Gå til innhold

Tror samboer er drittlei av meg.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har samboer. Vi har ett greit forhold, lite krangling. Men føler han er møkklei av meg. Viser null interesse for sex lenger. Selv om jeg prøver å legge opp til det, så er han trøtt eller sliten. Noe som er uvant, da han alltid har vært veldig seksuell av seg. Tok det opp med han her en dag, å han sier det går begge veier. Sa at siste tiden er jo det kun jeg som har lagt opp til det, men det blir jo ikke noe alikevel, så bare bytter han tema. Hadde sex sist for typ 2 mndr siden. 

Hver kveld sitter jeg alene på sofaen, mens han sitter å gamer på gjesterommet. Spurte han i uka om vi skulle ta oss ett glass vin å spille kort. Han svarte at det hadde han tenkt vi kunne gjøre til helgen. Helgen er her, å han sitter å spiller atter en gang. Spurte han før i kveld om vi ikke skulle ta det vinglasset som planlagt, da fikk jeg bare beskjed om at han ikke orket alikevel. 

Hver kveld legger jeg meg alene. Spør om han ikke skal legge seg, snart sier han. 

Prøver å prate med han om det, men alltid unnskyldninger. Nekter på at han er lei av meg, sier at det er bare noe jeg har funnet på i hodet mitt for at ting ikke skjer når jeg vil. 

Viser sjelden/ingen interesse for meg lenger eller hverdagen. Ingen spørsmål om hvordan det har gått på jobb, eller andre ting. 

Ingen mistanker om at han er utro, da han er hjemme stort sett hele tiden. Om han er borte så får jeg ofte snapper av hvor han evt er hen. 

Sann forøvrig når vi er ute blant venner/familie er han veldig opptatt av å holde rundt meg, ler og smiler. 

Tror ikke han er deprimert, går til psykolog for helt andre ting å i følge psykologen er ikke det tegn til depresjon. 

Anonymkode: 8138e...5e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørtes litt trist ut😔 Gode lykkeønskninger fra meg. Håper set ordner seg. Har desverre ikke noe mer nyttig å komme med..

Anonymkode: 65edb...6b5

Skrevet

Tror du burde vise han mindre interesse, gå heller ut med venner og prøv å glem han litt, kan være han føler seg litt "smuddered" av oppmerksomheten fra deg. Kan være godt for han at han må jobbe litt for å kunne tilbringe tid med deg, han tar deg for gitt rett og slett.

Anonymkode: 8d691...0d2

• Nyttig 1
Skrevet

Det å gå i behandling kan gjøre at man får mindre energi til andre ting. Det kan være naturlig, men det krever i så fall også at han er åpen med deg og kommuniserer om hvorfor han trekker seg unna.

Han velger å game fremfor å være med deg. Kanskje bruker han også gamingen for å rømme fra det han diskuterer i terapi med psykologen. Det kan fort bikke over i en spillavhengighet, om han ikke allerede har bikket over i den avhengigheten.

Når du spør ham om han er blitt lei deg, så bruker han hersketeknikker mot deg, en form for gasligthing - og sier at det bare er noe du har funnet opp i ditt eget hodet. Han sier med det at du innbilder deg ting som ikke eksisterer. Da har han dessverre bikket over i å manipulere og psyke deg ned.

Jeg ville krevd parterap, for noe er han ikke ærlig med deg om. Trenger ikke være at han er lei av deg, det kan være helt andre ting som plager ham. Men han har uansett ingen rett til å trekke deg ned. Skal dere holde sammen må dere kommunisere, og det gjør ikke han med deg nå. Ikke snakker han ordentlig med deg, og han trekker seg unna deg, og han trykker deg ned.

Parterapi! Du kan også foreslå at du blir med til psykologen en gang og forteller hvordan du/dere har det hjemme, for jeg tipper det er noe annet enn hva han forteller.

Anonymkode: 8c049...6fc

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror du trenger å være mye ute med venner slik at han ser at du også har et liv utenom hjemmet. Hvor ofte har han huset for seg selv?

Anonymkode: 8abeb...823

Skrevet

Du sier du tror han er drittlei av deg, jeg spør heller - er ikke du drittlei av han?  Er dette et forhold du ønsker å være i noe særlig lenger? 

Her må det en alvorsprat til; dere må begge gi mer innsats ved å vise interesse, dra på dates og finne tilbake til et gledelig samvær. Eller om det er slik at han sliter med noe så må han jo være åpen for din hjelp og helst også aktivt søke hjelp. 

Om han ikke ønsker å gjøre noen av delene så er det sjeldent ting bare går seg til uten videre, og slik ting er nå er jo bare nitrist. 

Anonymkode: a3c42...a1a

Skrevet

Er han arbeidsledig?

Anonymkode: 8d691...0d2

Skrevet

Du sitter på sofaen hver kveld, og det mest spennende du foreslår er å spille kort? Har du på teite TV-show også? Jeg sympatiserer nesten med han. 

Anonymkode: adee4...01d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...