AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #61 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hei! Jeg lurer på hvor lite sex man skal akseptere i et forhold. Vi har vært gift i 15 år, og hun vil ikke mer. Jeg vet at sette er vanlig, så innlegget er ikke en klage på henne, men mer et spørsmål om jeg skal se realiteten, og gå fra henne. Vi har sex kanskje 3-4 ganger i året, ueg spanderte på henne en romantisk tur for litt siden; og hun ville ikke da heller. Slik har set vært nå i 5-8 år, og jeg er lei. Jeg har prøvd å mye, men det bare virker ikke som at hun forstår eller er interessert i å jobbe for forholdet. Hun er svært opptatt av fase, har motivert meg til å ra en godt betalt jobb osv, men jeg får jo ingen kjærlighet. Og ja, jeg vet at sex ikke er det samme som kjærlighet. Jeg setter sex høyt, men det er også slutt på all annen intimitet.. Jeg har lest at sex en gang i uken er det vanlige. Hva tenker dere ? Anonymkode: bac8d...77f 3-4 ganger i året er trist. Enten er dama aseksuel, eller ikke tiltrukket av deg lenger. Hadde ikke ville blitt værende. Og over så mange år… Huff, får vondt av deg Vi har mer sex enn det i mnd og jeg har vært ekstremt syk av og på siden mars. Men den lille tiden jeg har fått ro fra sykdom, da SKAL jeg ligge med mannen min. Har vært sammen i 17 år. Anonymkode: 40b8a...989 1
Cam03 Skrevet 5 timer siden #62 Skrevet 5 timer siden (endret) Har det vært sånn at så fort det har vært nærhet mellom dere så har det ført til sex eller et ønske om sex fra din side? At hun føler at kyss og kos "må" etterfølges av sex, fordi det er sånn det har vært tidligere? Har du spurt henne hva hun ønsker? Om hun vil at ekteskapet skal fortsette? Og om hun da vil at dere skal være kjærester og ikke bare romkamerater? En samtale mellom dere er kjempeviktig, men kan også være veldig vanskelig. Det er dessverre ikke alltid like lett å prate om sex og hvilke ønsker og behov man har. Og da kan det være lurt å få hjelp og råd av en parterapeut/ sexolog. Uansett så er det vondt å ønske nærhet til ektefellen sin og ikke få det. Du må bestemme deg for hva du vil. Det er ikke viktig hvor ofte det er vanlig å ha sex, for det finnes det ingen fasit på. Fokuset må være på hva dere to trenger og ønsker, og om dette er noe som passer for dere begge. Endret 5 timer siden av Cam03
Trolltunge Skrevet 4 timer siden #63 Skrevet 4 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg tolker det som at turen var et forsøk på å gjenopplive gnisten i forholdet. Han prøver i det minste. Synes du er veldig negativ mot denne mannen @Trolltunge. Ufortjent negativ. Det kan være så enkelt som at de ikke er kompatible når det kommer til sex. Om han finner en dame han passer bedre sammen med så vil ikke dette være en utfordring. Jeg tror mange parforhold lider av nettopp dette. Man skal holde ut for enhver pris og ignorere egne behov, for det blir ikke ansett som legitimt å ha disse behovene. Det er en ganske urettferdig retorikk. Om man virkelig har prøvd det man kan, så synes jeg ikke man skal ha dårlig samvittighet for det. Noen forhold er ment til å vare, mens andre dør ut. Å holde sammen for enhver pris tror jeg ikke er en god løsning, og det vil mest sannsynlig gjøre begge dypt ulykkelige. De er bare ikke ærlige med seg selv, for ærlighet kan gjøre vondt, og det kan såre. Likevel så er det noen ganger det som må til for å komme seg videre. Såpass synes jeg at man skylder seg selv. Man fortjener faktisk det. Anonymkode: e61de...e50 Jeg er heller ikke for å holde sammen for enhver pris, men jeg mener man bør klare å vurdere seg selv også, og gå noen runder, før man går. Man lærer ingenting om seg selv eller hvordan man kan snu rundt vanskelige situasjoner dersom man bare går. Da er man like uklokt i neste sving. Jeg er helt åpen for at jeg kan være urettferdig, men det var som nevnt en presentasjon som av flere årsaker fikk meg til å tenke at her er det en mann som ikke bare kan peke på kona. Veldig sjelden kan man kun peke på den andre generelt, men presentasjon av utfordringene var... ja det ga ikke inntrykk av en mann med god seksuell forståelse akkurat. Utover eget behov. Som virker at å få sex er hva han ønsker, ikke å faktisk ordne problemene som har ført dem hit. Isåfall kommer de ingen vei. Da er løpet kjørt, og om det er som jeg fikk et inntrykk av (kan som nevnt være feil) vil han ikke få noe varig sexliv med noen kvinner. Man kan ikke bevare et sexliv på dårlig seksuell forståelse og å mene seg berettiget til sex likevel. Det går galt. Ønsker han å fikse dette må iallefall første steg være å forstå hvorfor hun ikke lenger ønsker sex, og ta det derifra. Være åpen for at han faktisk er årsaken til dette. Iallefall få greie på årsaken til dette. At hun ikke vil være kjærlig overhodet er et symptom på noe, og ikke grunnårsaken. Uansett hva det bakenforliggende er er det noe han må finne ut av. Endret 3 minutter siden av Trolltunge
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #64 Skrevet 1 time siden Er du dårlig i senga, ts? Etter 12 år med mannen er jeg ikke interessert i sex med han lengre. Jeg er lei av plutselig og hardhendt grafsing mellom bena og på puppene, han han tror at det å dra ut staken er nok så er jeg klar, at det er nok for meg å ta på han eller suge han så er jeg klar. Jeg har kommunisert og overkommunisert hva jeg trenger men det har aldri blitt bedre. Nå onanerer jeg 3-4 ganger i uka og har er mye bedre sexliv med meg selv enn vi noen gang hadde sammen. Jeg er glad i han, og vi har det fint sammen ellers, men jeg er ferdig med dårlig sex. Anonymkode: 33073...66d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå