Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller er det bare jeg som synes min er ekkel som ikke gjør det…? Han mener jeg maser og gnåler. Men jeg synes han kan bruke såpe… 

Anonymkode: a68d2...26b

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min bruker dusjsåpe, shampoo, balsam, barberskum. Veldig renslig. Jeg er veldig fornøyd. 

Anonymkode: 9475d...c1f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det har faktisk en del å si. Han gjorde det i starten, men nå bryr han seg ikke. Men- at jeg skal tenne på han forventer han… 

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig at de ikke gjør det?

Min bruker dusjsåpe, såpe er da så mye et minimum at jeg ikke skjønner hva alternativet skulle være?

Min har ikke behov for sjampo, balsam eller barberskum men passer på huden med solkrem og fuktighetskrem ved behov. Han bruker også deo selvfølgelig. Jeg er helt nøytral til dette, det er helt basic hygiene? Litt som at vannet i dusjen er vått.

Anonymkode: e67c9...b87

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du? Dusjer han uten å vaske kroppen med såpe? 

Man trenger ikke å bruke såpe på armer og bein, men å ikke bruke såpe på føtter, rumpe, armhule osv er sinssvakt

Anonymkode: e7243...71c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Klart han gjør det. Blir jo ikke ren uten. 

Anonymkode: 3298f...515

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Eller er det bare jeg som synes min er ekkel som ikke gjør det…? Han mener jeg maser og gnåler. Men jeg synes han kan bruke såpe… 

Det ville naturligvis ikke falt meg inn å forlenge en relasjon med et menneske som ikke valgte å mestre helt grunnleggende renslighet. Et slikt menneske bør, for sin egen del, vernes mot normalt voksenliv. Og jeg tenker ikke være støttekontakt for et menneske som verken er korrekt diagnostisert eller tilstrekkelig ivaretatt av de instanser som burde ha ivaretatt dem er min oppgave. Og om man tenker det er sin oppgave i livet er det uansett uetisk å så innlede et voksent forhold med vedkommende.

Hvorfor tenkte du dette var et etisk forsvarlig valg, ts? Tenkte du ikke han behover vern mot normal hverdag, i og med at han påregnelig fungerer som et barn i småskolealder?

Anonymkode: bf956...e51

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Som mann må jeg si at jeg ikke kunne tenke å dusje uten såpe, skal jo bli ren og.

Anonymkode: b1838...22b

• Liker 1
Skrevet

Øøøøø, ja vel. Slikker han seg ren da eller; hva er greia? 

• Liker 1
Skrevet

Er vannet, ikke såpen, som rengjør.

Men klart, da såpe har de egenskapene de har (på vannets overflate etc) så bidrar såpen til at fett og skitt enklere vaskes bort, derfor bruker jeg og de fleste såpe når vi dusjer og vasker hendene m.m.

Tenker at han her, at det må være en grunn til at han ikke bruker såpe, det kan jo være medisinsk/helsemessig forankret. Man må ikke nødvendigvis måtte benytte såpe for å bli ren og ha en tilfredstillende hygiene, altså kan man av medisinske/helsemessige årsaker velge det bort (dersom det gir positiv helsemessig effekt).

Så trenger altså ikke være så dramatisk som det for mange høres ut dette, hylekoret kan altså lukke nebbene.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker ikke dusjsåpe. Men, jeg vasker jo hele kroppen, inkludert føttene etc,  med såpeskummet som kommer fra shampooen… 

Må man kjøpe inn en egen dusjsåpe altså? Why?

Anonymkode: 70012...06f

• Nyttig 1
Skrevet

Ja, selvfølgelig. Kroppen trenger såpe.

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg bruker sjampoen fra hårvasken? Mange år siden jeg brukte egen såpe til resten av kroppen.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt bruker han såpe. Og sjampo. Noe annet er uaktuelt.

Anonymkode: 6fd88...69d

AnonymBruker
Skrevet

Han bruker sånn kombinert sjampo/dusjsåpe. Man må jo vaske kroppen, om det er med sjampoen eller egen såpe er meg revnende likegyldig, men en mann som ikke gidder å vaske seg både her og der uten såpe er fysjom 

Anonymkode: dec34...8fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...