AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #1 Skrevet 22 timer siden Kjøper dere julegaver til kollegaer? Vi er 5 kollegaer på min avd. Har kjøpt til alle 4. Kjøpte bok av Per Fugli med sitater til 2 av de. Gullkorn fra kong Harald til de 2 andre. Kjenner kollegaene mine svært godt gjennom mange år, og håper gaven treffer. Kjøpte ulike bøker, da jeg føler noe passet bedre til den ene enn den andre. ca 250 kr pr pers. Anonymkode: 92836...bfd 1 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #2 Skrevet 22 timer siden Det var i overkant dyre gaver til kollegaer🙈 Anonymkode: 77ba0...2a1 2 1
krishnaaa Skrevet 21 timer siden #3 Skrevet 21 timer siden For noen fine gaver💙 Jeg har kjøpt til nærmeste kolleger noen år (anser dem jo i grunn som venner, men vi møtes oftest på jobb). Har ikke forventa meg noe tilbake da, og ikke tenkt på hvor dyrt det blir, men vil anslå samme prisklasse som du har gått for. Andre år har jeg skrevet personlige julebrev til dem. Tror de syns det var hyggelig å få, og JEG koste meg iallfall som ei kongle ved å skrive dem. 2 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #4 Skrevet 21 timer siden krishnaaa skrev (28 minutter siden): For noen fine gaver💙 Jeg har kjøpt til nærmeste kolleger noen år (anser dem jo i grunn som venner, men vi møtes oftest på jobb). Har ikke forventa meg noe tilbake da, og ikke tenkt på hvor dyrt det blir, men vil anslå samme prisklasse som du har gått for. Andre år har jeg skrevet personlige julebrev til dem. Tror de syns det var hyggelig å få, og JEG koste meg iallfall som ei kongle ved å skrive dem. Synes det er koselig å gi noe til de en er sammen med nesten 40 timer i uka hele året rundt. Anonymkode: 92836...bfd 1 4
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Skrevet 9 timer siden Hyggelig tanke, men godhetsposeringen til Fugelli hadde jeg kastet i søpla. Anonymkode: c3b3d...3ab 3
Phoenix Heart Skrevet 6 timer siden #6 Skrevet 6 timer siden Veldig hyggelig og omtenksomt gjort av deg, blir nok satt pris på 🥰
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hyggelig tanke, men godhetsposeringen til Fugelli hadde jeg kastet i søpla. Anonymkode: c3b3d...3ab Hvordan er det relevant for TS, tenker du? Anonymkode: ed258...bfc 1 2
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Skrevet 6 timer siden Nei, jobber på en arbeidsplass hvor vi ikke driver med slikt, heldigvis. Misforstå meg rett, hadde jeg hatt en kollega som deg som tenkte litt etter hva som er fint å gi hadde det vært flott, men på andre arbeidsplasser har det gått i stearinlys, servietter og lignende. Synes det er fint at du har prøvd å finne gaver som treffer kollegaene dine😊 Anonymkode: 83f71...fe3 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #9 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hyggelig tanke, men godhetsposeringen til Fugelli hadde jeg kastet i søpla. Anonymkode: c3b3d...3ab Nesten vanskelig å gjette hvilket parti du stemmer på… 🍎 Anonymkode: bae7a...b76 2
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #10 Skrevet 6 timer siden Jeg hadde blitt veldig stresset om en kollega ga meg gave, for da må jeg jo ut og kjøpe gave til h*n også. En ny på avdelingen kom med gaver til oss fire andre et år. Ingen av oss ga tilbake, så nå ret etter ga han ingenting. Fint av deg å gi gave, men vær tydelig på at du ikke forventer gave tilbake. ❤️ Anonymkode: 52d0f...3f6 7
Hedda-78 Skrevet 6 timer siden #11 Skrevet 6 timer siden Nei, kjøper ikke gave til kollegaer. Har aldri hatt en jobb der dette er et tema. 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Skrevet 5 timer siden Ville aldri hatt slike bøker. Hadde jeg fått disse, hadde de hodt rett i søpla. Anonymkode: 65b7b...0b7 1 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Skrevet 4 timer siden Gullkorn fra Kong Harald hadde jeg likt, han har hatt mange. Anonymkode: 8e28e...7a7
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #15 Skrevet 4 timer siden Hadde ikke likt det selv, så greit om du spurte på forhånd. Hadde ikke kjøpt noe tilbake. Unødige gaver er en uting, vi kjøper, kaster og forbruker noe vanvittig! Jula er en miljøbombe. Anonymkode: 582a9...9c0 3
visp Skrevet 4 timer siden #16 Skrevet 4 timer siden Om dere er så få, og kanskje anser hverandre som nære venninner, så er det jo sikkert greit, men jeg hadde likt dårlig å jobbe på et sted hvor det var vanlig å gi julegaver til kollegaer. Det er en på jobben min som har gitt gaver noen ganger til forskjellige anledninger, men jeg føler meg egentlig alltid som en dritt da, for det blir litt falskt å stikke ut og kjøpe tilbake, og det er ikke greit å motta uten å kunne gi tilbake (til så perifere mennesker). Det jeg har fått har uansett vært ting til å ha på seg som jeg aldri bruker og da er det ikke veldig ok at hun aldri ser at det er i bruk. 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #17 Skrevet 4 timer siden Jobber du i det private? Jeg jobber i kommunal sektor, og der er det regler mot å ikke ta i mot gaver som koster mer enn 200 kroner. Hadde jeg fått en så dyr gave av kollega hadde jeg begynt å lure på etikken til vedkommende. Vurderer selv å gi en gave til min kollega, men vi er bare to personer (vedkommende er min sjef). Men da blir det til en verdi av maks 150 kroner. Anonymkode: f2f20...3da
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #18 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jobber du i det private? Jeg jobber i kommunal sektor, og der er det regler mot å ikke ta i mot gaver som koster mer enn 200 kroner. Hadde jeg fått en så dyr gave av kollega hadde jeg begynt å lure på etikken til vedkommende. Vurderer selv å gi en gave til min kollega, men vi er bare to personer (vedkommende er min sjef). Men da blir det til en verdi av maks 150 kroner. Anonymkode: f2f20...3da Motta gaver fra brukere og pårørende ja, men det er noe annet Anonymkode: 92836...bfd 3 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #19 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ville aldri hatt slike bøker. Hadde jeg fått disse, hadde de hodt rett i søpla. Anonymkode: 65b7b...0b7 Blir litt matt av slike svar. Nå kjenner jeg mine kollegaer svært godt gjennom mange år. Jeg hadde aldri kjøpt dette hvis jeg visste at det hadde gått rett i søpla 😅 klarer du ikke referere til andre utover deg selv? Anonymkode: 92836...bfd 5 3
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #20 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg hadde blitt veldig stresset om en kollega ga meg gave, for da må jeg jo ut og kjøpe gave til h*n også. En ny på avdelingen kom med gaver til oss fire andre et år. Ingen av oss ga tilbake, så nå ret etter ga han ingenting. Fint av deg å gi gave, men vær tydelig på at du ikke forventer gave tilbake. ❤️ Anonymkode: 52d0f...3f6 Man gir ikke en gave og sier tydelig at jeg ikke vil ha tilbake. Jeg legger selvf gaven i skapet deres uten å si noe om det. Det er skikk og bruk hos oss. Skikk og bruk regler følges etter hvor en jobber Anonymkode: 92836...bfd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå