AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #41 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har vært ekte. Det handler om at da kan jeg glemme fortest mulig. Bearbeide sorgen. Det krever enormt mye av meg å slippe et annet menneske inn. Enormt mye. Anonymkode: a4b7e...aaf Det tror jeg på. Jeg spør for å være dømmende, jeg spør for å forstå. Dette er ikke rettet mot deg personlig, men generelt. For meg virker det som om mye av denne ‘sex tidlig for å teste kompatibilitet’-tankegangen egentlig handler om frykt. Frykt for å vise hvem man er, frykt for å stille spørsmål, frykt for å være sårbar. Da blir sex en tryggere test enn kommunikasjon – for der må begge faktisk vise seg fram. Jeg tror mange ønsker kjærlighet, men holder igjen på akkurat det som skaper ekte kjærlighet: å vise seg, dele, snakke, være ærlig. For meg handler kompatibilitet mer om mot – motet til å vise hvem man er. Derfor krasjer denne tilnærmingen så mye med min. I ditt tilfelle, så forstår jeg det slik at det skyldes at du ikke stoler på hva menn sier. At du velger å ta en råsjans for å se hvordan han behandler deg under sex. Jeg tenker ikke vondt om dem som velger å ha sex tidlig. Det er bare så fremmed for meg. Og som nevnt så har jeg følt meg som en raring som stadig må avslå damer fremstøt på date, hvor reaksjonene har vært varierende. Anonymkode: afba3...de4 2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #42 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det tror jeg på. Jeg spør for å være dømmende, jeg spør for å forstå. Dette er ikke rettet mot deg personlig, men generelt. For meg virker det som om mye av denne ‘sex tidlig for å teste kompatibilitet’-tankegangen egentlig handler om frykt. Frykt for å vise hvem man er, frykt for å stille spørsmål, frykt for å være sårbar. Da blir sex en tryggere test enn kommunikasjon – for der må begge faktisk vise seg fram. Jeg tror mange ønsker kjærlighet, men holder igjen på akkurat det som skaper ekte kjærlighet: å vise seg, dele, snakke, være ærlig. For meg handler kompatibilitet mer om mot – motet til å vise hvem man er. Derfor krasjer denne tilnærmingen så mye med min. I ditt tilfelle, så forstår jeg det slik at det skyldes at du ikke stoler på hva menn sier. At du velger å ta en råsjans for å se hvordan han behandler deg under sex. Jeg tenker ikke vondt om dem som velger å ha sex tidlig. Det er bare så fremmed for meg. Og som nevnt så har jeg følt meg som en raring som stadig må avslå damer fremstøt på date, hvor reaksjonene har vært varierende. Anonymkode: afba3...de4 Hehe, jeg spør IKKE for å være dømmende Anonymkode: afba3...de4 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #43 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): For å sjekke om han har stor nok kuk, enkelt og greit. Anonymkode: 84112...136 Hadde du noen gang klart å fortelle daten at du trenger en stor kuk? Anonymkode: afba3...de4
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #44 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hadde du noen gang klart å fortelle daten at du trenger en stor kuk? Anonymkode: afba3...de4 Jeg er mann. Har flere gangen blitt dumpet pga. jeg bare er 20% over snittet, det er ikke nok for norske kvinner. Anonymkode: 84112...136 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #45 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det tror jeg på. Jeg spør for å være dømmende, jeg spør for å forstå. Dette er ikke rettet mot deg personlig, men generelt. For meg virker det som om mye av denne ‘sex tidlig for å teste kompatibilitet’-tankegangen egentlig handler om frykt. Frykt for å vise hvem man er, frykt for å stille spørsmål, frykt for å være sårbar. Da blir sex en tryggere test enn kommunikasjon – for der må begge faktisk vise seg fram. Jeg tror mange ønsker kjærlighet, men holder igjen på akkurat det som skaper ekte kjærlighet: å vise seg, dele, snakke, være ærlig. For meg handler kompatibilitet mer om mot – motet til å vise hvem man er. Derfor krasjer denne tilnærmingen så mye med min. I ditt tilfelle, så forstår jeg det slik at det skyldes at du ikke stoler på hva menn sier. At du velger å ta en råsjans for å se hvordan han behandler deg under sex. Jeg tenker ikke vondt om dem som velger å ha sex tidlig. Det er bare så fremmed for meg. Og som nevnt så har jeg følt meg som en raring som stadig må avslå damer fremstøt på date, hvor reaksjonene har vært varierende. Anonymkode: afba3...de4 Råsjanser tar jeg ikke. Jeg vet ganske mye om han på forhånd. Så mye som overhodet mulig. Det er ikke nødvendigvis en motsetning til det du skriver. Er bare et annet perspektiv. Jeg vet best hva jeg trenger og det vil jeg finne ut av så tidlig som mulig. For begges skyld. Det skal ekstremt mye til før jeg i det hele tatt møter en mann. Jeg er veldig selektiv og forsiktig. For min del handler det ikke om frykt. Å kaste bort hans tid og min tid ser jeg på som bortkastet. Min tid og energi er veldig verdifull. Å være sårbar er man når man har sex. Da er man fullstendig blottstilt, og det er en av grunnene til at det er så krevende. Kommunikasjon er mye mer enn hva man sier. Det er det jeg sier. Anonymkode: a4b7e...aaf
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #46 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er mann. Har flere gangen blitt dumpet pga. jeg bare er 20% over snittet, det er ikke nok for norske kvinner. Anonymkode: 84112...136 Slutt med det der «norske kvinner» våset. Hvis penisen din er normal og du dumpes pga den så tenker jeg det sier mye om hva slags kvinner du spsifikt går etter, ikke noen befolkningsgrupper. Jeg mistenker også at det er andre grunner til at du dumpes enn penisstørrelse.. Anonymkode: a0025...2c9 3
Perfume Skrevet 9 timer siden #47 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg ser ofte at folk sier at de vil ha sex tidlig for å sjekke om de er kompatible. Det høres logisk ut, men jeg kjenner at noe skurrer litt for meg. Hva er det man egentlig prøver å finne ut? Og hvorfor kan man ikke snakke om det først? For meg virker det som om sex blir brukt som test fordi kommunikasjonen rundt det er vanskelig. Men hvis man ikke kan snakke åpent om lyst, grenser og forventninger — da vil jo det være en utfordring i et forhold uansett. Og ja, sex er viktig for meg også. Gjerne ofte. Men for min del er kommunikasjon en større indikator på kompatibilitet enn tempoet man har sex i. Skulle gjerne hatt noen ærlige tanker og svar fra dere som kjenner dere igjen i at sex må testet ut tidlig. Anonymkode: afba3...de4 For meg kommer sex sjekk ETTER at man har funnet ut om man er kompatibel på alt annet, finne ut om man ønsker å være kompatibel med sex.. 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #48 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bare for å sette det på spissen. Er det viktig for deg at dere fungerer godt sammen under samme tak? At dere klarer å leve sammen? Hvor lenge må du date før du finner dette ut? At sex er viktig forstår jeg, men det er jo ikke noe bevis på at det er viktig. Sex kan være viktigere for andre som ikke trenger å teste det ut tidlig. Og at en som venter er ikke et bevis på at det er mindre viktig. Anonymkode: afba3...de4 Ja, det er mange ting som skal fungere. Det er jo ikke sånn at det første halve året er sex og då begynner man å prate eller lære om hverandres vaner. Det er mye å finne ut av, så like greit å starte med det samme. Jeg har hatt sex etter å ha møtt dem samme dag, eller et 4 år langt vennskapet først, men uansett starter det jo med et oj, tror jeg og denne personen har ei framtid som kjærester, dette vil jeg utforske. Jeg har ingen agenda på at alle må synes sex er viktig eller ville starte tidlig med det, men jeg ønsker å date en person som tenker på samme måte som meg om sex - og andre ting. Tror det er ganske vanlig å ønske en som ser likt på en god del ting som en selv. Anonymkode: 3220b...3cb 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #49 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg ser ofte at folk sier at de vil ha sex tidlig for å sjekke om de er kompatible. Det høres logisk ut, men jeg kjenner at noe skurrer litt for meg. Hva er det man egentlig prøver å finne ut? Og hvorfor kan man ikke snakke om det først? For meg virker det som om sex blir brukt som test fordi kommunikasjonen rundt det er vanskelig. Men hvis man ikke kan snakke åpent om lyst, grenser og forventninger — da vil jo det være en utfordring i et forhold uansett. Og ja, sex er viktig for meg også. Gjerne ofte. Men for min del er kommunikasjon en større indikator på kompatibilitet enn tempoet man har sex i. Skulle gjerne hatt noen ærlige tanker og svar fra dere som kjenner dere igjen i at sex må testet ut tidlig. Anonymkode: afba3...de4 Sex er viktig for meg. Men jeg er litt splittet når det gjelder å ha sex tidlig eller ei. Hvis jeg ikke kjenner fyren godt vil jeg ikke ha sex tidlig, for jeg vil ikke være bare et nummer for hvem som helst. Med kjæresten min gikk det fort fordi vi allerede kjente hverandre godt fra før. Jeg visste jeg ikke bare var et tilfeldig ligg for ham. Noen har jo endt opp i gode langvarige forhold etter one night stand også. Så alt er jo mulig. Men jeg er ikke så løs at jeg kaster meg på hvem som helst når som helst. Men ja, sex er viktig for meg. Anonymkode: 104f5...d9a
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #50 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Fordi noen menn lyver og sier hva som helst for å ha sex med deg. Anonymkode: a4b7e...aaf Det er det også noen kvinner som gjør. Neppe store forskjellen der. Anonymkode: 9c5db...5b0
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #51 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jo, det kunne du funnet ut bare ved å si det. Du kunne fortalt hva du trengte, hva du likte. Hvorfor tror ikke du at du kunne funnet det ut ved å «bare» snakke? Disse damene, fortalte du noen gang at du også trengte oralsex? At du trengte kos før og etter? For meg er oralsex viktig, elsker å både gi og få. For meg er dette en naturlig ting å snakke om. For jeg vil jo ikke ha sex med en som ikke vil like den sexen jeg liker. Anonymkode: afba3...de4 For meg var det en forutsetning å kunne gi oralsex. Det snakket vi om. Det var ikke en forutsetning å få oralsex. Det snakker vi ikke om. Men jeg tok det vel som en selvfølge at hun ville ta på min kropp, leke med min penis og håndrunke meg. Jeg har ikke opplevd før eller hørt om at noen damer ikke kan det. Man klarer ikke tenke på alt mulig på forhånd for å snakke om det. Så ligger man der og oppdager at noe som er en selvfølge for den ene ikke er det for den andre. Eller at begge sier at de vil ha kos men det er veldig forskjellig hvor lenge man tenker at kosen skal vare. Man har kanskje ikke snakket om antall minutter på forhånd fordi man ikke har målt det. Eller manglende vilje/evne/romslighet til å tilpasse seg når noe betyr mye for den ene og man har en forestilling om det koster veldig lite for den andre. Jeg er ikke i stand til å for eksempel forstå at en kvinne aldri kan tenke seg å håndrunke en mann hun påstår hun vil leve sammen med resten av livet. Å bli klar over og forstå den andres barrierer er vanskelig når du ikke har et snev av de selv. Anonymkode: 9c5db...5b0
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #52 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er det også noen kvinner som gjør. Neppe store forskjellen der. Anonymkode: 9c5db...5b0 Det viktigste for meg er å finne ut om potensialet er der. Ikke ferdighetene. Ferdigheter kommer av øvelse, dedikasjon og vilje som oftest. Anonymkode: a4b7e...aaf 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #53 Skrevet 1 time siden For min del er det ikke nødvendigvis slik at sexen må testes ut tidlig, men føles det naturlig og fint å ha sex tidlig i datingen så gjør jeg det. Jeg tror på det meste at det kanskje har gått to uker før vi hoppet i høyet... Jeg har et relativt avslappet forhold til sex og jeg ser ingen grunn til å hale det ut og vente dersom begge parter ønsker å ligge. Om jeg ender opp å ha sex med noen jeg slutter å møte med kort tid etter så opplever jeg det ikke som tyngre emosjonelt enn om vi ikke hadde hatt sex. Sexen trenger ikke å være på topp første gang, men noen tegn vil være dealbreaker for meg. Først og fremst om en mann er for hardhendt, kjapp og gjør meg vondt. Gjerne i kombinasjon med litt selektiv hørsel. Sånt opplegg er fullstendig uaktuelt for meg å godta (igjen). Jeg sier ingen grunn til å stille min kropp til disposisjon for at sånne menn skal "lære" å respektere en kvinne. Been there, done that. Ender det opp med å være superkleint, vinden går ut av seilene og man mister tenningen er det også et stort varseltegn. Dog, er man komfortabel med sengepartneren og har skikkelig god kjemi med klærne på, er det vell uansett sjeldent at sexen blir så dårlig. Anonymkode: 53c3b...8a1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #54 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sexen trenger ikke å være på topp første gang, men noen tegn vil være dealbreaker for meg. Først og fremst om en mann er for hardhendt, kjapp og gjør meg vondt. Gjerne i kombinasjon med litt selektiv hørsel. Sånt opplegg er fullstendig uaktuelt for meg å godta (igjen). Jeg sier ingen grunn til å stille min kropp til disposisjon for at sånne menn skal "lære" å respektere en kvinne. Been there, done that. Jeg har oppdaget at dette kan man lett finne ut før klærne kommer av, det finnes tegn og røde flagg som vifter på lang avstand når en blir kjent. Jeg har møtt et par slike menn og når jeg ser hele bildet så var tegnene der hele veien. Vi må slutte å overse eller bortforklare kjip oppførsel og dårlig magefølelse Anonymkode: 9ecd1...bbe 1 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #55 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har oppdaget at dette kan man lett finne ut før klærne kommer av, det finnes tegn og røde flagg som vifter på lang avstand når en blir kjent. Jeg har møtt et par slike menn og når jeg ser hele bildet så var tegnene der hele veien. Vi må slutte å overse eller bortforklare kjip oppførsel og dårlig magefølelse Anonymkode: 9ecd1...bbe Helt enig og veldig godt poeng. Det er noen år siden jeg har verdt borti en slik mann nå. Jeg har blitt langt mer selektiv i hvem jeg er villig til å bruke tiden min med, og episoder med dårlig/ubehaglig sex har gått ned til null. Kvinners beste beskyttelse er selvrespekt og tydelige grenser, for desverre lever vi i ett samfunn hvor menn vil utnytte sårbare kvinner. Anonymkode: 53c3b...8a1 1 2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #56 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Råsjanser tar jeg ikke. Jeg vet ganske mye om han på forhånd. Så mye som overhodet mulig. Det er ikke nødvendigvis en motsetning til det du skriver. Er bare et annet perspektiv. Jeg vet best hva jeg trenger og det vil jeg finne ut av så tidlig som mulig. For begges skyld. Det skal ekstremt mye til før jeg i det hele tatt møter en mann. Jeg er veldig selektiv og forsiktig. For min del handler det ikke om frykt. Å kaste bort hans tid og min tid ser jeg på som bortkastet. Min tid og energi er veldig verdifull. Å være sårbar er man når man har sex. Da er man fullstendig blottstilt, og det er en av grunnene til at det er så krevende. Kommunikasjon er mye mer enn hva man sier. Det er det jeg sier. Anonymkode: a4b7e...aaf Men med alt det du beskriver om deg selv og dine behov og ønsker og frykter, så er jo direkte verbal kommunikasjon ENDA viktigere. Hvis du forventer å skape et trygt og godt forhold hvor partner må plukke opp på dine non-verbale kommuninasjonsmetoder, så vil du ha vært vanskelig med å finne et modent forhold som fungerer over tid. Du må jo selv kommunisere, sette sunne grenser, være tydelig på hvilke frykter du har og hva som er vanskelig for deg. Anonymkode: caef8...35a
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #57 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Helt enig og veldig godt poeng. Det er noen år siden jeg har verdt borti en slik mann nå. Jeg har blitt langt mer selektiv i hvem jeg er villig til å bruke tiden min med, og episoder med dårlig/ubehaglig sex har gått ned til null. Kvinners beste beskyttelse er selvrespekt og tydelige grenser, for desverre lever vi i ett samfunn hvor menn vil utnytte sårbare kvinner. Anonymkode: 53c3b...8a1 Det uthevede burde bli lært til enhver ung jente! Det viktigste vi lærer jenter, er en trygg selvfølelse. Da kommer selvrespekt og grenser med som en direkte konsekvens 🎉 Anonymkode: caef8...35a 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #58 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Men med alt det du beskriver om deg selv og dine behov og ønsker og frykter, så er jo direkte verbal kommunikasjon ENDA viktigere. Hvis du forventer å skape et trygt og godt forhold hvor partner må plukke opp på dine non-verbale kommuninasjonsmetoder, så vil du ha vært vanskelig med å finne et modent forhold som fungerer over tid. Du må jo selv kommunisere, sette sunne grenser, være tydelig på hvilke frykter du har og hva som er vanskelig for deg. Anonymkode: caef8...35a Vet du hva? Jeg trenger ikke deg til å belære meg, i forhold til hva som oppleves som riktig for meg. Alle mine forhold har fungert over tid. Det er ikke en bekymring jeg har. Mye kan løses verbalt og snakkes om. Likevel så er min erfaring at det er greit å ha sex for å finne ut at man matcher. Det er ganske naturlig i mine øyne når to mennesker liker hverandre såpass godt at de kan se for seg et forhold begge to. Jeg er ikke for å snakke ting ihjel. Det ser jeg ikke noe poeng i. Er pragmatisk av meg. Med non-verbale signaler så forventer jeg at han er sensitiv for mine signaler. Det er det jeg trenger. Jeg er åpen om mine grenser og redsler. Alt dette vet han før han i det hele tatt får lov til å møte meg. Så redd er jeg. Anonymkode: a4b7e...aaf
AnonymBruker Skrevet 19 minutter siden #59 Skrevet 19 minutter siden AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Det uthevede burde bli lært til enhver ung jente! Det viktigste vi lærer jenter, er en trygg selvfølelse. Da kommer selvrespekt og grenser med som en direkte konsekvens 🎉 Anonymkode: caef8...35a Jeg tenker dette er noe av det viktigste mennesker kan lære generelt, både gutter og jenter. Anonymkode: afba3...de4
Brutex Skrevet 13 minutter siden #60 Skrevet 13 minutter siden Der man har grenser så bør man være klare på de. Men det er ikke alle, spesielt de med lite erfaring, som vet hvor egne grenser er. Kanskje man finner det ut først når man ligger der? Det et vel også slik at man utvikler seg? Noe som var greit før er ikke greit lenger og motsatt?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå