Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg vet. Både jeg (og jordmor) ville ha det som mulighet, å legge epiduralen men ikke starte den før senere. Men anestesilegen var ganske bastant på at den skulle settes i gang når den var satt. 
Gadd ikke å diskutere på det. 

Anonymkode: 89079...b64

Det var nok for han ville forsikre seg om at den var epiduralt og ikke spinalt. Men forstår det er kjedelig. Kunne likevel stoppet den igjen :)

Anonymkode: f6b1e...441

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hos meg var det jordmor som foreslo epidural. Har født to ganger, gjør det glatt igjen. Fine opplevelser (også fødsel uten epidural)😊 Tok et fødselsforberedende kurs og øvde mye på pusting. 

Anonymkode: 31f9e...4be

AnonymBruker
Skrevet

Har født 2 ganger med 13 mnd mellomrom, hadde svangerskapsdiabetes begge gangene- så var automatisk satt som risikofødsel. Begge måtte settes igang og fødslene tok mellom 2 og halvannet døgn hvor med første var jeg 5 minutter unna keisersnitt, måtte tas med tang, når jordmor målte åpningen så utløste hun fostervannet ved et uhell hvor da riene eksploderte, hadde veldig intense rier annenhvert minutt i 18 timer som var så intense at de slo pusten utav meg og jeg måtte holdes nede for ikke å vri meg utav fødesenga, var helt grusomt før jeg fikk epiduralen, anestesiedama skulle sette epidural men bommet og bommet og måtte gi opp, var nesten umulig for meg å kunne sitte i ro under alle forsøkene, de måtte tilkalle en som var på tilkalling, han kom kjapt og fremdeles i dongeribukse og satte sprøyta så lett som ingenting, jeg sovnet så fort den begynte å virke, var helt utslitt, hadde ligget med rier et døgn i forveien, men de var absolutt ingenting i forhold til når vannet plutselig gikk. føltes ut som at kroppen min ville ta meg.

Er godt at det er så mange fødemaskiner her inne- for det er det slettes ikke alle som er. 

Ta epiduralen og gå til jordmor på din lokale helsestasjon. Hvis du føler underveis i fødselen at smertene er overkommelige- så kan du be dem skru ned eller skru av epiduralen, fødsler og smertenivåene er svært forskjellig. For meg kunne ikke kroppen gå sin vante gang pga babyene var store og svangerskapsdiabetes- og da blir alt så fryktelig mye lengre og vondere...

Anonymkode: 6ddec...b40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...