Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

I anledning slankekur har jeg kuttet ut alt som heter sukker. Jeg spiser imidlertid

frukt som jo inneholder fruktsukker. Brus med sukker er byttet ut med vann og lettbrus. Men etter en stund ( en halv dag cirka) blir jeg svimmel dersom jeg ikke har spist sukker. Straks jeg får i meg litt blir jeg bedre med en gang.

Noen forslag? Hvordan kan jeg innta sukker uten å legge på meg?

Vann med sukker i er uaktuelt,æsj. Det samme gjelder å spise rent sukker i form av sukkerbiter etc...

Gi meg noen råd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du løser dett enklest med å spise riktig sammensatt mat. Jeg tror ikke det er fordi du ikke spiser sukker, men muligens spiser for lite mat eller maten du spiser ikke innholder de riktige næringsstoffene du trenger i løpet av en dag.

Koppen trenger litt fett litt protiener og karbohydrater for å fungere normalt.

Inne på en del vektklubber kan du lære mye ang det å sette sammen måltider og spsie riktig mat ;)

Gjest Malina
Skrevet

Det første jeg tenker er at det er reaksjon av at du har sluttet med en vane, hvis du skjønner....Man føler seg ofte oppkvikket osv etter man har spist noe som inneholder sukker. Har du spist en del av det før? Kanskje kroppen ikke er vant til å lite sukker, og reagere på den måten- du sier jo det går over med en gnag du inntar litt sukker igjen. Hvis det er det,så er det jo bare en vanesak, så da vil det går over etterhvert. Jeg synes ihf det høres logisk ut...

Ett tips hvis du føler du må ha noe søtt, men vil ikke få i deg for mange kcal. Kjøp noen Nutrilett, Atkins, Fedon eller andre (sukkerfrie) sjokolader. F. eks Nutrilett bar inneholder ca. 200 kcal+ pr stk(60 g) og den blir man litt mett av+ man blir kvitt søtsuget. Jeg har prøvd en del( også sukkerfrie) sjokolader fra helsekosten som faktisk smaker godt, og som jeg blir mett av.

Nutrilett bars er ikke dyre; jeg kjøper de på Prix, der koster det 24 kr for 2 stk. En sjokolade kosetr jo også 10-12 kronen, men de blir man ikke mett av- og får i seg mange flere kcal.

:)

Gjest Gjest
Skrevet

Ikke så unormalt.

Blir sånn selv jeg om jeg ikke får i meg litt sukker.

det betyr at du spiser for manglefullt!!

Du legger ikke på deg av sukker i riktig mengder. Du legger på deg av et inntak som er større en det du forbrenner.

Skrevet

Kanskje du har kuttet ut for mye karbohydrater? Hiv inn på med litt ekstra havregryn og banan og se om dette har noen effekt?

Skulle tro at du blir svimmel fordi du spiser for lite generelt og at det er derfor du føler effekten av rask energi så bra.

Gjest gjest1
Skrevet

Du spiser antakelig for lite og for sjeldent - det du forteller om får meg til å tenke på kraftig nedgang i blodsukker. Det trenger ikke rettes opp med sukker i rafinert form, det gjør samme nytten og hive i seg en banan eller en brødskive.

Du skal spise tre måltider og to mellommåltider daglig, og det er viktig at du spiser ditt første måltid innen en time etter at du har stått opp.

Det skal heller ikke gå mer enn tre timer mellom måltidene, og du skal spise deg mett. Du blir ikke slank av å gå sulten.

Lykke til!

Skrevet
I anledning slankekur har jeg kuttet ut alt som heter sukker. Jeg spiser imidlertid

frukt som jo inneholder fruktsukker. Brus med sukker er byttet ut med vann og lettbrus. Men etter en stund ( en halv dag cirka) blir jeg svimmel dersom jeg ikke har spist sukker. Straks jeg får i meg litt blir jeg bedre med en gang.

Noen forslag? Hvordan kan jeg innta sukker uten å legge på meg?

Vann med sukker i er uaktuelt,æsj. Det samme gjelder å spise rent sukker i form av sukkerbiter etc...

Gi meg noen råd.

Kan gi deg et råd for svimmelheten du har når du ikke spiser nok av det ene eller det andre. Selv har jeg med meg druesukker-tabletter overalt jeg går. Det hjelper sinnsykt godt, både mot svimmelhet og kvalme/skjelvinger grunnet for lite mat (som man gjerne får pga. fr lavt blodsukker). Du må spise veeeeldig mange druer for å få i deg samme mengde druesukker som en 1grams-pille gir. Prøv det! Du får tak i det på apoteket reseptfritt - bare spør de om hjelp hvis du ikke finner esken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...