AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #1 Skrevet 22 timer siden Hvordan foregikk utredningen? Jeg var hos en psykiater som iløpet av 2 minutter stillte meg noen få muntlige spørsmål og konkluderte med at jeg var bipolar 2. Jeg syntest dette var veldig rart, veldig kort og liten bredde og dybde i utredningen. Sa jeg ikke ønsket medisiner da han sa det var behandlingen. Videre sa han da at nav kunne stoppe utbetalingen hvis jeg motsatte meg behandling. Jeg gikk da på aap og da er man ekstra bekymret for økonomien. Turte da ikke motsette meg. Jeg var den gang veldig sårbar og skjør, turte ikke si imot. Det gjør jeg forøvrig nå. I ettertid har jeg tenkt mye på dette, på denne utredningen, så derfor jeg lurer på hvordan din utredning var? Jeg dro forøvrig ikke til denne psykiatrikeren for å utredes, men for en annen problemstilling, som han iløpet av 2 min fikk til å bli bipolar 2. Anonymkode: 5c97f...b41
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #2 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvordan foregikk utredningen? Jeg var hos en psykiater som iløpet av 2 minutter stillte meg noen få muntlige spørsmål og konkluderte med at jeg var bipolar 2. Jeg syntest dette var veldig rart, veldig kort og liten bredde og dybde i utredningen. Sa jeg ikke ønsket medisiner da han sa det var behandlingen. Videre sa han da at nav kunne stoppe utbetalingen hvis jeg motsatte meg behandling. Jeg gikk da på aap og da er man ekstra bekymret for økonomien. Turte da ikke motsette meg. Jeg var den gang veldig sårbar og skjør, turte ikke si imot. Det gjør jeg forøvrig nå. I ettertid har jeg tenkt mye på dette, på denne utredningen, så derfor jeg lurer på hvordan din utredning var? Jeg dro forøvrig ikke til denne psykiatrikeren for å utredes, men for en annen problemstilling, som han iløpet av 2 min fikk til å bli bipolar 2. Anonymkode: 5c97f...b41 Tynneste undersøkelsen jeg har hørt om noensinne. Så lett er det å bli bipolar altså. Er det rart vi har fått et diagnose-samfunn. Jeg fikk stempelet bipolar type 2 av DPS for lenge siden. Der var det en langvarig undersøkelse med b.l.a besvarelser av div skjemaer med rare spørsmål. Jeg visste knapt hva bipolar var. Men jeg gikk i alle fall ut av behandling med dette tilnavnet, og krav om å stappe i meg en haug med piller. I utgangspunktet ble jeg dratt inn i psykiatrien av min kone, jeg var mildt sagt ikke i vater i den perioden. Suicidal og det som verre er.. Selv med en undersøkelse som jeg fikk så er jeg kritisk til diagnosen og verktøyet for å stille den. Og at den skal gi meg et krav om medisinbruk livet ut. Anonymkode: 33964...11c
Purple_Pixiedust Skrevet 21 timer siden #3 Skrevet 21 timer siden (endret) Ble utredet etter flere år med observasjoner på akuttpsykiatrisk avdeling hvor jeg var inn og ut. Tok lang tid å få diagnosen for behandler hang seg opp i at jeg hadde emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Pluss at jeg ble ikke observert hypoman før etter lang tid fordi jeg tok jo ikke kontakt da jeg var hypoman. Men etter et par hypomanier inne på avdelingen så fikk jeg diagnosen. Den ble endret til shizoaffektiv et par år senere. Inneholder fortsatt symptomer på bipolar, bare med psykose i tillegg. Synes du fikk diagnosen på tynt grunnlag. Endret 21 timer siden av Purple_Pixiedust
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #4 Skrevet 14 timer siden Fastlegen satte diagnosen🙈 Føler meg egentlig ikke utredet, men bare spørsmål om jeg har perioder der jeg plutselig har mye energi osv. Jeg har riktignok bipolar INS (altså uspesifisert), men hvis det i det hele tatt er bipolar lidelse, er det type 2. aldri vært manisk.. Anonymkode: 143d6...cf6
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #5 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fastlegen satte diagnosen🙈 Føler meg egentlig ikke utredet, men bare spørsmål om jeg har perioder der jeg plutselig har mye energi osv. Jeg har riktignok bipolar INS (altså uspesifisert), men hvis det i det hele tatt er bipolar lidelse, er det type 2. aldri vært manisk.. Anonymkode: 143d6...cf6 Bipolar INA* Anonymkode: 143d6...cf6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå