Pingleton Skrevet 2 timer siden #1 Skrevet 2 timer siden (endret) Hei! Som tittelen sier: Jeg bor alene, og trenger tips fra dere andre som bor alene! Må hele tiden kaste masse mat fra kjøleskapet som har blitt dårlig fordi jeg ikke har rukket å spise det opp. Og det vil jeg virkelig unngå - både økonomisk og for å slippe å kaste så mye mat. Jeg har ingen frys, som jo et en stor del av problemet. Spiser ikke kjøtt. Tips og triks? Har dere foreksempel ideer til retter man kan ha som rester i kjøleskapet over mange dager uten å bli dårlige? Eller tips til hvordan man kan oppbevare matvarer (brød, osv) for at det skal vare så lenge som mulig? Endret 2 timer siden av Pingleton
Abra Skrevet 2 timer siden #2 Skrevet 2 timer siden Lag middag utifra det som ligger i datodisken hver dag.
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Skrevet 2 timer siden Pingleton skrev (32 minutter siden): Må hele tiden kaste masse mat fra kjøleskapet som har blitt dårlig fordi jeg ikke har rukket å spise det opp. Og det vil jeg virkelig unngå - både økonomisk og for å slippe å kaste så mye mat. Jeg har ingen frys, som jo et en stor del av problemet. Du kjøper for mye. Slutt med det. Anonymkode: 68a2c...d12
AnonymBruker Skrevet 27 minutter siden #4 Skrevet 27 minutter siden Det holder seg ikke lenger fordi du lager en rett av det. Du må bare spise det du har. Jeg har alltid bodd alene, men ikke uten frys. Men jeg har heller aldri brukt frysen til rester. Det er bare å ikke handle mer enn du spiser, og se i kjøleskapet før du handler, og spise det du har. Brød har jeg alltid spist opp før det blir dårlig. Spiser du kanskje veldig lite? Da er det jo litt vanskeligere å få spist opp et brød alene. Anonymkode: 1c4b5...9d0
AnonymBruker Skrevet 24 minutter siden #5 Skrevet 24 minutter siden kjøpe en liten frys? Det er utrolig praktisk, man kan kjøpe brukt også, og man får frysere som er små, på størrelse med en vaskemaskin. Anonymkode: cdfd0...417 1
AnonymBruker Skrevet 22 minutter siden #6 Skrevet 22 minutter siden https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/kjoleskap-frysere/fryseboks/logik-fryseboks-lcf95w23e/633644 1500 kr, helt ny Anonymkode: cdfd0...417 1
AnonymBruker Skrevet 19 minutter siden #7 Skrevet 19 minutter siden For det første må du ikke kjøpe mer enn du greier å spise opp. Så får du kjøpe deg en fryser evt større kjøleskap med fryser. Er jo ikke enkelt å gi noen konkrete tips om matretter når du ikke sier hva du pleier å ha for mye av. Men du kan lage en gryte eller suppe av det du har liggende. Anonymkode: dcc6e...f51
AnonymBruker Skrevet 10 minutter siden #8 Skrevet 10 minutter siden Som flere allerede har skrevet, ikke kjøp mer enn du spiser. Det er vanskelig å gi råd uten å vite hva slags mat du må kaste. Pålegg - begrens utvalget og hold deg til varer med lang holdbarhet. Grønnsaker - lag grønnsaksuppe eller stuinger og mos der du bruker det du har. Middagsrester - spis kombinert med annen mat du har. Anonymkode: 59a31...f7b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå