Gå til innhold

Hvorfor er mange konspirasjonstenkere imot vaksiner?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg husker jeg snakka med en. Han hadde noe han ville dele, og han var bare så utrolig stolt av seg selv når han fortalte meg dette. Det han kunne meddele, var at han ALDRI brukte solkrem. Fyren har mastergrad og ei årslønn godt over millionen. Han er også tøffere enn sola. 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

De fleste antivaksere er ikke imot vaksiner, men imot covid vaksinen. Rett og slett fordi den ikke var en vaksine, og fordi den er svært eksperimentell. 
Fornuftige mennesker lar seg ikke eksperimentere på- selv om nesten hele verden lot seg hjernevaske til å tro at den var «safe and effective» 

Dem om det…! 
Glad jeg var smart nok til å ikke ta den, da vi i etterkant ser veldig mange med alvorlige bivirkninger. 

Anonymkode: abcef...ef8

Helt enig. Har andre vaksiner men de mot  svineinfluensaen og covid tok jeg aldri. Det var pga massehysteriet jeg fikk avsky. Begge deler var som forkjølelse. Ei på jobben fikk førstnevnte stadfestet over telefonen med legen og var på jobb som vanlig. Covid fikk jeg og var syk i to timer og hjemme fra jobb de foreskrevne fire dager. 

Anonymkode: b156f...fa5

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man først tror på èn konspirasjonsteori så tror man gjerne på flere. Det lager et system og et mønster som gjør at man føler man forstår verden i stedet for den kaotiske verden vi faktisk lever i.

Anonymkode: 27475...090

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Huff, ja... Jeg husker jo kona til Stig-Henrik Hoff var mye i media for rundt 10 år siden med sin vaksineskepsis. Hun ble vel en slags frontfigur for den gjengen der....

Anonymkode: 20f4a...37c

Hun ble skikkelig mobba fordi hun turde uttale sin skepsis. Det endte vel med at barna fikk noen vaksiner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

«Covid-19 var en test på samfunnsansvar», innrømmer WEF åpent. «Et stort antall ufattelige restriksjoner for folkehelsen ble akseptert av milliarder av innbyggere over hele verden».

Anonymkode: 68c4d...907

Her tolker du et sitat helt feil.

sitatet henviser til restriksjonene, ikke til vaksinen. Det er et synspunkt fra ettertidens perspektiv, det var ingen som tenkte/mente at «nå gjør vi et eksperiment der vi pålegger menneskeheten restriksjoner om isolasjon, avstand, munnbind etc, og så ser vi om menneskene er ansvarlige nok til å kjenne på et kollektivt ansvar». Det er et synspunkt fra ettertiden, og handler om restriksjoner og ikke om vaksine. 

det gjør vondt i sjelen min når folk leser slikt som dette og skaper sin egen mening og sannhet basert på sine egne holdninger. Du ser det du vil se, ikke det som faktisk er realiteten. 

Anonymkode: a0be7...49e

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet

Og jeg kjenner en som ble skikkelig syk fordi han ikke tok vaksinen.

I etterkant fikk han hjerteflimmer og måtte opereres for å bli kvitt det.

Anonymkode: a1b4a...41b

Jeg er ikke imot vaksiner bare covid...  jeg kjenner 3 som fikk hjerteproblemer rett etter vaksinen far til min sønn besvimte ofte  fordi han fikk urytme eller hva det nå heter moren hans måtte restarte hjerte og min bestefar fikk hjerteinnfarkt for første gang i hans liv. Dette sverger jeg er sant!  Noe var galt med den vaksinen når det påvirket hjertet til så mangen negativt.... jeg tok det ikke selv var ikke i risikosone. 

• Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Helt enig. Har andre vaksiner men de mot  svineinfluensaen og covid tok jeg aldri. Det var pga massehysteriet jeg fikk avsky. Begge deler var som forkjølelse. Ei på jobben fikk førstnevnte stadfestet over telefonen med legen og var på jobb som vanlig. Covid fikk jeg og var syk i to timer og hjemme fra jobb de foreskrevne fire dager. 

Så heldig du var, da.
Jeg var dårlig i flere måneder og sliter fremdeles med ettervirkningene av covidsykdommen

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

De tror gjerne at det finnes en eller annen hemmelig forsamling/makt/kraft som vil oss vondt og forsøker å lure oss. Da er det rimelig enkelt å tenke seg at den aktuelle forsamlingen forsøker å forgifte oss. 

Ellers tror jeg nok at internettets fremvekst har akselerert en god del konspirasjonsteorifolk. En ting er hvor lett tilgjengelige teoriene er, men før kunne disse gærningene stort sett stå på hvert sitt torg og mene noe rart om en enkelt sak uten å måtte ta stilling til alle andre teorier. Nå samles de i diverse nettfora og man må tro på alt sammen for å være en del av konspi-universet. 

Så er det jo fascinerende å se hvilke alternative verdensbilder som oppstår. Som at de tror at ikke-konspirasjonsteoretikerne nå er enige om at covid-vaksinene gikk gærent. Det var jo alt i alt en kjempesuksess. 

Anonymkode: 1eaf2...237

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

«Covid-19 var en test på samfunnsansvar», innrømmer WEF åpent. «Et stort antall ufattelige restriksjoner for folkehelsen ble akseptert av milliarder av innbyggere over hele verden».

Anonymkode: 68c4d...907

Tenk å lese det sitatet som at det var en planlagt sjekk av hvor lydige vi er hvis slemme overlords prøver å ta kontroll over oss. Det betyr helt åpenbart at nedstengningene som ble vurdert som nødvendige i praksis ble en test på samfunnsansvar, ikke at det var en bevisst sjekk av noe som helst med hemmelige motiver. 

At du tolker det sånn sier jo alt om iboende paranoia og hvor vrangvillig (og/eller uredelig) man leser ting. 

• Liker 14
Skrevet

Har alle vaksiner uten om covid vaksine mulig jeg er konspirasjonsteoretiker 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så kopper ville blitt utryddet av seg selv, mener du? Kjipt med en dødelighet på 30%, og gjerne stygge arr og blindhet om du overlevde, men pytt, pytt! 

Anonymkode: f8d7b...28a

Den glemte historien, nedtegnet i en bok som var en begjæring til presidenten om å avskaffe tvungen vaksinering i hæren og marinen: https://ia800606.us.archive.org/29/items/39002086340891.med.yale.edu/39002086340891.med.yale.edu.pdf?utm_source=chatgpt.com

Anonymkode: 66096...aee

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Så heldig du var, da.
Jeg var dårlig i flere måneder og sliter fremdeles med ettervirkningene av covidsykdommen

Regner med du tok vaksinen? De jeg kjenner som var vaksinert fikk det mye verre enn de jeg kjenner som ikke er vaksinert.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Regner med du tok vaksinen? De jeg kjenner som var vaksinert fikk det mye verre enn de jeg kjenner som ikke er vaksinert.

Og jeg kjenner ingen som ikke ble vaksinert, de fleste av oss har hatt covid, og sykdomsforløpet var veldig forskjellig, også fordi vi har vært smittet på ulike tidspunkt og av ulike varianter av viruset. Det du beskriver beviser ingen ting i seg selv.

Anonymkode: f8d7b...28a

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke i mot men skeptisk. Hatt alltid hatt bra immunforsvar og vært lite syk føre. Men etter at jeg tok Moderna vaksina corona . Har jeg hatt alt mulig etterpå. 

Anonymkode: 3d7fe...23c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så når din erfaring med covid var en forkjølelse som varte i 2 t, så mener du at alle andre rundt omkring i verden hadde det på samme måte?

Ts

Anonymkode: f0de6...4ab

• Liker 3
Skrevet

Han fyren jeg kjenner som er skikkelig anti-vaksine sier også at fluor er fæle greier, og noe som myndighetene har puttet i vannet på grunn av et eller annet. Fluor er nemlig direkte helseskadelig. Så han har sluttet å pusse tennene med tannkrem. Skikkelig smart type. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er vanskelig å finne klarere eksempler på at konspifolket ser det de ønsker enn innlegg som dette. Det gjør vi alle iblant, men her har vi jo tallene. Og din omgangskrets er, hvis det er som du sier, tilfeldigvis et klart unntak fra det man ellers ser.

Blant annet har innleggelsesraten vært 8 ganger høyere blant uvaksinerte enn vaksinerte, og snittalderen for de som har trengt innleggelse er også langt lavere blant uvaksinerte.

De uvaksinerte blir rett og slett sykere av covid enn vaksinerte med tilsvarende alder og helse, og det med enorm margin. Det er ikke min mening, det er helt objektive tall og en like objektiv sannhet. 

Jeg kan skjønne at du personlig blir engstelig av det du ser rundt deg, selvfølgelig. Enten du ser det med paranoide briller på eller ei. Men vi vet med all sikkerhet i verden at vaksinerte har blitt langt mindre syke enn ikke-vaksinerte i sammenlignbare grupper. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Mindroot skrev (5 minutter siden):

Han fyren jeg kjenner som er skikkelig anti-vaksine sier også at fluor er fæle greier, og noe som myndighetene har puttet i vannet på grunn av et eller annet. Fluor er nemlig direkte helseskadelig. Så han har sluttet å pusse tennene med tannkrem. Skikkelig smart type. 

Fluor er et biprodukt av aluminiumsindustrien, det er et industriavfall som de klarte å selge inn som vannrenser og bra for tennene.

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Blant annet har innleggelsesraten vært 8 ganger høyere blant uvaksinerte enn vaksinerte, og snittalderen for de som har trengt innleggelse er også langt lavere blant uvaksinerte.

De uvaksinerte blir rett og slett sykere av covid enn vaksinerte med tilsvarende alder og helse, og det med enorm margin. Det er ikke min mening, det er helt objektive tall og en like objektiv sannhet. 

Blant de uvaksinerte telles også de som ikke tok siste dose av forskjellige årsaker. Ofte på grunn av annen sykdom.

Anonymkode: c2a2b...028

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fluor er et biprodukt av aluminiumsindustrien, det er et industriavfall som de klarte å selge inn som vannrenser og bra for tennene.

Dette er sprøyt. Løgn, enkelt og greit. Fluorider (til tenner) er noe helt annet enn fluor-avfallsstoff fra aluminiumsproduksjon. Det er helt ulike stoffer med navn som kan ligne litt. Har absolutt ingenting med hverandre å gjøre.

Du kan ikke bare legge til et dekke av kvasivitenskap og satse på at ingen skjønner hva du sier. Det du sier er like absurd som å påstå at bordsalt og airbager er det samme fordi det finnes noe som inneholder ordet natrium i begge to. Bare vås. 

• Liker 11
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...