Gå til innhold

Hvor lite sex skal man akseptere i et ekteskap?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg lurer på hvor lite sex man skal akseptere i et forhold. Vi har vært gift i 15 år, og hun vil ikke mer. Jeg vet at sette er vanlig, så innlegget er ikke en klage på henne, men mer et spørsmål om jeg skal se realiteten, og gå fra henne. 

Vi har sex kanskje 3-4 ganger i året, ueg spanderte på henne en romantisk tur for litt siden; og hun ville ikke da heller. 

Slik har set vært nå i 5-8 år, og jeg er lei. Jeg har prøvd å mye, men det bare virker ikke som at hun forstår eller er interessert i å jobbe for forholdet. Hun er svært opptatt av fase, har motivert meg til å ra en godt betalt jobb osv, men jeg får jo ingen kjærlighet. Og ja, jeg vet at sex ikke er det samme som kjærlighet. Jeg setter sex høyt, men det er også slutt på all annen intimitet..

Jeg har lest at sex en gang i uken er det vanlige. Hva tenker dere ?

Anonymkode: bac8d...77f

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Før det kommer folk inn i tråden og skylder alt på deg, vil jeg si: jeg ville dratt. 
K42 

Anonymkode: c2d1d...4fb

• Liker 8
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Du må forholde deg til partnerens behov, og hvis det er er kvinnen som har mistet lysten så er det hans feil.

Om mannen har mistet gnisten og lysten på kona så er det hans feil.

Samme hvordan du vrir og vender på det, så er alt som skjer i et samliv mannens feil - og det er alltid, uten unntak mannen som må ta grep, ta initiativ og ansvar. 

Om kona har mistet "lysten" på sex så pleier jeg alltid å si til kompisene mine at de bruker for lite penger på henne. Kvinners libido er sterkt knyttet til om mannen bruker penger på de eller ikke. Ta henne med på en weekendferie i nærområdet, spis oftere på restauranter, ta henne med på ovale helgeferier til utlandet, ta henne med på ukesferier til syden osv osv. 

Glem heller ikke å kjøp gaver til henne, kanskje hun trenger et nytt kjede, en ny ring, en ny kåpe, en kjole, hva mer? 

Da vil du fort erfare at mangelen på "lyst" slipper taket og de blir med å danse sengevals i stua eller utfordre seg med litt sengegymnastikk på soverommet. 

Det er faktisk veldig enkelt å holde kvinnens libido høy - alt handler om at du bruker på de. Men ikke kall de promiskuise av den grunn, dette ligger bare latent i deres biologi. 

Anonymkode: 0be96...b11

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hei! 

Jeg lurer på hvor lite sex man skal akseptere i et forhold. Vi har vært gift i 15 år, og hun vil ikke mer. Jeg vet at sette er vanlig, så innlegget er ikke en klage på henne, men mer et spørsmål om jeg skal se realiteten, og gå fra henne. 

Vi har sex kanskje 3-4 ganger i året, ueg spanderte på henne en romantisk tur for litt siden; og hun ville ikke da heller. 

Slik har set vært nå i 5-8 år, og jeg er lei. Jeg har prøvd å mye, men det bare virker ikke som at hun forstår eller er interessert i å jobbe for forholdet. Hun er svært opptatt av fase, har motivert meg til å ra en godt betalt jobb osv, men jeg får jo ingen kjærlighet. Og ja, jeg vet at sex ikke er det samme som kjærlighet. Jeg setter sex høyt, men det er også slutt på all annen intimitet..

Akseptere? Merkelig begrep i denne sammenhengen. Tenner hun ikke på deg så tenner hun ikke på deg, og jeg går virkelig ut i fra at du ikke vil ha sex med noen som ikke har lyst på deg? Hvis du ikke blir tilfredsstilt seksuelt må du jo bare gå, du kan i hvert fall ikke forvente å ha mer sex med henne.

Anonymkode: 27094...ce4

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gitt opp i dette tilfellet. Valgt å skåne meg selv. Dette må gjøre veldig vondt.

Anonymkode: e61de...e50

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For oss er ikke sex noe vi tenker mye på. Mannen går på medisiner som reduserer hans sexlyst betraktelig, og jeg klarer meg uten. Hvis deres sexlyst er såpass forskjellig, er det jo et problem. Du må tenke over om dette er noe du kan leve med, for "sexpress" bidrar hvert fall ikke til noe positivt for kona. Man kan ikke tvinge noen til å tenne på en, så her må du ta et valg.

Anonymkode: 857ee...d20

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Du må forholde deg til partnerens behov, og hvis det er er kvinnen som har mistet lysten så er det hans feil.

Samme hvordan du vrir og vender på det, så er alt som skjer i et samliv mannens feil - og det er alltid, uten unntak mannen som må ta grep, ta initiativ og ansvar. 

Om kona har mistet "lysten" på sex så pleier jeg alltid å si til kompisene mine at de bruker for lite penger på henne. Kvinners libido er sterkt knyttet til om mannen bruker penger på de eller ikke. Ta henne med på en weekendferie i nærområdet, spis oftere på restauranter, ta henne med på ovale helgeferier til utlandet, ta henne med på ukesferier til syden osv osv. 

Glem heller ikke å kjøp gaver til henne, kanskje hun trenger et nytt kjede, en ny ring, en ny kåpe, en kjole, hva mer? 

Da vil du fort erfare at mangelen på "lyst" slipper taket og de blir med å danse sengevals i stua eller utfordre seg med litt sengegymnastikk på soverommet. 

Det er faktisk veldig enkelt å holde kvinnens libido høy - alt handler om at du bruker på de. Men ikke kall de promiskuise av den grunn, dette ligger bare latent i deres biologi. 

Hvordan si du er evig singel, uten å si du er evig singel.....

Anonymkode: 391f8...146

• Liker 6
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Vi har daglig sex fortsatt, etter 19 år sammen.

Hvorfor vi har det..🤔

Fordi jeg liker ham så veldig, og vi begge er veldig kosete. Vi flørter med hverandre hele tiden og trives i hverandres selskap.

Vi sier også gode ting til hverandre gjennom hele dagen.

Anonymkode: 67c03...4a8

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Kvinne her, vært sammen med mannen i 17 år. Vi har vanligvis sex kanskje 3 ganger i uka. Jeg hadde gått hvis jeg var deg, dere er helt klart ikke kompatible som partnere. Noen mener at sex er en viktig del av samlivet, mens andre ikke. Det finnes en bedre dame for deg der ute! Særlig når det høres ut som hun beholder deg kun for penger og status, ikke for DEG - sånn skal ingen behandles!

Anonymkode: 7e466...da9

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vanlig for kvinner å miste lysten på mannen etter å ha fått barn, det er stress, lite søvn, ofte det tredje skiftet,og kanskje vi ikke får like mye utav nærheten som vi gjorde. Og da er vel eneste løsningen å flytte fra hverandre. Så slipper hun å få dårlig samvittighet og han slipper å være frustrert .
 Kona finner kanskje en ny etterhvert og får lyst igjen. Så finner du kanskje en ny partner som ønsker nærhet.

Anonymkode: edc40...22e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei! 

Du skriver at det virker ikke som hun er interessert å jobbe med forholdet, men er du sikker på det er kun Sex som er problemet?  Etter å ha lest innlegget så virker det som at du mener alt løser seg bare hun har sex med deg. Tror problemet er dypere enn som så. 

• Liker 6
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Akseptere? Merkelig begrep i denne sammenhengen. Tenner hun ikke på deg så tenner hun ikke på deg, og jeg går virkelig ut i fra at du ikke vil ha sex med noen som ikke har lyst på deg? Hvis du ikke blir tilfredsstilt seksuelt må du jo bare gå, du kan i hvert fall ikke forvente å ha mer sex med henne.

Anonymkode: 27094...ce4

Herregud, han spør jo bare. 

Du er like vrien og vrang i senga som du er på tastaturet? ;) 

Anonymkode: 21292...adc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dersom hun ikke tenner på deg hjelper det ikke med romantisk tur, altså. Tipper de fire gangene i året er av ren medlidenhet eller fordi hun ikke orker å si nei, eller har drukket? 

Bare å gå dersom du vil ha sex. 

Anonymkode: 43525...21b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette har nok gått så langt at det kan bli vanskelig å redde. Bare det at du knytter turen til noe hun bør betale deg tilbake med sex, sier at dere er på vidt forskjellige spor. 
Du sier at det er slutt på all intimitet, ikke bare sex. Hun er sannsynligvis livredd for å gi deg intimitet, fordi du da vil forvente sex. Hun tør heller ikke ta imot dine kjærtegn, fordi du vil forvente sex. 
Dersom dette skal løse seg må du innstille deg på et liv uten sex, og du må begynne å gi henne små kjærtegn uten å forvente sex. Først etter ganske lang tid vil hun kunne stole på at du ikke forventer sex, og først da kan dere sammen begynne reperasjonsprosessen. 
Om hun har andre kvaliteter du setter høyt nok til å ofre noen år av livet ditt, så er det selvsagt en kamp verdt å ta. Om ikke er det dødfødt, og du bør forlate henne.

Hvis du har prøvd i 5 år (prøvd å få sex), så kan du nok regne minst like lang tid før hun tør å slippe deg nær igjen, og først da kan hun begynne å kjenne på sexlyst igjen.

Anonymkode: 29b83...ea2

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg har aldri hørt om at sexlysten øker av penger, men hvis mannen slutter å bidra i hjem og familien, blir kvinnen gjerne så sliten at sex ikke kan prioriteres. Dessuten får de færreste voksne kvinner sexlyst av menn som inntar rollen som et ekstra barn/tenåring.

Anonymkode: 1ba2c...691

• Liker 2
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Gjennom et langt forhold vil det gå litt opp og ned. Det skal mye til å matche hverandre hele tiden. 

Men vilje og evne til å snakke om det, jobbe med det, eller i det hele tatt ikke ha lyst på partner, ville jeg slitt stort med. 

Og tilsvarende ville jeg hatt problemer med at noen forventet sex bare fordi man har brukt mye penger på en fin tur. 

(K43, 20 år i forholdet)

Anonymkode: 391f8...146

Skrevet

Du burde finne deg ei som kan gi deg både kjærlighet og samleie. Dere er nok kanskje ikke en god match dessverre :) 

AnonymBruker
Skrevet

Hun ønsker vel ikke at barna deres skal bli skilsmissebarn, med alt hva det innebærer statistisk sett ifht utvikling av psykiatriske plager hos skilsmissebarn. M3n hvis ditt sexliv er viktigere enn barnas mentale helse og utvikling, så er det jo bare å initiere samlivsbrudd da. Skaffe deg ny dame, antakeligvis med et par særkullsbarn. Så kan dere ha barna annenhver uke og annenhver høytid/ferie, krangle om samværsavtaler og barnebidrag og sådan du sikkert bidra med et par nye halvsøsken i miksen.

Dette er helt opp til deg, du kan forlate ekteskapet ditt nøyaktig når du vil. 

Anonymkode: 5ae44...96e

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei! 

du forstår dette er på overtid, dere skulle gjort raske beslutninger før. Tiden går sin gang, så det er jo ekstremt lite. Da blir neste spørsmål hva kommuniserer dere mellom hverandre egentlig? 

Anonymkode: bea6c...7a4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil bare si at jeg skjønner hvirdan du har det ❤️ Har vært sammen med manne i snart 18 år, og ikke hatt sex de siste 10 årene. Ingen annen form for intimitet heller. 

Anonymkode: a47a6...92f

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...