AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Skrevet 7 timer siden Leser at man har krav på 12 mnd permisjon tilsammen ( mor og far ) men at mor eks kan ta 12 mnd til ( ulønnet ) Jeg har funnet ut at jeg ønsker 12 mnd totalt . Jeg skal ha mødre kvote + felles , så kommer mannen med sin del. Men siden jeg ønsker mer , kan jeg ha det samtidig med mannen ? Ønsker liksom ikke å jobbe i 3 mnd , for så å ha fri igjen .jeg har søkt engangsstønad siden jeg bare har en liten stilling . Anonymkode: 8ab03...1a9
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Skrevet 7 timer siden Det er ganske vanlig å ta ut ferie om man har det til overs . Snakket med ei på NAV når jeg skulle søke foreldrepenger, og hun sa at de aller fleste tar ut ferie etter endt permisjon for å bli lengre hjemme. Om du vil ta ut ulønnet etter det igjen, er jo opp til deg 😁 Anonymkode: 50bb7...af7
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Skrevet 7 timer siden Om du har søkt engangstønad, så har du ikke rett på permisjon. Da har du bare engangsstønad. For at far skal få lov til å ta sin permisjon, må du være i aktivitet om han skal ha mer enn ti uker. Anonymkode: a3080...512
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #4 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Leser at man har krav på 12 mnd permisjon tilsammen ( mor og far ) men at mor eks kan ta 12 mnd til ( ulønnet ) Jeg har funnet ut at jeg ønsker 12 mnd totalt . Jeg skal ha mødre kvote + felles , så kommer mannen med sin del. Men siden jeg ønsker mer , kan jeg ha det samtidig med mannen ? Ønsker liksom ikke å jobbe i 3 mnd , for så å ha fri igjen .jeg har søkt engangsstønad siden jeg bare har en liten stilling . Anonymkode: 8ab03...1a9 Mannen har vel bare rett på 10 uker om du ikke jobber/studerer. Om du har engangsstønad får du ikke mødrekvote og felleskvote. Anonymkode: f97f1...0b3
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #5 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Mannen har vel bare rett på 10 uker om du ikke jobber/studerer. Om du har engangsstønad får du ikke mødrekvote og felleskvote. Anonymkode: f97f1...0b3 Dette kan ikke stemme Anonymkode: 8ab03...1a9
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette kan ikke stemme Anonymkode: 8ab03...1a9 Anonymkode: f97f1...0b3
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Skrevet 5 timer siden Dessverre så stemmer det. Du frasier deg rett til foreldrepenger ved å få engangsstønad. Engangsstønad blir stort sett bare brukt av de som studerer eller er ufør. Anonymkode: a3080...512
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå