Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Flommet over med annonser i lang tid, men det kan jeg forstå. Deretter helt uvesentlige gruppeforslag som er milevis unna å være relevante, mest på grunn av lokasjonen (danske grupper til og med), men også hobbyer jeg aldri har søkt opp. I tillegg får jeg varsel om kommentarer/likes veldig lenge etterpå, kommentarer står dobbelt, modereringen er helt horribel og nå får jeg også opp masse forslag om å følge randoms. Jeg har ikke noe ønske om å følge "Ole Hansen" etc. Aner ikke om noen av disse totalt ukjente folka er influensere eller hva som er greia, men er gjerne godt voksne mennesker.

Facebook må være den mest dysfunksjonelle nettsiden/appen jeg kjenner til.

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg angrer veldig på å ha hatt profil på Facebook. Jeg har ikke vært der inne på 10 år, men kan ikke slette profilen, fordi det er så mange bilder der inne, som jeg ikke har andre steder, men som jeg ikke får lastet ned fra dem. Jeg har forsøkt flere ganger, men får ikke åpnet filen de sender meg. 10 år med bilder som har forsvunnet hvis jeg sletter. OG det er mange i samme situasjon har jeg forstått. Som ikke har lagret i skyer før de kvittet seg med mobilene de hadde før ca 2015.

Anonymkode: 1c16a...976

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg angrer veldig på å ha hatt profil på Facebook. Jeg har ikke vært der inne på 10 år, men kan ikke slette profilen, fordi det er så mange bilder der inne, som jeg ikke har andre steder, men som jeg ikke får lastet ned fra dem. Jeg har forsøkt flere ganger, men får ikke åpnet filen de sender meg. 10 år med bilder som har forsvunnet hvis jeg sletter. OG det er mange i samme situasjon har jeg forstått. Som ikke har lagret i skyer før de kvittet seg med mobilene de hadde før ca 2015.

Du kan da lagre de på egen telefon? 

Vil jo selvfølgelig ta tid... 

Anonymkode: 54d9b...77f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan da lagre de på egen telefon? 

Vil jo selvfølgelig ta tid... 

Anonymkode: 54d9b...77f

Har gjort det med noen. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke hatt Facebook på over 10 år. Slettet det etter få år og har ikke angret et sekund. 
Livet er så mye mer enn å sitte på some 

Anonymkode: d84bd...3bf

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

I følge Facebook kan profil lastes ned i HTML eller JSON format.

HTML skal være mulig å åpne med en nettleser. JSON er egnet for import til annen tjeneste som støtter formatet.

https://m.facebook.com/help/www/212802592074644?locale=nb_NO#

Sitat

Når du ber om en kopi av informasjonen din på Facebook, kan du velge å motta den i HTML- eller JSON-format:

HTML: Et lettlest format for informasjonen din på Facebook. Du mottar en ZIP-fil som åpnes og pakkes ut og inneholder en HTML-fil kalt index som du kan åpne som en nettside i nettleseren din. ZIP-filen inneholder mapper med filer, inkludert bilder og videoer du har bedt om.

JSON: Et maskinlesbart format for informasjonen din som kan gjøre det lettere å overføre informasjonen når du laster den opp til en annen tjeneste.

Du kan også velge kvaliteten på mediefilene dine (bilder, videoer) når du ber om en kopi av informasjonen din. Hvis du velger høyere kvalitet på mediene, blir nedlastingen større og krever mer plass.

Endret av TBL12
Skrevet
TBL12 skrev (1 minutt siden):

I følge Facebook kan profil lastes ned i HTML eller JSON format.

HTML skal være mulig å åpne med en nettleser. JSON er egnet for import til annen tjeneste som støtter formatet.

https://m.facebook.com/help/www/212802592074644?locale=nb_NO#

Det er bildene det er snakk om.
Ikke informasjonen facebook har om vedkommende.

Enkleste er nok bare å laste ned et og et bilde.
Og ta lærdom for framtiden.
Ikke stol på en tjeneste alene for å ta vare på bildene dine

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Slarti skrev (Akkurat nå):

Det er bildene det er snakk om.
Ikke informasjonen facebook har om vedkommende.

Enkleste er nok bare å laste ned et og et bilde.
Og ta lærdom for framtiden.
Ikke stol på en tjeneste alene for å ta vare på bildene dine

Jeg sletter profilen snart. Prøvd å laste det noe. Men det er snakk om bilder fra ca 2008-2014. Hvor så og si alt er borte 😑 Savner gamle album. Vi har skaffet oss et polaroid kamera og et digitalkamera nå. Det er 15 år der nesten alt ble tatt med mobiler, som nå er ødelagt eller borte vekk. Stoler ikke på disse skyene heller. Men mye ligger der fra siste 10 år. får se å få det ned på en harddisk.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er dritlei av FB, men bruker det både i jobbsammenheng og fritidssammenheng. Det siste året flommer feeden min over av nesten bare falske nettbutikker, og jeg blir så fortvilet på vegne av alle de som blir lurt til å handle på "norske" nettbutikker som drives fra Kina og eller er styrt fra Norge og bruker dropshipping fra Kina. Folk tror de får varer som ser ut som på bilder laget med KI. 

Anonymkode: 70dde...18c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Facebook har blitt en usympatisk drittsekkside. FB driter mye i algoritmer og hva du prøver å stille innpå at du er interessert i og ikke. Den kommer med helt rare og koko forslag. Min side har fått for seg at jeg kun skal være opptatt av overgangsalderen og litt opptatt av fibromyalgi. Jeg er ikke "rammet" av noen av delene, men det driter FB en lang i, for alt jeg skal se, omhandler dette. Særlig OVERGANGSALDEREN!!!!! I alle temaer, alle reklamer, alle grupper, ALT - så har de valgt ut innlegg som andre har skrevet om dette. Ja, og så noe om fibromyalgi. Jeg er som sagt ikke plaget med noe av det, men siden jeg er kvinne og ikke 30 år lenger, så skal det altså GNIS INN at dette skal jeg interessere meg om, selv om jeg prøver å overse eller gir tilbakemelding.

Det andre er at jeg også får opp helt random innlegg fra andre. Men ikke helt hva som helst. Neida! Det sto  her en dag: "Min bror sovnet inn av kreft i kveld, det var svært trist." Noe i den duren.  En i Ålesund eller noe jeg aldri har sett noe til eller har felles venner med. Det eneste som er felles, og som FB vet, er at min søster døde av kreft for en stund tilbake. Så derfor får jeg kanskje opp sånne random ekle innlegg jeg ikke vil se?? 

Og så er det all reklamen, men den har vi vært gjennom noen ganger før.  Vi bare nevne hvor lei jeg er endeløs tights-reklame med rævva trykt opp i skjermen. 

Reels er hjernedød kopi fra Tiktok og umulig å skjule. 

Det ser i det hele tatt ut til at apper/plattformer/some tar mindre og mindre hensyn til våre preferanser til innhold og bare kjører på med det de selv vil at vi skal se. 

Fordelen med FB? Grupper jeg skriver i, og det finnes fortsatt folk som skriver lengre og interessante tekster med tilhørende kommentarer. Det får du ikke mange andre steder i dag. 

Anonymkode: 7ca55...832

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

hvem i all verden henger egentlig på Facebook lenger? 😃

vi er jo snart i 2026, for pokker. 

Anonymkode: 1e81a...41c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Siste oppdateringen var skikkelig krise, håper de fikser på det snart for aldri har Facebook vært mer rotete.

Anonymkode: 45e5a...bf4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Siste oppdateringen var skikkelig krise, håper de fikser på det snart for aldri har Facebook vært mer rotete.

Anonymkode: 45e5a...bf4

Tviler på om de gidder å rydde opp. De driter i brukerne og brukervennlighet, så lenge de klarer å oppholde oss med et eller annet der som gjør oss avhengige slik at vi ikke sletter oss. Så kan eierne håve inn milliarder på drit og ræl, mens vi får vårt daglige dopaminrush. 

AnonymBruker
Skrevet

Det har blitt dårligere og dårligere. Veldig mye AI genererte innlegg og forslag om grupper som ikke er relevante i det hele tatt. Bare fordi jeg er medlem i noen lokale grupper, så får jeg forslag om lignende grupper helt andre steder i landet. 

Jeg bruker det til noen grupper og ellers følger jeg noen grupper og sider som kan være interessante. 

Anonymkode: 9efae...953

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

hvem i all verden henger egentlig på Facebook lenger? 😃

vi er jo snart i 2026, for pokker. 

Anonymkode: 1e81a...41c

Svært, svært mange og langt flere enn mange vet siden det er mye aktivitet i gruppene.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde slettet facebook for lengst om det ikke var for alle arrangementene som dukker opp der. Greit å følge med på lokale ting som skjer. Er en del lokale grupper med info. Pga barn og skole. 

Men! Fy søren så mye dritt det er! Random grupper og random folk som dukker opp. Har opplevd det samme som TS. Lite relevant for meg å se at xxx døde igår, og begravelsen er den og den dagen, så bor personen i andre delen av landet og det er heller ikke en keg kjenner.. 

Anonymkode: a2ec2...98a

• Liker 2
  • 4 uker senere...
Skrevet

Gleder meg til noen finner opp en ny platform a la Facebook, med grupper, men uten de hersens algoritmene.

Anonymkode: 1b9e9...819

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Gleder meg til noen finner opp en ny platform a la Facebook, med grupper, men uten de hersens algoritmene.

Discover — Bluesky

Begynner i motsetning til norske Hudd å bli stor. (helt uten å fylle opp VG med reklame)
Ingen kommer til å bli like store som facebook.
Men det er vist den plattformen som er størst konkurrent til FB

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.12.2025 den 23.00):

Tja. Hadde vært noe, men jeg tviler på om det skjer. Enshittification is all around. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...