Gå til innhold

Gave?

Fremhevede innlegg

Gjest marthepia
Skrevet (endret)

PS! Hadde ingen anelse hvor jeg skulle ha denne tråden..

Bestemora til kjæresten min syr bunad til meg til 17. mai. Gratis. Vi betaler bare for stoffet og sølvet.

Noen som har noen ideer om hva jeg kan kjøpe til henne for å vise min store takknemmelighet? Jeg har selv tenkt på en flaske vin og en stor blomsterbukett, men det virker så lite iforhold til det hun har gjort.

Noen forslag?

Endret av marthepia
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan hun ikke få vin og blomster pluss en invitasjon til noe hun liker. Dere kan jo ta henne med på konsert, ut og spise middag, teater eller noe annet hun setter pris på kanskje?

Gjest Gjest
Skrevet

Teaterbilletter?

Lydbok, vin og blomst?

Farmoren min på 90 fikk et "blomsterabbonement" eller hva det het av min far for noen år siden. Fikk friske blomster levert på døren annen hver uke eller noe. Hadde friske blomster i et halvt år... Hun forteller fortsatt hvor fantastisk denne gaven var!!

Bestemødre har i de fleste tilfeller "alt de trenger", så jeg ville nok satset på en hyggelig opplevelse fremfor en ting.. dvs. teaterbillett fremfor en ny vase e.l.

Gjest Gjest
Skrevet

Husk at hun gjør dette fordi hun har lyst til å gjøre det for deg.

Den aller største takken du kan gi henne, er å vise den takknemligheten du tydeligvis føler.

Det spiller ikke så stor rolle hva du kjøper - hun har vel det hun trenger fra før. Men overrekk det gjerne samtidig som du sier at du er så takknmelig og vanskelig kan få gjengjeldt tjenesten - og at du setter veldig pris på det og synes bunaden ble helt nydelig.

Gjest Gjest
Skrevet

Gratis bundadssøm? Jøje meg, det var litt av en gave!!! Min mor broderte bunad til meg til min konfirmasjon, hun brukte 2 år!!!!

Skrevet

Hva med å komme ofte på besøk, invitere ofte på middag! Det vet jeg besteforeldrene mine hadde blitt lykkelige for.

Og så er jo konsert/teaterbilletter sammen med en fin middag en god gave da!

Gjest Gjesten
Skrevet

Og eit innramma bilde av deg og kjæresten der du brukar bunaden din? Samt middag og teater/ blomster ol. Besøk 17.mai når du har den på for første gong offentleg?

Skrevet

Hva med å ta henne med ut på et arrangement hun liker, og så spise en bedre middag sammen med henne etterpå.

Det viktigste tror jeg er at dere gjør noe sammen med henne.

Gjest Gjesta
Skrevet
Hva med å ta henne med ut på et arrangement hun liker, og så spise en bedre middag sammen med henne etterpå.

Det viktigste tror jeg er at dere gjør noe sammen med henne.

Ja, viktigere enn antall kroner du legger i takknemligheten ;)

Gjest marthepia
Skrevet
Gratis bundadssøm? Jøje meg, det var litt av en gave!!!  Min mor broderte bunad til meg til min konfirmasjon, hun brukte 2 år!!!!

Jeg vet! Det er en kjempegave!! Som jeg VELDIG takknemmelig for! Hun brukte ikke så lang tid på den som din mor gjorde. Vet ikke helt når hun begynte med den jeg.. Før jul engang..oktober kanskje? Noe sånt..

Gjest marthepia
Skrevet (endret)

Hmm.. Kanskje noe sånt ja. Teaterbilletter. Var ikke en dum ide :)

Men jeg må si dette: Min kjæreste har ikke det beste forholdet til bestemoren og bestefaren sin på den siden av slekten. De er litt "harde" om jeg kan si det. Ikke typiske besteforeldre. Det er ikke ofte de er her. Vært her 1 gang etter Emma kom til verden. Da var de her i 15 min kanskje (emma sov). Kjærest hadde laget whiskey til bestefaren som de skulle hente. De er ofte til de andre barnebarna sine, men de er og mye yngere da og bor nærmere. Svigermor har hatt en konflikt med bestemora til kjærest. Hva det var vet jeg ikke... Men hun er kvass og hard.. Vanskelig å forklare. Jeg merket det første gang jeg møtte henne. Men hun er snill altså! Kjempesnill :)

Tviler på at de er intr. i middag med oss. Men jeg skal tenke på teaterbilletter. Jeg skal klemme henne og si tusen tusen takk for den nydelig bunaden min! Er veldig takknemmelig. :)

Endret av marthepia
Gjest Gjest
Skrevet

Kan du ikke prøve å vere en brobygger da? Inviter til middag og så er det opp tel dem om de vil komme. i tillegg til teater/konsert. ??

Gjest marthepia
Skrevet
Kan du ikke prøve å vere en brobygger da? Inviter til middag og så er det opp tel dem om de vil komme. i tillegg til teater/konsert. ??

Nja.. Får se hva jeg finner på :)

Gjest gjest 0
Skrevet

Et blomsterabonnement hørtes supert ut!!! Men kanskje litt dyrt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...