AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:26 #41 Skrevet søndag kl. 20:26 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er vanskelig å finne klarere eksempler på at konspifolket ser det de ønsker enn innlegg som dette. Det gjør vi alle iblant, men her har vi jo tallene. Og din omgangskrets er, hvis det er som du sier, tilfeldigvis et klart unntak fra det man ellers ser. Blant annet har innleggelsesraten vært 8 ganger høyere blant uvaksinerte enn vaksinerte, og snittalderen for de som har trengt innleggelse er også langt lavere blant uvaksinerte. De uvaksinerte blir rett og slett sykere av covid enn vaksinerte med tilsvarende alder og helse, og det med enorm margin. Det er ikke min mening, det er helt objektive tall og en like objektiv sannhet. Jeg kan skjønne at du personlig blir engstelig av det du ser rundt deg, selvfølgelig. Enten du ser det med paranoide briller på eller ei. Men vi vet med all sikkerhet i verden at vaksinerte har blitt langt mindre syke enn ikke-vaksinerte i sammenlignbare grupper. Anonymkode: 1eaf2...237 Ser det absolutt ikke med paranoide øyne og tar alt av reisevaksiner, selv om jeg er den eneste i følget som gjør det 😂 Verken de andre eller jeg blir syke på tur 👍 Anonymkode: b156f...fa5 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:28 #42 Skrevet søndag kl. 20:28 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dette er sprøyt. Løgn, enkelt og greit. Fluorider (til tenner) er noe helt annet enn fluor-avfallsstoff fra aluminiumsproduksjon. Det er helt ulike stoffer med navn som kan ligne litt. Har absolutt ingenting med hverandre å gjøre. Du kan ikke bare legge til et dekke av kvasivitenskap og satse på at ingen skjønner hva du sier. Det du sier er like absurd som å påstå at bordsalt og airbager er det samme fordi det finnes noe som inneholder ordet natrium i begge to. Bare vås. Anonymkode: 1eaf2...237 Samme sier de om kvikksølv, og derfor er kvikksølv i vaksiner og i tennene trygt. Tror du på det også? Anonymkode: 66096...aee 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:30 #43 Skrevet søndag kl. 20:30 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvis man først tror på èn konspirasjonsteori så tror man gjerne på flere. Det lager et system og et mønster som gjør at man føler man forstår verden i stedet for den kaotiske verden vi faktisk lever i. Anonymkode: 27475...090 Absolutt ikke. Er ikke i kaninhullet men kjenner noen som er der. Tror overhodet ikke på alt de kan finne på å si, men covidvaksinen visste jeg med meg selv at jeg aldri ville ta. Var heller aldri redd for covid, mange var uforståelig livredde …. Anonymkode: b156f...fa5 4
Mindroot Skrevet søndag kl. 20:38 #44 Skrevet søndag kl. 20:38 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Samme sier de om kvikksølv, og derfor er kvikksølv i vaksiner og i tennene trygt. Tror du på det også? Anonymkode: 66096...aee Men pusser du tennene med tannkrem ?
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:38 #45 Skrevet søndag kl. 20:38 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Samme sier de om kvikksølv, og derfor er kvikksølv i vaksiner og i tennene trygt. Tror du på det også? Anonymkode: 66096...aee Jepp. Metallisk kvikksølv er noe helt annet enn tiomersal, selv om begge deler kan inneholde ordet kvikksølv. Å inneholde samme ord, og å inneholde samme kjemiske egenskaper, er helt forskjellige ting. Er du livredd for alle TV-serier fordi «serie» også finnes i ordet seriemorder? Altså, jeg skjønner jo at man velger denne typen retorikk for å narre de som a) kan så lite at de ikke forstår og b) blir så skremt at de ikke prøver å forstå heller. Fordi man jo ville tapt hvis folk ante hva man snakket om. Det er uredelig. Men det funker jo nok til at man har dannet et miljø av konspi-gærninger. Anonymkode: 1eaf2...237 7 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:39 #46 Skrevet søndag kl. 20:39 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Samme sier de om kvikksølv, og derfor er kvikksølv i vaksiner og i tennene trygt. Tror du på det også? Anonymkode: 66096...aee Det er jo påvist ikke er trygt. Ikke uten grunn tannlegene har sluttet med det for lenge siden. Men amalgamfyllingene fra skoletannlegen sitter som støpt her og har ingen planer om å ta de ut før de eventuelt løsner. Og det virker som de aldri vil gjøre hos meg. Selv etter mange tiår 😂 Anonymkode: b156f...fa5 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:40 #47 Skrevet søndag kl. 20:40 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ser det absolutt ikke med paranoide øyne og tar alt av reisevaksiner, selv om jeg er den eneste i følget som gjør det 😂 Verken de andre eller jeg blir syke på tur 👍 Anonymkode: b156f...fa5 Det er bra du tar alt av reisevaksiner, og det kan selvfølgelig hende du har et utvalg venner og kjente som er såpass lite representative at alt går tvert imot alt man har av statistikk. Men det er nå sånn at man vet at uvaksinerte i snitt har blitt langt, langt sykere enn vaksinerte. Og det er nå det folk bør velge etter, og det som ville gitt best helse på samfunnsnivå. Så er jeg ikke tilhenger av tvang for å få et til. Anonymkode: 1eaf2...237 5
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:40 #48 Skrevet søndag kl. 20:40 Mindroot skrev (1 minutt siden): Men pusser du tennene med tannkrem ? Ikke meg du spør men pusser selvsagt tennene med tannkrem 👍 Anonymkode: b156f...fa5 1
Mindroot Skrevet søndag kl. 20:43 #49 Skrevet søndag kl. 20:43 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Fluor er et biprodukt av aluminiumsindustrien, det er et industriavfall som de klarte å selge inn som vannrenser og bra for tennene. Anonymkode: 66096...aee Så spør jeg deg også, pusser du tennene med tannkrem ?
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:16 #50 Skrevet søndag kl. 22:16 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jepp. Metallisk kvikksølv er noe helt annet enn tiomersal, selv om begge deler kan inneholde ordet kvikksølv. Å inneholde samme ord, og å inneholde samme kjemiske egenskaper, er helt forskjellige ting. Er du livredd for alle TV-serier fordi «serie» også finnes i ordet seriemorder? Altså, jeg skjønner jo at man velger denne typen retorikk for å narre de som a) kan så lite at de ikke forstår og b) blir så skremt at de ikke prøver å forstå heller. Fordi man jo ville tapt hvis folk ante hva man snakket om. Det er uredelig. Men det funker jo nok til at man har dannet et miljø av konspi-gærninger. Anonymkode: 1eaf2...237 Kvikksølv er kvikksølv og fluor er fluor, akkurat på samme måte som at kalskum karbonat og kalsium sitrat begg er kalsium. Og ingenting av det ligner på TV-serier. Anonymkode: 66096...aee 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:26 #51 Skrevet søndag kl. 22:26 AnonymBruker skrev (15 timer siden): «Covid-19 var en test på samfunnsansvar», innrømmer WEF åpent. «Et stort antall ufattelige restriksjoner for folkehelsen ble akseptert av milliarder av innbyggere over hele verden». Anonymkode: 68c4d...907 Men så var det leseforståelse da og ta ting ut av sammenheng. Her blander man fantasi med fakta og koker i hop en merkelig suppe. Covid-19 testet samfunnsansvaret, det vil si, vi fikk se hvordan folk fulgte instruksjoner i en krise og tok vare på hverandre. Det betyr ikke at det var en konstruert test. Akkurat som at når du kræsjer så får du en test på hvordan det kan gå når du bruker bilbelte eller ikke. Men du kræsjer ikke fordi du hadde belte i bilen. Bruke hjernen nå. Vet det er vanskelig men... Anonymkode: c95f9...771 6
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:31 #52 Skrevet søndag kl. 22:31 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Kvikksølv er kvikksølv og fluor er fluor, akkurat på samme måte som at kalskum karbonat og kalsium sitrat begg er kalsium. Og ingenting av det ligner på TV-serier. Anonymkode: 66096...aee Ordet kvikksølv og ordet fluor brukes om helt forskjellige stoffer med helt forskjellige virkemåter. At samme ord brukes om to forskjellige ting, som trafikkork og vinkork, gir dem ikke samme egenskaper. Dette er ikke «min mening», det er en objektiv sannhet som enhver med den minste forståelse for kjemi vil støtte opp under. Ingen verdens ting å diskutere. Anonymkode: 1eaf2...237 7
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:52 #53 Skrevet søndag kl. 22:52 Har ikke helt oversikt over hva dere prater om. Men har kvikksølv i amalgamfyllinger og bruker tannkrem med fluor. Tok likevel ikke covidvaksenen 👍 Anonymkode: b156f...fa5 2
Perfume Skrevet søndag kl. 22:56 #54 Skrevet søndag kl. 22:56 (endret) Kjenner ingen(!) som er imot vaksiner generelt jeg! Ingen anti vaxxere... Men jeg kjenner fryktelig mange som er imot covid vaksinen ( etter de har tatt den) .. Meg selv inkludert( jeg tok den dog aldri) ! Men tar jo det andre man bør ta for å reise f eks.. Og har alle de man får som barn.. Endret søndag kl. 22:59 av Perfume 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:58 #55 Skrevet søndag kl. 22:58 De er blitt en egen cult. Anonymkode: 48c44...f13
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 23:04 #56 Skrevet søndag kl. 23:04 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hva betyr det å være imot vaksiner? Anonymkode: 66096...aee Det er vel ganske selvforklarende? Anonymkode: 954e8...2bb
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 23:15 #57 Skrevet søndag kl. 23:15 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Absolutt ikke. Er ikke i kaninhullet men kjenner noen som er der. Tror overhodet ikke på alt de kan finne på å si, men covidvaksinen visste jeg med meg selv at jeg aldri ville ta. Var heller aldri redd for covid, mange var uforståelig livredde …. Anonymkode: b156f...fa5 Det er jo ikke så rart med de høye dødstallene. Og det er også bevist at flere milioner liv ble reddet etter at vaksinene kom. Folk, inkludert unge voksne og ungdom, har også fått long-covid. Men oppfordringen om å vaksinere hele den voksne befolkningen var jo for å øke immuniteten i befolkningen som helhet, ikke fordi de mente at alle ville bli alvorlig syke, hvis de ikke tok den. Anonymkode: 954e8...2bb 4
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 23:19 #58 Skrevet søndag kl. 23:19 Har du link? Anonymkode: b156f...fa5 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 23:25 #59 Skrevet søndag kl. 23:25 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Men så var det leseforståelse da og ta ting ut av sammenheng. Her blander man fantasi med fakta og koker i hop en merkelig suppe. Covid-19 testet samfunnsansvaret, det vil si, vi fikk se hvordan folk fulgte instruksjoner i en krise og tok vare på hverandre. Det betyr ikke at det var en konstruert test. Akkurat som at når du kræsjer så får du en test på hvordan det kan gå når du bruker bilbelte eller ikke. Men du kræsjer ikke fordi du hadde belte i bilen. Bruke hjernen nå. Vet det er vanskelig men... Anonymkode: c95f9...771 Hva er det med disse totalt iditiske sammenligningene? Det finnes null likhet mellom et bilbelte og en vaksine, og heller ikke mellom et bilbelte og alt myndighetene utsatte oss for. Dette er infantil argumentering. Anonymkode: 66096...aee 4
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 23:25 #60 Skrevet søndag kl. 23:25 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er jo ikke så rart med de høye dødstallene. Og det er også bevist at flere milioner liv ble reddet etter at vaksinene kom. Folk, inkludert unge voksne og ungdom, har også fått long-covid. Men oppfordringen om å vaksinere hele den voksne befolkningen var jo for å øke immuniteten i befolkningen som helhet, ikke fordi de mente at alle ville bli alvorlig syke, hvis de ikke tok den. Anonymkode: 954e8...2bb Nei det er ikke bevist. Anonymkode: 66096...aee 1 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå