Gå til innhold

Hvor lite sex skal man akseptere i et ekteskap?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
TheLegendBellaGoth skrev (1 minutt siden):

Du burde finne deg ei som kan gi deg både kjærlighet og samleie. Dere er nok kanskje ikke en god match dessverre :) 

Det er åpenbart at TS sin kone har hatt pliktsex med ham i en ti års periode nå, og at den mentale helsen hennes angående seksualitet nå er såpass sønderknust at hun er i konstant fright/fight/flight modus, hvor hun ikke engang tør å gi ham en klem pga redsel for sexpress. Det er svært ødeleggende å ha sex med en person som man følelsesmessig anser som en bror, far eller sønn. 

Anonymkode: 5ae44...96e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er åpenbart at TS sin kone har hatt pliktsex med ham i en ti års periode nå, og at den mentale helsen hennes angående seksualitet nå er såpass sønderknust at hun er i konstant fright/fight/flight modus, hvor hun ikke engang tør å gi ham en klem pga redsel for sexpress. Det er svært ødeleggende å ha sex med en person som man følelsesmessig anser som en bror, far eller sønn. 

Men herregud, snakk om å infantilisere en voksen kvinne! Hvis dette var tilfellet, hvorfor har hun ikke gått for lengst, slik enhver oppegående kvinne hadde gjort? Nei, med mindre det er mishandling, trusler e.l. inn i bildet, er det helt høl i huset å stakkarsliggjøre mennesker for valg de helt frivillig velger å ta hver eneste dag. Man har ansvar for eget liv og egen livssituasjon.

Anonymkode: 7e466...da9

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men herregud, snakk om å infantilisere en voksen kvinne! Hvis dette var tilfellet, hvorfor har hun ikke gått for lengst, slik enhver oppegående kvinne hadde gjort? Nei, med mindre det er mishandling, trusler e.l. inn i bildet, er det helt høl i huset å stakkarsliggjøre mennesker for valg de helt frivillig velger å ta hver eneste dag. Man har ansvar for eget liv og egen livssituasjon.

Hvorfor ingen har brutt forholdet? Det er vel fordi begge setter barnas ve og vel foran eget sexliv.

Anonymkode: 02f3e...46b

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke kvinner. Det er alltid en extern faktor dom årsaker deres utfordringer.

Anonymkode: ec198...883

Skrevet

Tja.

Du nevner en tur, for meg er ikke det noe som øker lyst.

Hvordan er du som partner i Hverdagen AS og i senga da?

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke kvinner. Det er alltid en extern faktor dom årsaker deres utfordringer.

Manglende sexlyst kan skyldes både eksterne og interne faktorer. Depresjon eller langvarig stress er  for eksempel «interne» faktorer som er allment kjent for å kunne gi manglende sexlyst både hos kvinner og menn.

Anonymkode: 1ba2c...691

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Her er det bare å pakke sakene sine og komme seg videre. Livet er for kort til å leve i sølibat som dette. Ikke se på det som ett nederlag. Denne situasjonen er mer regelen enn unntaket i Norge i den tidsepoken vi beginner oss i. Du blir som statistikken på 50%. Hadde ikke orket å brukt mer tid på noe så dødfødt. Jeg garanterer deg at du kommer styrket ut på andre siden. Det er vi mange som har gjort!!

Anonymkode: 1a0ee...0d3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du må forholde deg til partnerens behov, og hvis det er er kvinnen som har mistet lysten så er det hans feil.

Om mannen har mistet gnisten og lysten på kona så er det hans feil.

Samme hvordan du vrir og vender på det, så er alt som skjer i et samliv mannens feil - og det er alltid, uten unntak mannen som må ta grep, ta initiativ og ansvar. 

Om kona har mistet "lysten" på sex så pleier jeg alltid å si til kompisene mine at de bruker for lite penger på henne. Kvinners libido er sterkt knyttet til om mannen bruker penger på de eller ikke. Ta henne med på en weekendferie i nærområdet, spis oftere på restauranter, ta henne med på ovale helgeferier til utlandet, ta henne med på ukesferier til syden osv osv. 

Glem heller ikke å kjøp gaver til henne, kanskje hun trenger et nytt kjede, en ny ring, en ny kåpe, en kjole, hva mer? 

Da vil du fort erfare at mangelen på "lyst" slipper taket og de blir med å danse sengevals i stua eller utfordre seg med litt sengegymnastikk på soverommet. 

Det er faktisk veldig enkelt å holde kvinnens libido høy - alt handler om at du bruker på de. Men ikke kall de promiskuise av den grunn, dette ligger bare latent i deres biologi. 

Anonymkode: 0be96...b11

Jeg tipper at du er 40 år, leier i sokkelleiligheten til mora di, og har hatt sex en gang på tidlig 2000-tall med ei du greide å skjenke full? Ikke uttal deg om ting du ikke har peiling på. 

Sånn ellers, TS: har dere vært i parterapi? 

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo veldig individuelt. Vi har sex ca 1 gang i mnd, og vi trives med det. Vi har ca lik sexlyst. Mange andre hadde nok syntes at det er for lite, andre har sex enda sjeldnere uten at det er et problem. Så hva som er akseptabelt for deg må du jo finne ut av selv, det finnes ikke noen almenn fasit på dette.

Spørsmålet er jo egentlig hvordan du selv prioriterer. Hva er viktig for deg i et forhold. Og hva er alternativene; det er jo slett ikke sikkert at du får oftere sex som singel, og det er heller ikke garantert at du finner en ny dame med høyere sexlyst over tid. Eller kanskje du finner en  ny dame med høy lyst men som mangler andre vesentlige kvaliteter (ikke er trofast eller bruker opp pengene dine f.eks.)

Anonymkode: a0ea4...046

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ha et sexliv i et forhold.

Jeg er kvinne på 44 med mann på 50.

Vi har sex nesten daglig og gjerne 2 omganger i helger og ferier.

Anonymkode: efc04...b3b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Parterapi. Da får dere snakket ut med en tredjepart som ordstyrer. 

Anonymkode: c3848...222

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Parterapi. Da får dere snakket ut med en tredjepart som ordstyrer. 

Anonymkode: c3848...222

Det virker ikke som kona til ts er gira på det. Har du, ts. foreslått parterapi?

• Liker 1
Skrevet

Vi er gift i 16 år og de siste 12 år har vi ikke hatt sex, i det hele tatt. Jeg ville ikke, hadde ikke lyst, null lyst. Mannen min gikk ikke fra meg, han ble. Jeg er vel verdt det. Men plutselig skjedde noe med meg og det over natta. Fikk enorm sexlyst og mannen ble kjempehappy og jeg å. Selv om sex ikke er det aller viktigste i et forhold, så er det deilig når begge har lyst.

Det er opp til deg om du vil gå fra kona di, men du vet aldri, det kan plutselig endre seg. ;) 

Og en ting til, om du gjør ting for henne bare for å få sex, så ikke gjør det, please. Da skjønner jeg kona di.

Anonymkode: 5b473...ae4

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er åpenbart at TS sin kone har hatt pliktsex med ham i en ti års periode nå, og at den mentale helsen hennes angående seksualitet nå er såpass sønderknust at hun er i konstant fright/fight/flight modus, hvor hun ikke engang tør å gi ham en klem pga redsel for sexpress.

hvordan er det åpenbart ut ifra situasjonsbeskrivelsen fra TS? 

Anonymkode: 4f86c...8f4

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Vi er gift i 16 år og de siste 12 år har vi ikke hatt sex, i det hele tatt. Jeg ville ikke, hadde ikke lyst, null lyst. Mannen min gikk ikke fra meg, han ble. Jeg er vel verdt det. Men plutselig skjedde noe med meg og det over natta. Fikk enorm sexlyst og mannen ble kjempehappy og jeg å. Selv om sex ikke er det aller viktigste i et forhold, så er det deilig når begge har lyst.

Det er opp til deg om du vil gå fra kona di, men du vet aldri, det kan plutselig endre seg. ;) 

Og en ting til, om du gjør ting for henne bare for å få sex, så ikke gjør det, please. Da skjønner jeg kona di.

Han har selvfølgelig vært trofast i 12 år, ja…

Anonymkode: c2d1d...4fb

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS velger da også bli i ekteskapet, på tross av at han har vært sterkt misfornøyd med sexlivet og nærheten generelt de siste ti årene.

Hvorfor går ikke han? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Han har selvfølgelig vært trofast i 12 år, ja…

Anonymkode: c2d1d...4fb

Ja, det har han selvfølgelig. Vi begge har opplevd utroskap i tidligere forhold og vet hvor vondt det er. 

Skrevet

Jeg er kvinne, og skal prøve å svare ut fra min virkelighet. Jeg tenner på spenning, og særlig den type spenning som er i starten av et forhold. Når du ikke helt vet hva han tenker, er nysgjerrig på han, og begge anstrenger seg for å vise seg fra sin beste side. Det handler helt enkelt om forelskelse. For at man skal beholde denne følelsen, må begge legge masse innsats i forholdet, være rause og varte hverandre opp. Få hverandre til å føle seg elsket og begjært. Dersom sexen er helt ok,og ikke noe mer enn det, mister jeg fort disse følelsene. Det samme om han ikke er flink til å kysse. Det betyr utrolig mye for min lyst! En god kysser tenner meg. 

De jeg har vært i lange forhold med var ikke noe særlig god til å kysse, og sexen var heller ikke fantastisk. Da sier det seg selv at når hverdagen kommer og den store forelskelsen har lagt seg, så mister jeg også lysten til å kysse og ha sex. Jeg har inntrykk av at de som fortsatt ofte har sex etter mange år sammen, har en god seksuell kjemi. Hvis bare én nyter det, blir det fort pliktsex. Dessverre er det da også sånn at det krever mer innsats av menn til å tilfredsstille kvinner enn omvendt. Der de fleste menn er fornøyde med inn og ut, er det ikke det for kvinner.

Så mitt beste tips er å virkelig lære deg å kjenne kroppen hennes og vite hvilke knapper du må trykke på for å vekke lysten. For jeg kan garantere deg at du gjør noe feil, selv om du sannsynligvis også gjør noe riktig. De mennene jeg har vært sammen med har sjelden klart å mestre dette fullt ut, de er rett og slett for dårlige til å følge med på kroppens signaler, og jeg må si helt konkret i fra om noe gjør vondt eller er ubehagelig. Hver gang, fordi de ikke husker noe fra forrige gang.... Lysten blir mindre og mindre for hver gang meg må forklare hva han må gjøre og ikke gjøre. Vi kvinner vil bare at han skal skjønne det av seg selv, noe som selvsagt ikke er mulig de første gangene, men det burde være helt overkommelig å lære seg over tid hva som funker. 

Håper dette er til hjelp for Ts og andre menn i samme situasjon.

Anonymkode: 45341...5ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...