AnonymBruker Skrevet 30. november 2025 #1 Skrevet 30. november 2025 Har nettopp begynt på Zoloft for 2.gang i livet (11 dager på vei nå) og opplever at jeg begynner å føle meg normal på dagtid typ kl.8-18/19 men at det sniker seg på et ubehag/kvalme og angst på kveldstid. Husker ikke hvordan det var i oppstarten sist og lurer på om dette er normale bivirkninger som følge av at jeg tar medisinen om morgenen og da kanskje når en «høyde» av noe slag utover kvelden? Veldig ubehagelig å gå å vente på å ha det dritt om kvelden😔 Anonymkode: 94499...46e
AnonymBruker Skrevet 30. november 2025 #2 Skrevet 30. november 2025 Vanskelig å si, men det anbefales vel å stå i det i minst to uker. Er du oppe på den dosen du skal være (vet at det ikke er lov å diskutere doser her)? Sliter med det samme selv, men litt andre bivirkninger. Er på dag 7 på terapeutisk dose, men sliter med skjelvinger, nedstemthet og redusert matlyst. Ca 4 uker siden jeg begynte med lav dose. Har byttet fra SNRI til zoloft/sertralin. Noen med erfaringer som kan hjelpe oss «nybegynnere»? Anonymkode: 0ce33...4a2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2025 #3 Skrevet 30. november 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vanskelig å si, men det anbefales vel å stå i det i minst to uker. Er du oppe på den dosen du skal være (vet at det ikke er lov å diskutere doser her)? Sliter med det samme selv, men litt andre bivirkninger. Er på dag 7 på terapeutisk dose, men sliter med skjelvinger, nedstemthet og redusert matlyst. Ca 4 uker siden jeg begynte med lav dose. Har byttet fra SNRI til zoloft/sertralin. Noen med erfaringer som kan hjelpe oss «nybegynnere»? Anonymkode: 0ce33...4a2 Takk for svar! Skikkelig dritt å måtte komme seg over den verste perioden før man evt. begynner å se bedring. Jeg har ikke nådd full dose enda, og må nok utsette en stund pga bivirkninger. Men satser på at det er bedre å være i gang enn å ikke gjøre noe Lykke til❤️ ts Anonymkode: 94499...46e
AnonymBruker Skrevet 30. november 2025 #4 Skrevet 30. november 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar! Skikkelig dritt å måtte komme seg over den verste perioden før man evt. begynner å se bedring. Jeg har ikke nådd full dose enda, og må nok utsette en stund pga bivirkninger. Men satser på at det er bedre å være i gang enn å ikke gjøre noe Lykke til❤️ ts Anonymkode: 94499...46e Jeg er også usikker på om jeg har nådd en dose som passer meg, men er der nå at jeg må gi det mer tid for å se at det stabiliserer seg. Men ja, det er skikkelig pyton! Jeg tar forøvrig medisinene på kvelden, rundt kl 21. oppdater gjerne her om hvordan det går med deg, så kan vi støtte hverandre ❤️ Anonymkode: 0ce33...4a2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2025 #5 Skrevet 30. november 2025 Det går seg nok til når du kommer opp på nivået du skal være. Det har jeg tro på hvertfall. Anonymkode: bc684...181
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå