AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Nylig begynt i en jobb innenfor helse og omsorg. Det er ekstremt belastende, helt jævlig! Ekstremt mange slutter. Det er ekstremt sykefravær, hver eneste uke er noen borte, og det er nesten ingen vikarer som vil jobbe her. Så det er flere brudd på arbeidsmiljøloven når det kommer til antall timer man kan jobbe. Flere beordringer. Denne jobben er noe av det verste jeg har vært borti i livet og jeg har vært borti mange belastende jobber. Flere som er på opplæring her drar hjem etter et par timer fordi det er så sinnsykt det som foregår her. Jeg skjønner at jeg bør finne ny jobb, men er det noe vi kan kreve fra arbeidsgiver for å gjøre jobben mindre belastende? Anonymkode: 5b238...8b7 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden Hva sier de som har jobba der lenge? Har de prøvd alt? Og hva slags avdeling er dette? Anonymkode: a491c...e11
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Flere beordringer. Jeg skjønner at jeg bør finne ny jobb, men er det noe vi kan kreve fra arbeidsgiver for å gjøre jobben mindre belastende? Anonymkode: 5b238...8b7 Planlegg slik at dere ikke kan beordres. Alkohol løser dette. Så får leder ta ansvar. Anonymkode: 3bf9b...ccc 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva sier de som har jobba der lenge? Har de prøvd alt? Og hva slags avdeling er dette? Anonymkode: a491c...e11 Det er ingen som har jobbet her lenge. Lengste har vel jobbet et knapt år. Men det er så belastende at alle som hadde jobbet en stund har sluttet. Det er en autisme-avdeling. det er noe av det mest jævlige jeg har vært borti. Greier ikke å gjøre en god jobb heller når det bare er brannslukking hele tiden. Det er helt fryktelig å være her. Anonymkode: 5b238...8b7
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Skrevet 1 time siden Arbeidstilsynet. Anonymkode: 89fd7...800 1 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Skrevet 1 time siden Tillitsvalgte? Verneombud? Pårørende? Anonymkode: a491c...e11
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #7 Skrevet 1 time siden Sånn er det jevnt over på sykehjem og hjemmehjelp Anonymkode: c2004...bf8
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Sånn er det jevnt over på sykehjem og hjemmehjelp Anonymkode: c2004...bf8 Se for deg dementavdeling, men 100 ganger verre. Har jobbet på sykehjem, og det er mye mindre belastende enn denne jobben. Jeg så for meg at jobben skulle være krevende, men kunne aldri forestilt meg hvor ille det faktisk var. Anonymkode: 5b238...8b7
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Skrevet 1 time siden Finnes det virkelig egen autismeavdeling? Hvor mange pasienter er det, og hvor mange på vakt? Anonymkode: a491c...e11
AnonymBruker Skrevet 55 minutter siden #10 Skrevet 55 minutter siden Varsle verneombud i første omgang, og be vedkommende ta kontakt med øvre ledelse (kommunalsjef hvis dette er kommune). Vil tro det må på plass mer bemanning i en overgangsfase, og kanskje faglig veiledning av de ansatte. Er det krise får de leie inn private selskaper for å bidra med bemanning til det har roet seg. Det har vi gjort i flere tilfeller, og det er nesten alltid autismeavdeling det da har dreid seg om. Det krever veldig høy faglig kompetanse. Anonymkode: 8fa68...7a4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå