AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Skrevet 2 timer siden Jeg kan vel ikke være den eneste som ikke bryr meg om at et land fra midtøsten nok en gang bomber og skyter på et annet land i midtøsten? Altså, nesten hele den verdensdelen består nesten bare av kaos, korrupsjon, vold og terror. Nå, for 931847. gang, er det enda en konflikt. Jeg har ikke tro på at noe som helst aktivisme eller bistand kommer til å hjelpe i noen betydelig grad. Bare la det gå sin gang. Man kan ikke kontrollere hva alle sammen fra alle verdensdeler skal gjøre. Noen ganger blir mennesker født i korrupte land fylt med terror og det er jævlig uheldig - rettere sagt helt forferdelig og tragisk - men noen ganger må man innse når et aktivismeprosjekt er dødfødt. Midtøsten kommer mest sannsynlig til å oppnå mer demokrati og mer humane verdier etter hvert. Alle land i verden som har oppnådd slik status har også vært moralsk korrupte "drittland" som måtte kjempe seg i gjennom krig og elendighet, både innenfra og utenfra, før den "bedre" tilstanden de har i dag. Midtøsten bare henger etter på tidslinjen. Betyr det at man burde bruke masse penger og energi på dem? Nei, det vil sikkert ikke øke hastigheten på den prosessen uansett. (Og nei, jeg støtter ikke Israel. Jeg synes hele dette folkemordet er forkastelig, men jeg orker ikke legge noe særlig mer følelsesmessig energi i dette) Anonymkode: ac613...4d5 4
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Skrevet 2 timer siden Ok, da vet vi at du både er et dårlig menneske og mindre intelligent. Det er ditt humane Europa som skapte denne konflikten. Anonymkode: 78191...7f0 2
Tror og ser det Skrevet 52 minutter siden #3 Skrevet 52 minutter siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ok, da vet vi at du både er et dårlig menneske og mindre intelligent. Det er ditt humane Europa som skapte denne konflikten. Anonymkode: 78191...7f0 Den mindre intelligente er deg…. 2 5
AnonymBruker Skrevet 49 minutter siden #4 Skrevet 49 minutter siden Det er lov å være opptatt av andre ting enn Palestinasaken. Anonymkode: 4d615...7a2 3 2
AnonymBruker Skrevet 46 minutter siden #5 Skrevet 46 minutter siden Jeg skjønner bare ikke hvordan det går an å "ikke bry seg" om at mennesker som deg og meg og barna våre lider og dør. Helt uavhengig av hva du tenker og mener om Israel og Palestina, det er mennesker som oss det dreier seg om, forstår du ikke det? Anonymkode: 3ad89...37d
Brunello Skrevet 45 minutter siden #6 Skrevet 45 minutter siden Tror de aller fleste ikke bryr seg spesielt mye om konflikten i det daglige. Setter man seg ned og tenker på på hvor jævlig de har det, blir man bare trist. Tror også de fleste evner å se at begge parter har gjort mye grusomt. 2 1
AnonymBruker Skrevet 37 minutter siden #7 Skrevet 37 minutter siden 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg skjønner bare ikke hvordan det går an å "ikke bry seg" om at mennesker som deg og meg og barna våre lider og dør. Helt uavhengig av hva du tenker og mener om Israel og Palestina, det er mennesker som oss det dreier seg om, forstår du ikke det? Anonymkode: 3ad89...37d Man kan late som vi er like som mennesker, men vi er veldig forskjellige. Disse menneskene er styrt av ISLAM, og i deres øyne er "vi" mindre verdt. Ikke vær så naiv å tro at de hadde brydd seg 1 sekund om situasjonen hadde vært motsatt, de hadde heller feiret at vi forsvant. Du kan vie livet ditt til denne evigvarende konflikten, men ikke snakk ned folk som ser saken på en annen måte og so heller prioriterer å vie ressurser til andre ting de bryr seg mer om. Anonymkode: a6113...1d3 2
Fru Uperfekt Skrevet 27 minutter siden #8 Skrevet 27 minutter siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ok, da vet vi at du både er et dårlig menneske og mindre intelligent. Det er ditt humane Europa som skapte denne konflikten. Anonymkode: 78191...7f0 Hvorfor har du tatt det standpunktet? 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå