Gå til innhold

Steng de spiseforstyrredes livsstil-tråder!

-zloty

Anbefalte innlegg

Hallo alle sammen

jeg er ikke noe spesielt glad i sensur, men idet siste har det florert med klart "spiseforstyrrede" tråder her på "fobisk, panisk og tvangstanker"

(spøk, smil da dere! :-) )

Jeg mener vi faste brukere må være litt mer obs på dette og innrette svarene etter dette, vi er ikke profesjonelle psykologer eller leger, slik at "tips og råd for hurtig vektnedgang" , "hva er dine mål?" og i lignende tråder må man være forsiktig med å gi disse jentene "gode ideer" eller positive/negative tilbakemeldinger på vekt,mål og høyde osv.

Hadde vært mer interessant om disse jentene kunne satt seg ned og diskutert årsaken til at akkurat de har denne lidelsen, hvorfor man i den vestlige verden har mennesker som frivillig sulter seg til døde, når nesten 1 milliard (1 000 000 000 ) mennesker på denne kloden lever på det absolutte minimum for å overleve fra dag til dag.

K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De som har spiseforstyrrelser må også få et sted å drøfte sine tanker, kurgan. Men jeg er langt på vei enig med deg. I sommer var det endog en tråd om akkurat det du tar opp nå. Og jeg vil faktisk svare det samme nå som da - at når det kommer opp tilfeller man ser trenger mer hjelp enn vi kan gi her - så er svarene at "nei, du ER ikke feit" - "du må ikke trene så mye" - og "det er naturlig å få pupper når du er 16" osv osv osv. Jeg ser lite oppfordring til videreutvikling av problemer - og de innleggene som spør etter rask vektnedgang "men, ikke si at jeg bare må trene jeg VIL raskt ned i vekt" - de får simpelthen lite svar. Pulverkurer blir også raskt dømt nord og ned - undertegnede gir stadig eksempler på hvordan dette funker best for å bli fet.

Nå leser jeg ikke absolutt alle innlegg her - så noe kan selvsagt ha endret seg, men... uansett - det er viktig det du tar opp. Vi kan hjelpe folk til å bli sunne og sterke - ikke tynne og syke.

Har man skikkelige problemer, må man simpelthen søke hjelp andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har og reagert på en del innlegg og svar til og fra spisefortyrrede personer. Men for en del menesker der det ikke lett å se hvem som har sykdommen. Jeg vet ikke hvordan det er med deg Kurgan, men fordi jeg har spisefortyrrelse selv vet jeg enormt mye om lidelsen. Dette gjør meg mere obs på tråder som kan ha dette som bakgrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...