AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #41 Skrevet 10 timer siden Ingen her kan mene noe om Deres forhold basert på din side av saken. Dette må du snakke med kona om. Mange kvinner mister sexlysten og det trenger ikke handle om mannen. Kvinner som har mye å tenke på, er sliten eller har andre ting mister lysten. jo mer du kjøper dyre ting eller legger til rette for jo mer skjønner hun hva du vil og jo mer strammer det seg. Du må rett og slett ta praten uten å være anklagende og skylde på henne. Anonymkode: 15e9b...de5 2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #42 Skrevet 10 timer siden Du må kjenne etter hva du kan leve med. Krever du sex hver dag, så får du skille deg om kona ikke gidder det, krever du sex to ganger i året får du skille deg om kona ikke gidder det. Og samme for henne. Bedre å skille seg enn om hun må ha sex hun ikke ønsker, mot sin vilje, for å beholde deg. Ingen andre kan si at du må tåle å leve uten sex, eller at hun må legge seg og spre beina for deg x antall ganger i året, det finnes ingen fasit. En gang i uka høres veldig ofte ut etter 15 år, særlig om dere har barn, jeg kjenner ingen som har vært sammen i mer enn fem år som har sex så ofte (av dem jeg kjenner godt nok til å vite sånt). De eneste som har seg som kaniner er de nyskilte med ny kjæreste og sånn. Anonymkode: e6501...cbe 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #43 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hei! Jeg lurer på hvor lite sex man skal akseptere i et forhold. Vi har vært gift i 15 år, og hun vil ikke mer. Jeg vet at sette er vanlig, så innlegget er ikke en klage på henne, men mer et spørsmål om jeg skal se realiteten, og gå fra henne. Vi har sex kanskje 3-4 ganger i året, ueg spanderte på henne en romantisk tur for litt siden; og hun ville ikke da heller. Slik har set vært nå i 5-8 år, og jeg er lei. Jeg har prøvd å mye, men det bare virker ikke som at hun forstår eller er interessert i å jobbe for forholdet. Hun er svært opptatt av fase, har motivert meg til å ra en godt betalt jobb osv, men jeg får jo ingen kjærlighet. Og ja, jeg vet at sex ikke er det samme som kjærlighet. Jeg setter sex høyt, men det er også slutt på all annen intimitet.. Jeg har lest at sex en gang i uken er det vanlige. Hva tenker dere ? Anonymkode: bac8d...77f Om du skal bli eller ikke er helt opp til deg. Hun sitter stille i båten og satser nok på at ungene skal bli litt større, slik at hun kan velge seg selv. Når det kommer til det jeg har uthevet, så fikk jeg et sug i magen, da det minnet meg på min tidligere eks som antok alt han gjorde skulle honoreres med sex. Noe som førte til pliktsex fra min side og gradvis null fysisk kontakt fra min side, da han tolket alt fysisk til en invitasjon om sex. Som sagt han ble en eks.. Anonymkode: f850a...4fd 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #44 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Før det kommer folk inn i tråden og skylder alt på deg, vil jeg si: jeg ville dratt. K42 Anonymkode: c2d1d...4fb Jeg HAR dratt. K42 Anonymkode: baa8b...c3f
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #45 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hei! Jeg lurer på hvor lite sex man skal akseptere i et forhold. Vi har vært gift i 15 år, og hun vil ikke mer. Jeg vet at sette er vanlig, så innlegget er ikke en klage på henne, men mer et spørsmål om jeg skal se realiteten, og gå fra henne. Vi har sex kanskje 3-4 ganger i året, ueg spanderte på henne en romantisk tur for litt siden; og hun ville ikke da heller. Slik har set vært nå i 5-8 år, og jeg er lei. Jeg har prøvd å mye, men det bare virker ikke som at hun forstår eller er interessert i å jobbe for forholdet. Hun er svært opptatt av fase, har motivert meg til å ra en godt betalt jobb osv, men jeg får jo ingen kjærlighet. Og ja, jeg vet at sex ikke er det samme som kjærlighet. Jeg setter sex høyt, men det er også slutt på all annen intimitet.. Jeg har lest at sex en gang i uken er det vanlige. Hva tenker dere ? Anonymkode: bac8d...77f Hun hadde jeg kastet ut. Anonymkode: e1f8f...d50 1
Snok1 Skrevet 6 timer siden #46 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Vi har sex kanskje 3-4 ganger i året, ueg spanderte på henne en romantisk tur for litt siden; og hun ville ikke da heller. Kanskje en del av problemet er at du ser på sex som en transaksjon? 1 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #47 Skrevet 6 timer siden Jeg tenker du må føle på det selv. Vi kan ikke si hva som er rett for deg. Vi har vært sammen i 25 år. Jeg ønsker mere sex enn det jeg har. Og det er helt opp til meg. Han vil ha sex hver dag han. Men jeg sliter med overgangsplager. Jeg blør ofte og lenge. Så vinduet til sex er ikke ofte. Jeg klarer ikke å ha sex når jeg har mensen. Min mann bryr seg ikke om det. Men jeg har en sperre der. Anonymkode: a5cc0...878
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #48 Skrevet 6 timer siden Dumt sted å spørre At du har holdt ut med dette i så mange år er bare trist lesing. Livet er kort og ustabile partnere er ikke noe å kaste bort tid på. Anonymkode: 636b3...8b1 2
Ymse meninger Skrevet 6 timer siden #49 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Du må forholde deg til partnerens behov, og hvis det er er kvinnen som har mistet lysten så er det hans feil. Om mannen har mistet gnisten og lysten på kona så er det hans feil. Samme hvordan du vrir og vender på det, så er alt som skjer i et samliv mannens feil - og det er alltid, uten unntak mannen som må ta grep, ta initiativ og ansvar. Om kona har mistet "lysten" på sex så pleier jeg alltid å si til kompisene mine at de bruker for lite penger på henne. Kvinners libido er sterkt knyttet til om mannen bruker penger på de eller ikke. Ta henne med på en weekendferie i nærområdet, spis oftere på restauranter, ta henne med på ovale helgeferier til utlandet, ta henne med på ukesferier til syden osv osv. Glem heller ikke å kjøp gaver til henne, kanskje hun trenger et nytt kjede, en ny ring, en ny kåpe, en kjole, hva mer? Da vil du fort erfare at mangelen på "lyst" slipper taket og de blir med å danse sengevals i stua eller utfordre seg med litt sengegymnastikk på soverommet. Det er faktisk veldig enkelt å holde kvinnens libido høy - alt handler om at du bruker på de. Men ikke kall de promiskuise av den grunn, dette ligger bare latent i deres biologi. Anonymkode: 0be96...b11 Døh hallo... jeg er kvinne og jeg mener at man kan ikke i et ekteskap bare si at "nei jeg er ikke interessert i sex lenger med deg" og så bare fortsette ekteskapet som om ingenting har skjedd når man VET at mannen føler seg avvist, mangler nærhet og connection og generelt ikke får ha et sexliv lenger dersom ikke ekteskapet skal være åpent. Hvis hun absolutt ikke vil ha sex med han mer og er ikke villig til å møtes på midten engang uten at det er noen spesiell årsak som han eller hun kan jobbe med, så er det mannen som må ta et valg om dette er en relasjon han fremdeles ønsker å være i. 2 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #50 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hei! Jeg lurer på hvor lite sex man skal akseptere i et forhold. Vi har vært gift i 15 år, og hun vil ikke mer. Jeg vet at sette er vanlig, så innlegget er ikke en klage på henne, men mer et spørsmål om jeg skal se realiteten, og gå fra henne. Vi har sex kanskje 3-4 ganger i året, ueg spanderte på henne en romantisk tur for litt siden; og hun ville ikke da heller. Slik har set vært nå i 5-8 år, og jeg er lei. Jeg har prøvd å mye, men det bare virker ikke som at hun forstår eller er interessert i å jobbe for forholdet. Hun er svært opptatt av fase, har motivert meg til å ra en godt betalt jobb osv, men jeg får jo ingen kjærlighet. Og ja, jeg vet at sex ikke er det samme som kjærlighet. Jeg setter sex høyt, men det er også slutt på all annen intimitet.. Jeg har lest at sex en gang i uken er det vanlige. Hva tenker dere ? Anonymkode: bac8d...77f Hvor ofte ein har sex er vel individuelt, og ikkje noe som heter "vanleg".. Sex er ikkje ein rettighet, men skal vel vera lystbetont, og igjennsidig fra begge parter. Når intimiteten, sexen er fraverende har samlivet gått over i en ny fase, og det handler vel mer om eit vennskaplig samliv. Dere har vert saman i 15 år og kanskje er ditt sexbev større en hos din partner, og din partner er "ubrendt på sex". Dersom du spanderte tur på dama iden hensikt at du skulle få innfridd ditt ønske så var det truleg lite taktisk. Sex er noe ein må ha overskudd til. og vera lystbetont. Selv om ein er gift /samboer er det ikkje noen rett å kreve sex av sin partner. Min kone har aldri tatt iniativet til sex, og følgen er blitt at sexen forlengst har vert fraverende i mange år. Å selge hjemmet som ein har brukt år på å bygge opp, det meste av sin energi er heilt uaktuelt. Føler meg ofte mer som en omsorgsperson overfor partner, og har kjempet mye alene. Årsaken til at vi har "vokst ifra hverandre " er samansatt, og konflikter utenfor vårt forhold som ein ikkje rår over . og har ikkje sett eit samlivsbrudd utan konflikter i kjølvannet etterpå. Anonymkode: 76d05...0ee 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #51 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Kvinne her, vært sammen med mannen i 17 år. Vi har vanligvis sex kanskje 3 ganger i uka. Jeg hadde gått hvis jeg var deg, dere er helt klart ikke kompatible som partnere. Noen mener at sex er en viktig del av samlivet, mens andre ikke. Det finnes en bedre dame for deg der ute! Særlig når det høres ut som hun beholder deg kun for penger og status, ikke for DEG - sånn skal ingen behandles! Anonymkode: 7e466...da9 Det bør vera heilt "uakseptabelt " å skilles på grunn av at sexen er fraverende når ein evntl. har barn saman, og samarbeidet om felles barn fungerer. Selvsagt skal barnas behov settes foran sexbehovet hos foreldrene. Anonymkode: 76d05...0ee
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #52 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hei! Jeg lurer på hvor lite sex man skal akseptere i et forhold. Vi har vært gift i 15 år, og hun vil ikke mer. Jeg vet at sette er vanlig, så innlegget er ikke en klage på henne, men mer et spørsmål om jeg skal se realiteten, og gå fra henne. Vi har sex kanskje 3-4 ganger i året, ueg spanderte på henne en romantisk tur for litt siden; og hun ville ikke da heller. Slik har set vært nå i 5-8 år, og jeg er lei. Jeg har prøvd å mye, men det bare virker ikke som at hun forstår eller er interessert i å jobbe for forholdet. Hun er svært opptatt av fase, har motivert meg til å ra en godt betalt jobb osv, men jeg får jo ingen kjærlighet. Og ja, jeg vet at sex ikke er det samme som kjærlighet. Jeg setter sex høyt, men det er også slutt på all annen intimitet.. Jeg har lest at sex en gang i uken er det vanlige. Hva tenker dere ? Anonymkode: bac8d...77f Klassisk runddans dette. Mannen ønsker sex, kvinnen ønsker ikke og melder seg ut fordi kjærtegn og intimitet igjen vil lede til forventninger om sex. Been there, done that. Hun tenner ikke på deg. Kvinner bruker i snitt 7 år fra de begynner å tenke på å forlate sin partner til de faktisk går. Parterapi eller brudd, er min anbefaling. Her ble det brudd, ingen parterapi i verden kunne fått meg til å føle kjærestefølelser for eksen igjen, det hadde gått altfor langt. Anonymkode: 6f95a...a06
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #53 Skrevet 5 timer siden Snok1 skrev (47 minutter siden): Kanskje en del av problemet er at du ser på sex som en transaksjon? Come on… slutt å fiske etter like fra anti sex gjengen. Ja, han er ikke den flinkeste å ordlegge seg men budskapet er det samme som går igjen her på KG og det er at kvinner i langvarige forhold mister sexlysten og ikke gjør noe med det. I tillegg forventer de at mannen ikke søker andre å sex med. Anonymkode: ec198...883 1 1
itiswhatitis Skrevet 5 timer siden #54 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hei! Jeg lurer på hvor lite sex man skal akseptere i et forhold. Vi har vært gift i 15 år, og hun vil ikke mer. Jeg vet at sette er vanlig, så innlegget er ikke en klage på henne, men mer et spørsmål om jeg skal se realiteten, og gå fra henne. Vi har sex kanskje 3-4 ganger i året, ueg spanderte på henne en romantisk tur for litt siden; og hun ville ikke da heller. Slik har set vært nå i 5-8 år, og jeg er lei. Jeg har prøvd å mye, men det bare virker ikke som at hun forstår eller er interessert i å jobbe for forholdet. Hun er svært opptatt av fase, har motivert meg til å ra en godt betalt jobb osv, men jeg får jo ingen kjærlighet. Og ja, jeg vet at sex ikke er det samme som kjærlighet. Jeg setter sex høyt, men det er også slutt på all annen intimitet.. Jeg har lest at sex en gang i uken er det vanlige. Hva tenker dere ? Anonymkode: bac8d...77f Det henger nok sammen med andre ting. Prøv å ha en samtale med henne om hvordan hun har det og hva hun har å deale med. Kanskje vurdere parterapi
Trolltunge Skrevet 5 timer siden #55 Skrevet 5 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (9 timer siden): hvordan er det åpenbart ut ifra situasjonsbeskrivelsen fra TS? Anonymkode: 4f86c...8f4 Jeg må vedkjenne at jeg også tenkte tanken. Det har noe med hvordan ts formulerer seg, fra at spørsmålet i utgangspunktet er hvor lite sex man skal akseptere, som om sex er noe man automatisk kan forvente i et forhold uansett hvordan sexliv og forhold forvaltes, til at han forteller at han inviterte på en tur, på en måte som om det var en voldsom innsats og raust av ham, men så fikk han ikke sex i bytte for slik (voldsom 🙄) "raushet". Samt at dette med at hun har trukket seg bort fra ALL intimitet er et vanlig tegn på at slikt har pågått. Så totalen i alt ts delte tyder på en ganske dårlig seksuell forståelse, og tilsvarende forståelse for å ivareta relasjonen totalt sett. Også fravær av diverse i presentasjonen tyder på det samme. Så kan man ta feil, og ts er bare veldig lite flink til å presentere situasjonen godt, men det han delte, pluss det som ikke finnes i presentasjonen, presenterer en mann som ikke har særlig seksuell forståelse utover at han forstår at han vil ha sex. Om utfordringene ligger her vil ikke ts tjene stort på å gå. Da vil han trolig komme i samme situasjon i neste forhold også. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du er innforstått med at du infantiliserer deg selv og andre kvinner med en slik uttalelse. Det står ikke en bokstav om hva du selv kan gjøre til å bevare din EGEN seksualitet!!! 🤯 Anonymkode: ec198...883 Alvorlig talt, å kommunisere sine ønsker og behov er å ta ansvar for å bevare egen og forholdets seksuelle glød, og menn som ikke evner å lytte til slikt kan ikke kalle kvinnen infantil. Da GJØR hun det hun kan, prøver, men han evner ikke å lytte og følge opp. Menn som må ha beskjed hver eneste gang om hva som fungerer og ikke, uten noe lærekurve, dem går man lei. Om kvinnen skrapte tenner mot din penis hver gang hun ga deg bj, og du måtte si fra hver eneste gang om at det var ubehaglig, men hun gjentok likevel, ville du ikke da gi opp å få vond bj av henne? Og hadde det vært din skyld? Menn må helt faktisk klare å ta tilbakemeldinger også, ellers gir man dem opp, og det ER å ta ansvar for egen seksualitet. Alternativet er jo å gå med på drittsex, og det er IKKE å ivareta sin seksualitet. Endret 5 timer siden av Trolltunge
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #56 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Manglende sexlyst kan skyldes både eksterne og interne faktorer. Depresjon eller langvarig stress er for eksempel «interne» faktorer som er allment kjent for å kunne gi manglende sexlyst både hos kvinner og menn. Anonymkode: 1ba2c...691 Helt enig i at manglende sexlyst kan ofte skyldes eksterne forhold, og problemet kan like gjerne ligge utenfor som innenfor hjemmet, som dårleg arbeidsmiljø, bomiljø, venner, familiekonflikter. Forhold som ein ikkje rår over, men som kan utløse en mental forstyrrelse / depresjon hos partneren, og det handler om empati. Idag er dei fleste foreldre yrkesaktive, og kombinasjonen hjem, og arbeid har vel synt seg å vert ein av de største utfordringer i mange parforhold. Skjevdeling av det økonomien i parforholdet blir det sjelden fokusert på, og er vel forlengst avdekt at økonomiske årsaker er utslagsgivende selvmord hos mange menn. Anonymkode: 76d05...0ee
911 Skrevet 5 timer siden #57 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): du forstår dette er på overtid, dere skulle gjort raske beslutninger før. Tiden går sin gang, så det er jo ekstremt lite. Da blir neste spørsmål hva kommuniserer dere mellom hverandre egentlig? Anonymkode: bea6c...7a4 Åpen og god kommunikasjon kan løse mange problemer, men ikke alle er like mottakelige for slike samtaler (snakker av erfaring). AnonymBruker skrev (9 timer siden): Men plutselig skjedde noe med meg og det over natta. Fikk enorm sexlyst og mannen ble kjempehappy og jeg å. Selv om sex ikke er det aller viktigste i et forhold, så er det deilig når begge har lyst. Anonymkode: 5b473...ae4 Det er nettopp det jeg også håper for min kone og som gjør at jeg holder ut. Før lå vi sammen minst en gang i uka, men nå kan det gå 4-6 uker mellom hver gang. Vi har vært sammen i rundt 30 år. Jeg er blitt lei av å bli avvist og sluttet helt å ta initiativ. Dermed er det opp til henne om og når.
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #58 Skrevet 4 timer siden Hun tenner ikke på deg mer ☺️ Anonymkode: 326fc...200 1
Snok1 Skrevet 4 timer siden #59 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Come on… slutt å fiske etter like fra anti sex gjengen. Ja, han er ikke den flinkeste å ordlegge seg men budskapet er det samme som går igjen her på KG og det er at kvinner i langvarige forhold mister sexlysten og ikke gjør noe med det. I tillegg forventer de at mannen ikke søker andre å sex med. Anonymkode: ec198...883 Det var et enkelt spørsmål til TS. Ikke legg andre hensikter i det. Morsomt at du assosierer meg med de mindre sex-vennlige. Det skjer ikke så ofte. Kanskje du fortjener et lite takk for det?
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #60 Skrevet 4 timer siden Trolltunge skrev (1 time siden): Jeg må vedkjenne at jeg også tenkte tanken. Det har noe med hvordan ts formulerer seg, fra at spørsmålet i utgangspunktet er hvor lite sex man skal akseptere, som om sex er noe man automatisk kan forvente i et forhold uansett hvordan sexliv og forhold forvaltes, til at han forteller at han inviterte på en tur, på en måte som om det var en voldsom innsats og raust av ham. 🙄 Om utfordringene ligger her vil ikke ts tjene stort på å gå. Da vil han trolig komme i samme situasjon i neste forhold også. Jeg tolker det som at turen var et forsøk på å gjenopplive gnisten i forholdet. Han prøver i det minste. Synes du er veldig negativ mot denne mannen @Trolltunge. Ufortjent negativ. Det kan være så enkelt som at de ikke er kompatible når det kommer til sex. Om han finner en dame han passer bedre sammen med så vil ikke dette være en utfordring. Jeg tror mange parforhold lider av nettopp dette. Man skal holde ut for enhver pris og ignorere egne behov, for det blir ikke ansett som legitimt å ha disse behovene. Det er en ganske urettferdig retorikk. Om man virkelig har prøvd det man kan, så synes jeg ikke man skal ha dårlig samvittighet for det. Noen forhold er ment til å vare, mens andre dør ut. Å holde sammen for enhver pris tror jeg ikke er en god løsning, og det vil mest sannsynlig gjøre begge dypt ulykkelige. De er bare ikke ærlige med seg selv, for ærlighet kan gjøre vondt, og det kan såre. Likevel så er det noen ganger det som må til for å komme seg videre. Såpass synes jeg at man skylder seg selv. Man fortjener faktisk det. Anonymkode: e61de...e50 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå