 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #10 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Fordi det gjelder så utrolig mange, menn som har kvaliteter som kvinner ofte tiltrekkes av (høy emosjonell intelligens, evne til å vise omsorg og ta i et tak hjemme) er ofte allerede i forhold. Dette er hvertfall min opplevelse (dater i aldersspennet 30-35 år). Da må man ta til takke med resterende og prøve å gjøre det beste ut av det🤷♀️ Anonymkode: 67192...8bf Jeg ser også at det gjelder mange menn. De må oppdras. De kan ha mange fine kvaliteter, og vi kan være veldig glad i dem, men når vi stadig blir skuffet så er det bedre å snakke om hva vi forventer og ønsker, enn å gå fra forholdet og over i et nytt forhold, for i det nye forholdet er det rimelig sikkert at man må gjennom samme prosess uansett😆 Anonymkode: 91d2c...3bc 5
Trolltunge Skrevet 10 timer siden #11 Skrevet 10 timer siden Etter et langt ekteskap har jeg iallefall lært at hinting er kvinnespråk menn ikke skjønner. Og at man må forvente og behandle mannen som en voksen ansvarlig partner, med selvfølge, for å ha en voksen partner. Legger man lista der at man tenker at mannen er en uansvarlig person man må ivareta og lære opp, så får man akkurat en slik uansvarlig partner. Tydelig kommunikasjon må imidlertid til, og det er umodent av kvinnen om hun ikke kommuniserer klart og tydelig. 5 4
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #12 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ser også at det gjelder mange menn. De må oppdras. De kan ha mange fine kvaliteter, og vi kan være veldig glad i dem, men når vi stadig blir skuffet så er det bedre å snakke om hva vi forventer og ønsker, enn å gå fra forholdet og over i et nytt forhold, for i det nye forholdet er det rimelig sikkert at man må gjennom samme prosess uansett😆 Anonymkode: 91d2c...3bc Hvilke forventninger og ønsker fra mannen sin side må kvinner finne seg i at de må innfri da? Anonymkode: 683e9...9ee 2 2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #13 Skrevet 10 timer siden Ville heller funnet en som klarer disse tingene av seg selv. Det gjorde jeg han skuffer eller sårer meg aldri. Anonymkode: a180b...701 2 3 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #14 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er dysfunksjonelt, ts. Man velger en partner man liker - slik han eller hun er. Man velger ikke et barn man tenker «lære opp» eller manipulere til annen adferd. Det har intet med verken kjærlighet eller likeverd å gjøre. De her «rådene» kommer fra en tid da folk ikke valgte partner av romantiske årsaker, men mer som en forretningsavtale. Og da var ikke respekt, likeverd, ærlighet eller kjærlighet på agendaen. Og i slike relasjoner må manipulasjon, vold og annen uønsket adferd forventes. Men dette er 2025. Du kan vente til du treffer en partner like oppegående som deg uten at det har en eneste negativ konsekvens for deg. Eller du kan ta til takke med et forhold preget av fortidens ukultur og akseptere at det valget gir deg nedsatt livskvalitet. Og det er fortjent. Men din partner fortjener ikke at du tar til takke - det er løgn og bedrag. Dersom alle du har valgt å omgåes har valgt seg denne meningen? Da er du i dårlig selskap. Bytt omgangskrets før også du blir like dysfunksjonell. Anonymkode: 9d072...974 Jeg er uenig med deg. Jeg har levd i noen år, og har vært i noen forhold, og fått innsyn i andres forhold. Dette er noe som går igjen, selv om man elsker og respekterer hverandre. Mange menn (jeg sier ikke at alle er sånn) trenger å læres opp til å f.eks lytte på en god måte, og til vise emosjonell støtte. De trenger å læres opp til å hjelpe til med husarbeid, og til å ta initiativ til dette på egen hånd. Og de trenger å få høre med klartekst hva man savner i forholdet, hva som er viktig for deg, dersom mangelen på disse tingene gjør at man føler skuffelse og nedsatt livskvalitet. Men jeg sier også at mannen må si fra dersom de savner noe fra meg. Men han savner ikke noe, for jeg er god på å vise emosjonell støtte, jeg er god på å se han og lytte til han, og gjøre ting for han jeg vet han setter pris på. Det er ingen forhold som er 100% bra fra første stund, forhold må jobbes med, og man må si fra hva man savner. Og man må være tydelig, har jeg skjønt. Anonymkode: 91d2c...3bc 1 3
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #15 Skrevet 10 timer siden Hm, jeg er usikker egentlig. Hos de jeg kjenner så er hint’er et must men hos meg ikke. 🤷♀️Mannen min er omsorgsfull, gjør alt for meg, må sjeldent be om noe, lager middag og ordner det fint rundt huset, resten tar jeg. Han er kjærlig mot meg og vil gjøre alt for meg, jeg skal ikke slite meg ut.😅 Noen ganger må jeg jage ham ut av kjøkkenet fordi han blander seg når jeg lager middag f.eks. han vil hjelpe å kutte opp diverse eller vaske opp. Så vil nok si jeg er heldig men på den andre siden synes jeg noen ganger at han gjør for mye. Anonymkode: e418d...b96
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #16 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hvorfor velge noen man må forsøke å endre? Anonymkode: 683e9...9ee Fordi et godt forhold utvikler seg over tid. Ingen av oss er statiske. Det handler heller ikke om å endre hverandre, men at partneren vet hva man setter pris på, hvordan man føler seg elsket, og altså hvordan man dyrker forholdet slik at det varer. Ingen er tankelesere, hverken kvinner eller menn. Anonymkode: 8b978...e64 1 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #17 Skrevet 10 timer siden Jeg forstår ikke helt hva dette gjelder. Begge parter i et forhold må tilpasse seg hverandre, og det virker som en helt skrudd innstilling at man skal forme en annen person til å danse etter ens egen pipe hele tiden. Hvor langt ute er disse mennene egentlig, om de ikke evner å vise emosjonell støtte? Eller kan det tenkes at enkelte kvinner krever litt mye, som at denne støtten må gis på en veldig spesifikk måte? Som kvinne kan jeg si at jeg ikke hadde orket å leve med en mann som krevde at alle følelser skulle analyseres og valideres hele tiden. Og hinting er ikke en skikkelig form for kommunikasjon, i hvert fall ikke om det gjelder noe som en selv anser som viktig. Anonymkode: e591f...cb9 4 4
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #18 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Dette er dysfunksjonelt, ts. Man velger en partner man liker - slik han eller hun er. Man velger ikke et barn man tenker «lære opp» eller manipulere til annen adferd. Det har intet med verken kjærlighet eller likeverd å gjøre. De her «rådene» kommer fra en tid da folk ikke valgte partner av romantiske årsaker, men mer som en forretningsavtale. Og da var ikke respekt, likeverd, ærlighet eller kjærlighet på agendaen. Og i slike relasjoner må manipulasjon, vold og annen uønsket adferd forventes. Men dette er 2025. Du kan vente til du treffer en partner like oppegående som deg uten at det har en eneste negativ konsekvens for deg. Helt enig!! Veldig bra skrivet! Hvis du gir opplæring til mannen din, får han rollen som barn, og du får rollen som mor. (Høres det kjent ut, fra alle trådene her på KG? ) Eller du får rollen som lærer og han som elev. Og det er ikke bra for forholdet. Moren hans burde ha gitt ham opplæring. Eller han må ta initiativ og ansvar selv og for eksempel ta et kurs. Eller dere kan gjøre det sammen, ta kurs. Anonymkode: 442e1...db0 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #19 Skrevet 10 timer siden Velg heller en partner som ikke trenger opplæring i det å være voksen og i et romantisk forhold? Anonymkode: ce759...460 3
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #20 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Helt enig!! Veldig bra skrivet! Hvis du gir opplæring til mannen din, får han rollen som barn, og du får rollen som mor. (Høres det kjent ut, fra alle trådene her på KG? ) Eller du får rollen som lærer og han som elev. Og det er ikke bra for forholdet. Moren hans burde ha gitt ham opplæring. Eller han må ta initiativ og ansvar selv og for eksempel ta et kurs. Eller dere kan gjøre det sammen, ta kurs. Anonymkode: 442e1...db0 Hvorfor er det alltid mors oppgave å gi denne opplæringen alene? Hvorfor nevnes aldri far? Anonymkode: e591f...cb9 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå